Vauvan laskeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Olen rv. 37+1 ja eilen koiralenkin jälkeen vähän aikaa lepäiltyäni alkoi tuntua siltä, että vauva olisi ehkä laskeutunut. Koska odotan esikoistani, ei ole aiempaa kokemusta. Kuvailisin sitä, että tuntuu kuin keilapallo olisi asetettu nivusiini. En meinannut pystyä edes vessaan kävelemään eilen illalla, koko illan jatkui sama tunne. Nyt yön yli nukuttuani olen paljon vetreämpi, ei ole niin kovaa painetta tuolla alapäässä, mutta hengitys on helpompaa ja kyllä tuo mahan sivuprofiilikin näyttäisi muuttuneen. Mitäpäs sanoisitte kokeneemmat? Ja jos se nyt ois laskeutunut niin kauanko teillä on mennyt tästä synnytykseen? Lääkärin mukaan tiistaina oli vielä kohdunsuu hyvin kiinni, mutta vähän pehmentynyt, kohdunkaula ehkä jonkin verran lyhentynyt (meniköhän nää termit nyt oikein päin?) Sanoi, että ei nyt ainakaan juhannukseksi synny, mikä on ihan kiva =)

Moi! mulla laskeutu tosi aikasessa vaiheessa vkolla 26 oli jo raivotarjonnassa ja vkolla 33 tuli tuo "pallo" nivusten välissä tunne.Nyt menossa vko 34+4 ja esim.tänä aamuna oli vaikea kävellä herätessäni.
Tuosta ei voi mennä sanomaan millon syntyy...mulla on jo paljon merkkejä että synnytys ois lähellä(kohdunsuu auki,kanavaa ei jäljellä,kovia suppareita yms) mutta mistä sitä tietää millon syntyy,toiv ei vielä näillä vkoilla :o
Hauskaa jussia "pallo"nivusissa ;) ja tsemmppiä synnytykseen,ei siihen enää pitkä kuitenkaan ole!

Muitakin kohtalotovereita "pallo nivusissa" ;) Mullakin on ollut raivotarjonnassa jo 28. rv. saakka. Meillä perhevalmennuksessa tädit sanoi, että kun lapsi laskeutuu sinne alas niin synnytykseen pitäisi olla yleensä enää noin viikko. Sen sijaan kotona lueskelin yhtä raskauskirjaa ja siinä sanottiin, että voi mennä neljäkin viikkoa siellä "alhaalla". Eli jännää, kauankohan täs vielä menee =) Ainakin mun on nyt helpompi nukkua ja hengittää, kun ei paina niin keuhkoja, mut eipä paljon enää koiran kaa lenkkeillä vissiin... :whistle: Odotellaan sitä h-hetkeä ja nautitaan keskikesän auringosta!

Minulla on neljä lasta ja vain ensimmäistä odotellessa olin kipeä häpyluusta koska vauva oli asettunut lähtökuoppaan jo 6 viikkoa ennen syntymää. todella alhaalla.Minusta se ei vaikuta,ainakaan paljon;että milloin syntyy,mutta se on varma ettei vauva käänny ainakaan enää toisinpäin. Kerron vielä sen,että viimeistä oottaessa vauva käänsi kylkeä kerran vuorokaudessa viimeisen kuukauden ja pystyin arvaamaan...tämä taapero ei paikallaan pysy,lähti kävelee ku täytti 8kk ja 1vko.ONNEA LOPPUSUORALLE!

Yhteistyössä