Vauvan liikkeistä mahassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen nyt raskaana viikolla 29 ja välillä huolettaa vauvan liikkuminen.. Vauva on aina päiväsaikaan masussa hiljainen, välillä tuntuu jotain pientä "kuplintaa" tai muuta, yöllä sitten tuntuu aina enemmän liikehdintää. Onkohan ihan normaalia? Istukka on edessä, voiko se vielä tässä vaiheessa heikentää liikkeiden tuntemista? Yöllä kun makoilen kyljelläni niin vauva kovasti puskee ja möyrii.

Mulla on nyt ekaa kertaa istukka etuseinässä, ja tuntuu että (rv 23+jotain) liikkeet tuntuu varsinkin päiväsaikaan paljon vähemmän kuin noiden edellisten kanssa.

Sitten kun rauhottuu sohvalle hetkeksi tai illalla kun menee nukkumaan, niin sitten alkaa se riehuminen mahassa. (tai tuntuu paremmin, kun keskittyy enemmän siihen.)

Jos kuitenkin päivittäin tunnet ne liikkeet, niin tuskin siitä huolestua tarvitsee...

Kiitos teille, kyllä siellä masussa varmaan kaikki on kunnossa. Heti kun olin kirjoittanut tuon tekstin niin alkoi vauva siellä möyrimään :) mutta harvoin näin päiväsaikaan tuntuu selkeitä liikkeitä.

Mulla oli esikoinen tosi rauhallinen masussa. Usein tuli mietittyä, onko kaikki ookoo. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja terve lapsi syntyi. Tää toinen on ihan eri maata; tosi vilkas tapaus; öisin en tosin oo kumaltakaan líikkeisiin herännyt. Ja molemmilta istukka etuseinässä.

Meillä esikoinen oli kans päiväs aikaa tosi rauhallinen masussa ja sit kun tuli ilta ja ois nukkumaan pitäny alkaa,ni hirvee ralli alko mahassa :D Tän toisen liikkeitä odotan kovasti,et ne alkais tuntumaan. Nyt rv 10+6 :heart:

No hää on yöeläjä :heart:
En usko et mitään hätää, voi olla muutes et potkii muutenkin päivisin selkäänpäin, silloin ei juuri mitään tunnu!
Älä nyt ainakaan hätäillä ala, kerta pikkuinen liikkuu niin se riittää :)

Mullakin on istukka etuseinämässä. Raskaus on kohta puolessa välissä ja liikkeet tuntuu kyllä säännöllisesti ollessani makuulla kyljellään ja välillä muutenkin. Riippuu paljon vauvan asennosta.
Viimeksi sunnuntain ja maanantain oli ihan hiljaksiin tai en töissä huomannut liikkeitä, ehdin jo huolestua kunnes ma-ti-yönä alkoi massubileet =)

Yhteistyössä