VAUVAN LAULUJA TAI LORUJA :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja vaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ja vaavi

Vieras
keksisikö joku mulle lastenloruja tai lauluja joita voisin vauvani kanssa "luritella"?? Oon jotain netistä katsonut mut aika huonoja on.. :S mulla puolivuotias vauveli :)
Kiitos kaikille jotka viittii jeesaa!

mikä toi hupsut pöksyt on? kiitos vinkeistä, kauheesti lastenlauluja tiedän mutta ovat jossain alitajunnassa :D mutta kun joku sanoo jonkun lastenlaulun nimen niin muistan.. sekavaa, mut juu :) kiitos! :)

aurinko paistaa
aurinko,aurinko lettuja paistaa.auringon lettuja hauska on maistaa.kiipeän puuhun,pistelen suuhun,loput voin heittää ukolle kuuhun.Sitten menenkin nukkumaan.pikku masuni pullollaan.

Sormiperhe
Tässä on isä tukeva.tässä äiti puuhaisa,tässä veikko pitkämies,tässä sisko senpäties,vihdoin jonon viimeisenä pikkuperheen nuorin.

Teen teen kakkusia
Teen,teen kakkusia.leivon,leivon leipäsiä,makoisia,maitoisia.Silitän,silitän,nakkaan,nakkaan uunihin -ja suukkuhun!

Kissan laulu
Minä laulan kissan laulun,kissan parta kasvaa.Eikä se päivällä kasvakkaan,yöllä sen parta kasvaa.

mä en pidä sellaisista vanhoista, ja missä on jotain ei lapselle ns sopivaa.. jotain kuolemaan tai suruun liittyviä.. vaan iloisia ja mukavia haluaisin. :) SUUUURI KIITOS AUTTAVILLE :) kirjoittelen ylös näitä juuri :)

Alkuperäinen kirjoittaja Laulaja tyttö;30670927:
Oisko hyvii linkkejä tai ehdotuksia mistä löytys vauvalle kauniita lauluja

Haluatko sellaisia lauluja jotka on sulle itselle tuttuja? Jos uudemmatkin kelpaa niin vauvan vaaka-levy on ihana. Kirjastosta varmasti löytyy tai tilaa netistä.

Kehto se sanoo nirkin narkin
Vauva se sanoo vääkyn vääkyn
Äiti se sanoo, että oi oi oi, kuka ton möllin meille toi

Tuo opetettiin aikoinaan esikoisen muskarissa ja sitä oon lauleskellut kaikille lapsilleni, ovat meinaa kaikki olleet vaativia vauvoja ja huutajia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja vaavi;16609881:
keksisikö joku mulle lastenloruja tai lauluja joita voisin vauvani kanssa "luritella"?? Oon jotain netistä katsonut mut aika huonoja on.. :S mulla puolivuotias vauveli :)
Kiitos kaikille jotka viittii jeesaa!

tää rölli laulu tai missä se emo rölli nukuttaa lastaan. sit hämä hämä häkki kortta kuljettaa tuli sade rankka:). sit tuu tuu kaneli rulla mistäs tiesit tänne tulla. sit omasta päästäkin vaan mitä mieleen pölähtää:)

Leivon, leivon pullaa,
leivon, leivon pullaa (lapsi selällään lattialla, äidin kädet vartalolla, kääntelee vähän kyljeltä toiselle)
Kädet letitetään
Jalat letitetään (kädet ristiin, jalat ristiin)
Päälle paljon sokeria, oikein paljon sokeria! (kutitetaan vartalosta)

(Lapsi sylissä vartaloa vasten, hyppyytetään kevyesti)
Minä olen kenguru Joonatan
Äitini pussissa matkustan
Pussissa leikin, pussissa syön, pussissa nukun pitkän yön
Jokohan, jokohan uskallan, jokohan reunalta kurkistan (keinutellaan puolelta toiselle)
Nyt minä hyppään, nyt sinä hyppään, nyt minä hyppään pussista POOOIS! (hyppyytetään kiihtyvästi ja lopussa nostetaan ilmaan)

Ja sitten "missä on peukalo, missä on peukalo, täällähän minä, täällähän minä, mitä sulle kuuluu, kiitoksia hyvää, juostaan pois, juostaan pois" nuotilla isosia kehon osia (missä on Kaisan käsi / missä on vauvan jalka jne.)

Vauvan vaaka -levyä suosittelen minäkin. Ja tuutulauluista paras on Lapinäidin kehtolaulu, ei ole niin surullinen kuin moni muu.

Vanhoja tekstejä ei pidä muutella kevytmielisesti, mutta tuutulaulut ovat toki äärimmäisen yksityisiä joten siitä vaan. Muutos tupakkarulla
=> kanelirulla on todella, todella nerokas.

Yhteistyössä