vauvan liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 23

Vieras
Olen huolissani vauvan liikkeistä. Neuvolasta sain ohjeen, että jos päivään ei tunnu liikkeitä, täytyy ottaa yhteyttä sinne päin, mutta eikös näin pienellä sikiöllä ole vielä univaiheita, eli voi nukkua parikin päivää putkeen? En viitsisi heti reagoida ja soitella neuvolaan.

Eli minkälaisia kokemuksia muilla on vauvan liikkeistä näillä viikoilla? Pari vkoa sitten oli täälläkin vauhdikkaampaa menoa, mutta nyt siis hiljaisempaa....

Kiitokset vastauksista:)

Mulla oli ainakin noilla viikoilla pari päivää et oli tosi hiljaista. Illalla saatto tuntua pari muksahdusta kun meni nukkumaan. Välillä piti masua oikein ""tönäistä"" että jotain tunsi :)
Jos vaan mietityttää, ni ei oo mikään ""häpeä"" soittaa neuvolaan.

Mulla säännölliset (päivittäiset) liikkeet, etenkin ekassa raskaudessa, alkoi vasta rv25 jälkeen. Vauvalla on vielä tuossa vaiheessa niin paljon tilaa, että helposti liikkeet ""hukkuu"" sinne masuun ilman että äiti tuntee/tunnistaa niitä. Ja tuon jälkeenkin oli päivän-parin hiljaisempia jaksoja.

Koeta tökkiä masua sormella, josko saisit reaktion vauvalta. Parhaiten ainakin itse tunnen liikkeet selin makuulla ja iltaisin.

Yhteistyössä