vauvan laskeutuminen!!

Odotan kolmatta lasta rv.37 vauva ei ole vielä laskeutunut alas... Ihmettelen tässä kun edelliset on laskeutunu ja kiinnittyny jo rv.34-35.

Mistähän voi johtua että vauva ei laskeudu? ja voisko sitä jotenkin "auttaa" laskeutumaan??

Kiitos vastanneille! :)
 
Itsellä menossa rv 39, eikä vauva vielä laskeutunut, saati kiinnittynyt. Uudelleen synnyttäjällä vauva ei välttämättä laskeudukaan kuin vasta synnytyksessä, etkä voi omalla toiminnallasi mitenkään edesauttaa laskeutumaan.
Jos lapsivesi menee, muistat lähteä sairaalaan vaakatasossa, koska mahdollisuus napanuoran luiskatamiseen on olemassa.
 
se vaan ihmetyttää että ku kumpiki edellinen niin ajoissa laskeutunu että miks nyt ei sitten.. Onko kellään tietoa mistä johtuu että vauva laskeutuu tai ei laskeudu? Onko se siis vaan sattuman kauppaa?

Tuosta lapsivesien menosta olikin puhetta viime lääkärikäynnillä ja siellä sanottiin että ei tarvi enää vaakatasossa olla, mutta ei sais kuulemma kauheesti liikkua ja touhuta..??
 
Meille sanottiin neuvolassa että jos lapsi on raivotarjonnassa, lapsivedet menee ja ei ole laskeutunu niin ei tartte kuulemma ampparilla mennä...

Millä viikoilla vauvat yleensä oikeen laskeutuu? Ja antaako se viitteitä synnytyksen ajankohdasta?

Mulla neuvolalääkärissä rv.36+1 lääkäri sano että pää tuntuu ihan tuolla alhaalla että on laskeutunu jo... Sitä itekki olin jo epäilly ku hengittäminen oli ollu helpompaa jonku aikaa...

*Talvicci ja Uuno rv.37+1* :heart:
 
mulle eilen neuvolassa meinasivat, että turvallisin on ampparilla sairaalaan lähteä jos nyt vedet menee, koska vauva ei ole laskeutunut.
Pää kuulema iloisesti vielä hölskyy ja vauva pyöriskelee akselinsa ympäri minkä kerkiää.. oisko mulla jotenkin väljä lantio?!
Nyt sf 37, menny jo käyrien yli hyvän aikaa sitten, joten hengittäminen on työlästä täälläkin. ei onneks enää montaa viikkoa. :)

 
Mitään faktatietoa ei ole esittää, mutta luulen, että on aika sattuman kauppaa miten vauva tykkää laskeutua.

Esikoinen ei laskeutunut vasta kun synnytyksessä.
Tämä kakkonen on laskeutunut jo aikaa sitten.

Neuvolassa kun juteltiin näistä jutuista ihan muutenvain, niin tätsy vain sanoi, että vaikkei olisikaan laskeutunut, niin ei tarvitse lanssia hälyttää jos vedet menee...mutta sanoi, että pikimmiten sairaalaan tarkistukselle.

Monesti kuulemma vauvat sitten rojahtavat vesien menon jälkeen alas ja siinä pysyvät, mutta ei kannata silti siihen luottaa.

Ohjeistukset ovat aika poikkeavat riippuen mistä kysyy. Varminta on soittaa tuossa tilanteessa ensin synnärille ja pyytää ohjeet sitä kautta =)
 
Odotan viidettäni loppumetreillä, eikä vauvan pää ole kiinnittynyt vaikka alhaalla ollut jo kauan ja kohdunsuukin auki sellaiset 3cm :wave: .Uudelleensynnyttäjällä vauvat eivät välttämättä kiinnity sinne lähtökuoppiinsa ennenkuin varsinaisesti synnytyksen edetessä. En ole silti joutunut ambulanssilla sairaalaan menemään edellistenkään kanssa, koska yleensä jos vedet menee, vauva kiinnittyä humpsahtaa samalla sinne alas.

Voimia meille kaikille loppumetreille!

Kassu ja Masu-Maikki rv38+3
 
Itsekin olen vähän ihmetellyt, kun vauva ei ole vielä laskeutunut (39+1) ja muutenkin keksinyt, että on tosi hieno homma tässä vaiheessa pyöriä ympäri. Eli siis jos avotarjonnassa, ei laskeutunut ja vedet menee, niin pitäisikö sitten lanssilla mennä? Eipä ole kukaan mulle mitään tästä maininnut... neuvolassakin sanottiin vaan, että eiköhän me vielä kerran nähdä, kun ei ole vielä laskeutunutkaan...
 
Ihan uutta tietoa minullekin, että muka pitäisi ambulanssilla mennä, jos vedet menee ja vauva ei ole laskeutunut. Taitaa tulla paljon turhia puheluita hätäkeskuksiin, jos jokainen äiti, jolta vedet menee alkaa ambulanssia soittelemaan. Epäilenpä että näin pitäisi toimia

Sen sijaan jos vauva on perätilassa ja vedet menee, niin kehoitetaan menemään vaakatasossa (Meille tulee vauva opasvihkonen). Ei siinäkään tapauksessa puhuta välttämättä ambulanssilla sairaalaan menosta.
 

Yhteistyössä