Vauvan kylvetyksestä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesikirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaks kertaa viikossa, lekottelee kylvyssä semmosen 15-30min.
Meillä on muotoiltu amme niin ei tarvi kun vierestä kattoa ja valella vettä päälle.
Itte touhuaa siinä mitä haluaa eli yleensä läiskyttää vettä.

Meillä käyty kylvyssä napatyngän irtoamisen jälkeen joka ilta. Nyt tyttö 3kk ja siitä on tullut sille mukava iltarutiini, jonka jälkeen syödään ja mennään hyvin nukkumaan. Kylvyssä ollaan noin 10min eli sen verran kun tyttö jaksaa polskia ja touhuta ammeessa. Iho on ollut aina todella hyvässä kunnossa eli sen takia ei ole tarvinnut kylpemistä rajoittaa.

Meillä myös on kylpy jokailtainen rutiini. Alussa kylvettiin vaan kerran viikossa, mutta sitten aloin ottaa vauvan suihkuun kainalossa (mies oli illat töissä ja tämä oli ainut keino päästä itse suihkuun ;) ). Kun poika alkoi olla niin painava, ettei sylissä suihkuttelu tuntunut enää hauskalta, palattiin kylpyammeeseen. Mielestäni ihan kiva iltarituaali, mutta ei noudateta sitä orjallisesti, eli saattaa jäädä väliin jos siltä tuntuu. Iho on ollut aina hyvässä kunnossa.

Tytöllä ikää nyt 6kk. Iho on aina ollut erittäin hyvä eli ei ole ihottumia tai kuiva tms. Kylvyssä tai suihkussa (pidän siis vauvaa sylissä) ollaan alusta asti käyty 2-3 kertaa viikossa.

Talvella kylpy piti rajoittaa kertaan viikossa ja muutenkin "turhia " vesipesuja vältellä eli käyttää joskus puhdistuspyyhkeitä. Nyt taas lämpimien ilmojen tultua on kylvetettävä/ suihkutettava lähes päivittäin koska poika hikoilee herkästi.

Miten te käytännössä toteutatte tuon suihkun? Olen nimittäin harkinnut myös vauvan suihkuun ottamista, mutta olen tumpelo, kuinka se käytännössä tapahtuu.
Kasteletteko myös vauvan pään suihkun alla? Saako korviin mennä vettä?
Meillä myös vauva hikoilee aika paljon ja suihkuun ottaminen voisi olla helpompaa kuin ammeen kanssa värkkääminen.

Meidän pojan iho kuivui talvella ja sitä piti rasvat, kun kävi vain muutaman kerran viikossa öljykylvyssä. Sitten, kun rupesin kylvettämään joka ilta niin, että käytin paljon öljyä niin iho ei enää tarvinnut rasvausta vaan pysyi tosi hyvänä.

Nykyään meillä kylvetään yhä joka ilta, mutta öljyä lisään veteen vain silloin tällöin.

Yhteistyössä