vauvan liikkeet

Moi!
Koko odotusaika sujunut kaikenlaisten epäilyjen varjossa (ensin vauvan rytmihäiriöt, sitten istukan toimintahäiriö)... Vauvan kasvamista on tarkkailtu nyt tosi tiuhaan ja joka kerta lääkäri on pohtinut käynnistystä. Edellisellä kerralla minut otettiin osastollekin, kun vaikutti, että vauvan sydän heikkeni supistusten aikana... Lopulta päästivät pois...

Tänään olin taas kontrollissa, jossa uusi lääkäri... Sai viikkokasvuksi 600 g... (200 g on maksimi, niin mulle on sanottu... ) muut lääkärit saaneet koko ajan samassa suhteessa vauvan koon ja kasvun... (tiedän, että ovat kuitenkin arvioita)

vaivas kuitenkin, kun käytti koko tutkimukseen murto-osan edellisten lääkäreiden ajasta... Kätilö katsoi käyrän ennen tutkimusta ja sanoi sen olevan huono... Lääkäri totesi, et hyvä... Päästi kotiin toteamalla, että riittää kun tunnet 3 liikettä tunnissa... Olo aika mykistynyt...

Pelottaa onko kaikki kunnossa... Tämä taisi olla mielenpurkua tilanteesta...

Rv 40+2 meneillään. Toivoisin, et menis ensin vedet ja pääsis osastolle piuhoihin kun supistukset alkavat... Mieli on vähän heikko, kun varjot tosiaan olleet ilmassa syyskuusta lähtien ja viikko kerrallaan menty eteenpäin... :(
 
Uskoisi että lääkärit kyllä suhtautuvat vakavasti tuollaiseen eivätkä päästä kotiin jos on aihetta tarkempaan seurantaan. Toisaalta jos sinua ahdistaa tilanne ja pelkäät vauvan puolesta niin mene synnärille ja vaadi lisää tutkimista. Ei kannata liian pitkään miettiä kotona jos yhtään tuntuu siltä! Kai ne nyt voisi jo käynnistellä synnytystä kun noin pitkällä raskaus.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
ompa kurja että joudut olemaan huolissasi... Sinuna ehkä menisin sinne ä-polille ja puhuisit huolistasi, että pelkäät. Itseäni kun huoletti nro5. vähäinen liikkuvuus rv 41+ niin soitin illalla synnärille ja minut pyydettiin näytille. Katsottiin käyriä 30min ja lääkäri ultrasi kunnolla ja pitkään.

Minulle on aina sanottu että aina jos huolettaa niin pitää soittaa tai mennä käymään. Jos olet huolissasi niin mene näytille vaan, tai ainakin soita!
 
Mä soitin seuraavana aamuna asiasta ja sain "käskyn" tulla takaisin lisätutkimuksiin.

Yleensä ottaen suomessa on tosi ammattilaisten joukko, johon voi hyvillä mielin luottaa. Mutta kyllä aina aika ajoi tulee tilanteita, joissa kannattaa luottaa vaistoonsa ammattilaisten ohella...

Kiitos teille vastauksista! :)
 

Yhteistyössä