VAUVAN NIMI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onerva

Vieras
Mitäs sanotten vauvan nimestä LUMI?
Mitä se herättää teille mieleen ja mielllättekö vaikeaksi kutsua vauvaa/lasta nimellä LUMI? Lumin kanssa.....(onko vaikea puhua)
Olemme ajatelleet kyseistä nimeä mutta joku askarruttaa, onko liian erikoinen???
Sanokaa reippaita mielipiteitänne ja tiedättekö tytöllä vain oelvan vai jopa pojalla??? (olen lukenut että muutamalla pojallakin on tämä nimi...)

kiitos

Mulle nimi Lumi tuo Lumikin mieleen. Lapsuudessani mulla oli yks kaveri, jonka nimi on Lumi. Tavallaan aika vaikeaa, että sanooko, että oli esim. kaupassa Lumen vai Lumin kanssa. Nätti nimi muuten...

musta se on ""samaa sarjaa"" nimien Taika, Ruska ym kanssa. Kaunis.

ehkä tuo taivutusmuoto (Lumen, Lumin) vähän on hankala. (kumpi muuten olisi oikein?)

olen myös samaa mieltä kuin joku aikaisempi, että kannattaa peilata sukunimeenkin. ehkä Brooke Virtanen ei välttämättä ole kaunis (sori,jos joku on tämän niminen) vaikka etunimessä ja sukunimessä ei kummassakaan mitään vikaa olisi.

Lumi on kiva nimi. Vauvan tulee kuitenkin olla siro ja tyttömäinen. EI Lumi nimi käy sellaselle pyöreälle ja rotevalle vauvalle...

Joku sanoi Ruska nimeä kauniiksi..no onhan se mutta Ruska- Paska tulee heti mieleen...lapset taatusti kiusaavat.

Väestörekisterikeskuksen sivuilta näkyi että Lumi- nimeä on tällä hetkellä 496, joista yksi on miehellä, tai pojalla koska annettu 2000 vuonna.

Tytön nimi ehdottomasti minun mielestä ja erittäin kaunis.

Itseasiassa tyttäremme on nyt tällä hetkellä 2kk:n ikäinen, että viimeset hetket ja pohdinnat nimen kanssa ja tästä olemme ""vääntämässä"" kättä kirjaimellisesti, että sopiiko vaiko ei ja olisiko tämä LUMI nimi joku kiusattava nimi mahdollisesti (kauhea ajatella kaikkea pahaa maailmassa jo ennalta..nooh ehkä se meillä pöljähtäneille äideille suodaan..) =)
Toinen vaihtoehto olisikin nimeksi ERIKA? mUTTA mies ei niin taivu tähän nimeen... (ne miehet!!)
Ja joku sanokin (tai useampi) että kuinka taipuu taikka että vaikea taivutettava tuo LUMI, mutta niin se on todellakin lumin kaa ei lumen kaa kun nimestä on kyse!
Ja neitimme on sirpakka alkusyksyn tuulahdus..kuinkakohan nimi LUMI tuntuu kesällä huudettavan, ajatelkaa ksällä 30 ateen helteessä ja huutelet LUMIA????

aAAH..ÄIDILLÄ PÄÄ REPEÄÄ MUTTA JATKETAAN POHTIMISIA...

:)

Aivan ihana nimi! Antaisin omalle lapselle nimen Lumi, mutta erään tuttava perheemme tyttö on jo Lumi. Hänen veljensä on Ukko... Että näin.

Kesällä ei ole yhtään outoa huutaa Lumia, kysehän on nimestä. Lumi on yleistynyt viime vuosina ja sitä kuulekkin suht paljon jo kaupoissa jne.

Jos niemä ei ole vielä päätetty, antakaa vaan LUMI, saa ainakin lapsi sellaisen nimen mistä vanhemmat pitävät:)

Minun mielestäni Lumi -nimi ei kuulosta hassulta kesälläkään, onhan Suvi-nimisiäkin, ja nimenä se ei kuulosta yhtään oudolta talvellakaan. Myös näiden nimien kohdalla sanan merkitys tavallaan unohtuu ja niitä ajattelee ""vain"" niminä. Lumi on kaunis ja sointuva nimi.

Mielestäni oikein kaunis nimi. Ainoa haittapuoli voi olla muun kielisten kanssa, eli miten lausuttaisiin englanniksi tai ruotsiksi. Ehkä höperöä ja turhan kaukaa haettua ajatella näin...? Mutta kaunis on.

Yhteistyössä