Vauvan laskeutuminen

Täytyykö vauvan olla täysin laskeutunut ja pään kiinnittynyt, jotta synnytys lähtisi käyntiin? Kuulemani mukaan kaikilla ei ole ollut pää kiinnittynyt ja silti on synnytys käynnistynyt (esim oma äitini). Neuvolan täti sanoi eilen, että hän saa vielä pään liikkumaan ja mahanikaan ei näytä niin "laskeutuneelta". Oli jotenkin varma, että näemme vielä ensi viikon käynnillä. Kovasti tässä kyllä jo synnyttämään haluaisin. Eli onko kokemuksia asiasta? Onko siis toivoa, että homma lähtisi käyntiin...

40+0
 
mulla laskeutui 2 viikkoa ennen synnytystä eli viikkoa ennen laskettua aikaa.eiköhän tuo vaihtele.tiedän niitäkin joilla lapsi ei ole ollut kiinnittynyt ihan kunnolla ja silti synnytys käynnistynyt.
 
Heippa! Minulla kaikki 4 lasta ovat laskeutuneet ja kiinnittyneet vasta synnytyksissä. Varsinkin uudelleensynnyttäjillä voi vauva laskeutua ja kiinnittyä vasta h-hetkellä, ensisynnyttäjillä taas useimmiten ne tapahtuvat aikaisemmin.
 
Mulla samoin: lapset on laskeutunu vasta synnytyksessä. Maha on kyllä roikahtanu alas jo hyvissä ajoin, mutta pää ei kuitenkaan oo ollu kiinnittyneenä, eikä ees erityisen alhaalla. Että ei se taida synnytyksen alkamisesta mitään kertoa. 2 synnytystä siis takan eka 41+5, toka 40+3. Kolmatta odotan nyt vk:lla 38+5, eikä hänkään kiinnittynyt ole eikä laskeutunutkaan.
 
Esikoinen laskeutui jo aikaisin,kakkonen oli aamulla rv39+3 korkealla ja "pää irti" terveydenhoitaja sanoi et ei tule vielä piiitkään aikaan...neiti syntyi samana iltana ;) Kolmonenkin pysyi ylhäällä synnytykseen saakka.
 

Yhteistyössä