Vauvan liikkeiden tunteminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heips! Missä vaiheessa te muut äidit olette tunteneet vauvan liikehdintää ja miten poikennut tämä eri raskauksien välillä? Minulla nyt rv 16 meneillään ja vielä en ole mitään tuntenut. Tässä raskaudessa istukka takaseinämässä joten (lukemani mukaan) voisi kai liikkeet tuntua aiemmin? :) Edellisessä raskaudessani istukka oli etuseinämässä ja vauvan liikkeitä aloin tuntemaan joskus rv 21-23 muistaakseni. Innolla jo odottelen pieniä töytäisyjä ❤
 
vierailija
Minulla kaksi aikaisempaa olen tuntenut viikoilla 15-16, mutta tässä istukka etuseinässä ja tuntuu kumeita liikkeitä nyt viikolla 20.. mutta miehellä ei toivoakaan tuntea liikkeitä. Mahtaakohan tästä tuntua liikkeet ulospäin edes loppuraskaudesta..?
 
vierailija
Riippuu millaisia liikkeitä sikiö "aiheuttaa" ja missä istukan sijainti, paljon on lapsivettä jne. Takaseinämässä oleva istukka mahdollistaa kyllä liikkeiden tuntemisen helpommin mutta yksilöllistä sekin, sanoisin. Yleensä keskiarvona (kai) että liikkeitä aletaan tuntemaan noin raskauden puolivälissä (rv 20 tienoilla). Kyllä niitä vielä tulee, usko pois :)!
 
Onkohan normaalia, että näin alumpana tulee taukopäiviä liikkeissä? Nyt menossa 15+ viikko. Viikko sitten eka kerran huomasin kutittelut. Kahteen päivään en oo nyt huomannut mitään. Viikolla aiemminkin oli taukoa ja sit taas tuntui. Heti sitä on vähän huolissaan🤔
 
vierailija
Onkohan normaalia, että näin alumpana tulee taukopäiviä liikkeissä? Nyt menossa 15+ viikko. Viikko sitten eka kerran huomasin kutittelut. Kahteen päivään en oo nyt huomannut mitään. Viikolla aiemminkin oli taukoa ja sit taas tuntui. Heti sitä on vähän huolissaan
Muistan jostakin lukeneeni, että vasta raskausviikosta 24 eteenpäin liikkeitä tuntisi/kuuluisi tuntea päivittäin. Sun viikoilla vaikka sikiö onkin jotain 15 cm "jo" pitkä, niin kuitenkin hän painaa jotain 100g vain, eli voisi kuvitella ettei noin hennon pienen ihmisen kaikki liikkeet tunnukaan vielä. Mutta jos asia kovasti sinua askarruttaa niin ota yhteyttä neuvolaasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsukas
vierailija
Moikka. Mulla viikot 17+1 ja en ole tuntenut (kai?) yhtään liikettä vielä. Tai jos olenkin niin tosi vaikea erottaa suolenliikkeistä. Ennestään yksi lapsi ja sanovat että liikkeet tuntee selkeämmin ja nopeammin kuin ensimmäisessä raskaudessaan. Onkohan syytä huoleen...
 
vierailija
Moikka. Mulla viikot 17+1 ja en ole tuntenut (kai?) yhtään liikettä vielä. Tai jos olenkin niin tosi vaikea erottaa suolenliikkeistä. Ennestään yksi lapsi ja sanovat että liikkeet tuntee selkeämmin ja nopeammin kuin ensimmäisessä raskaudessaan. Onkohan syytä huoleen...
Enpä usko, että olis syytä huoleen. Toisilla liikkeet alkavat tuntua myöhemmin, vaikka eka raskaus ei oliskaan.
 
vierailija
Heips! Missä vaiheessa te muut äidit olette tunteneet vauvan liikehdintää ja miten poikennut tämä eri raskauksien välillä? Minulla nyt rv 16 meneillään ja vielä en ole mitään tuntenut. Tässä raskaudessa istukka takaseinämässä joten (lukemani mukaan) voisi kai liikkeet tuntua aiemmin? Edellisessä raskaudessani istukka oli etuseinämässä ja vauvan liikkeitä aloin tuntemaan joskus rv 21-23 muistaakseni. Innolla jo odottelen pieniä töytäisyjä
noin 18-19 viikolla muistaakseni😊 raskausajasta senverta aikaa että en tarkalleen muista
 

Yhteistyössä