vauvan liikkeiden väheneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätä

Vieras
Hei!

Sain viimeksi neuvolasta nuo liikeseurantaohjeet. Ja mielestäni vauvan liikkeet ovat nyt vähentyneet huomattavasti. Aikaisemmin se liikkui melko paljon ja liikkeet oli voimakkaita. Mutta nyt tänään, eilen ja toissapäivänä liikkeet ovat olleet vaisumpia. Eilen vauva tosin kääntyi pääylöspäin ja tuntui jonkun verran voimakkaampiakin liikkeitä. Tänään olen saanut vauvan liikkumaan vain yhdesti noin tunnin ajaksi (kun vähän tökin sitä) ja liikkeet oli aika kevyitä.. Ja olen ollut itse koko päivän kotona ja lähinnä levossa, joten liikkeitä ei kovin paljon ole voinut jäädä huomaamatta. Mutta silloin kun vauva liikkui se liikkui kyllä ainakin sen 10 liikettä mitä noissa neuvolan ohjeissa halutaan. Toisaalta taas siinä oli mielestäni kaikki liikkeet mitä olen tänään tuntenut.. Pitäisikö siis lähteä äitipolille vai odotella vielä huomiseen? Niin rv 32 on menossa nyt..

Vauva liikkuu myös öisin, silloin kun itse nukut, etkä niin huomioi asiaa. Toisaalta vaaveli voi nukkua silloin,kun itse nukut. Nyt tuntuu kyllä siltä, että tätä menoa, kun kovasti tarkkailet, teistä ei kyllä kohta nuku kumpikaan. Toki olet odottavana äitinä huolestunut, jos sinusta tuntuu, ettei vauva enää tarpeeksi liiku. Jospa vaikka soittaisit sinne äitipolille ensin ja kertoisit tuntemuksistasi. Osaavat kyllä sieltä varmasti neuvoa ammattitaitoisesti.Pirautapa heti.

Yhteistyössä