Vauvan luonnonmukaista ihonhoitoa :)

• Viestiketjun aloittaja Luonnosta
  • Ensimmäinen viesti
Luonnosta
Ihan vaan ajattelin pistää aloitusta kun kauhistuin tuossa kun luin kaverin vauvan pyllypyyhkeiden koostumusta :eek: Niissäkin oli kaikenlaisia lisäaineita ja jopa neljää erilaista parabeenia (säilöntäainetta)!

Itselläkin on vauva, ikää pikkuherralla pian 4 kuukautta, ja ainoat ihonhoitotarvikkeet on ollu vastasyntyneestä alkaen neitsytkookosöljy ja perunajauho talkkina. Hiukset pesty luonnonmukaisella shampoolla, harvoin.

Mitään iho-ongelmia ei ole koskaan ollut. Neuvolassakin on kehuttu ihoa aina hyväksi.

Pyykinpesussa pesupähkinät ollu käytössä meillä jo kaksi vuotta, myös kaikki vauvan pyykki on pesty niillä.

Sekin pisti miettimään kun viime viikolla tuli postissa Natusanilta mainoskirje jossa esiteltiin noin kymmenen erilaista voidetta, öljyä, pesunestettä, shampoota sun muuta vauvalle, mukamas kaikki tarpeellisia?!

Ei ole ihme että on allergiaa ja yliherkkyyttä vauvoilla ja lapsilla kun kyllästetään jo vauvasta lähtien kaikenlaisilla kemikaaleilla iho. Ihon kautta kun imeytyy kehoon suuri osa 'mömmöistä'.

Nyrkkisääntönä voidaan pitää että ihmisen iholle ei pitäisi laittaa mitään, mitä ei olisi itse valmis myös syömään :)

Ei se vauvakaan todellakaan tartte mitään kemikaalimömmöjä iholle, luonnonmukainen hoito riittää. Älkää hyvät ihmiset menkö valmistajien mainosten halpaan vauvojenne terveyden kustannuksella :/

ravitsemusterapeutti
Olen täysin samaa mieltä. Kemikaalit tappaa, oikeesti. Huom; syövät, astmat yms.
Käytämme vain kotonamme ekopesuaineita ja kosmetiikkaa, jota shobbaamme ruohonjuuresta ja lasten vintistä. Ja suosittelen lämpimästi muillekin!

Kannattaa kokeilla, sitten ymmärrätte...

Mä en käyttäny meijän poitsulle mitään pesuaineita/ihonhoitotuotteita varmaan puoleen vuoteen. Tai siis, kun ei edes ollu mitään tarvetta pestä millään puhdistusaineilla? Eipä tuon ihokaan rasvaa tarvinnut.

Minusta se on niin, että mitä vähempi sen parempi.

ap
mekin pestään vauvan hiukset shampoolla vaan silloin kun olen ensin laittanut päänahkaan öljyä vaikuttamaan ja sitten rapsutellut karstaa pois. muuten jää hiukset niin tahmaseksi :S

Yhteistyössä