Vauvan liikkeet rv35+ (vähäiset)

Heippa.

Liikelaskennasta vähän kokemuksia/tietämystä kaipaisin... Neuvolasta lähete laitettu synnärille ja aikaa odotellaan, kun sf-mitta hidastunut ja lapsivedenmääräkin ollut epäselvä.

Nyt laskeskelen ja tunnustelen liikkeitä päivittäin, oman mielenrauhan säilyttämiseksi.

Kuinka monta liikettä on ns. normaalia? Olen kuullut tuosta 10/h, mutta tarkoittaako tuo joka tuntia vai vaan yhtä per päivä, vai jotakin siltä väliltä?

Tänä iltana laskeskelin saavani n.6/h ja ajattelin vielä toisen tunnin odottaa ja katsoa montako tulee ja sitten soitan synnärille ja kysyn mitä tehdä..

Kokemuksia?

Myös tuosta sf-mitasta ja lapsivedenmäärästä tietoa ja kokemuksia otetaan ilolla vastaan..
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli -84:
Eikö kukaan?

Eilen tuli siis ensimmäisen tarkkailutunnin sisälle kuusi liikettä ja seuraavalla tunnilla 12..En soittanut synnärille. Edelleen jännittää/pelottaa mitä kuvun alla tapahtuu..
Miksi et soita?
 
En oo laskenut kertaakaan liikkeitä ja noilla viikoilla alkaa olla jo ahdasta masussa eikä tila riitä enää jumppaamiseen!!!
Iltasin mun masukaveri venyttelee ja ilmoittelee itsestään,muuten aika hiljaista.
Huolestuisin jos en tuntisi liikkeitä ollenkaan päivän aikana,mutta en mä sentään niitä laske.
Soittele synnärille niin saat mielenrauhan!
Täällä viikkoja kasassa jo 41 ja masussa kaikki hyvin. :heart:
 
Tässä toiselta sivustolta pari linkkiä, jossa kätilön vastauksia asiaa liippaaviin kysymyksiin:
http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=4955886
http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=9842824

Näiden perusteella en Sinuna olisi huolissani, sillä sait kuitenkin toisen tunnin aikana täyteen tuon 10 liikettä. Soitto polille rauhoittaisi varmasti omaa oloasi vielä lisää.

Itse sain lähetteen lapsiveden määrän tarkistukseen noin rv 33-34 (nyt 38) juuri vähäisen määrän epäilyn vuoksi (neuvolatäti tunsi vaavin pikkuiset osat selvästi). Koin tuon lähetteen positiivisena mahdollisuutena päästä ylimääräiseen ultraan ja ajan polille sain parin päivän päähän. Polilla kaikki todettiin olevan hyvin ja samalla sain myös painoarvion vaavista, joka vastasi viikkoja. Minulla polilla käynti rauhoitti mieltä. Olen melko hoikka, eikä raskausaikana ole tullut kiloja ihan hirmuisesti, niin ilmeisesti tästä syystä nuo vaavin pienet osat tuntuu niin selvästi masun päältä kokeiltaessa.
 

Yhteistyössä