vauvan korvat vaivaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
mitä tekisit?

Meil pian 5kk täyttävä vauva. 7vk iässä oli ensimäinen tulehdus, tällöin silmät rähmi ja huomattiin ku tärykalvo puhkes. sen jälkeen on ollu 3 uutta tulehdusta. Nyt viimeisin kuuri loppu 3vk sitten.

Perjantaina alkoi taas nokka tuhiseen ei varsinaisesti räkäinen (kuten ei aikasemminkaan). Pe-La yö oli levotom. Lauantaina alko silmät vetistään. annoin illalla Buranaa ja nukku yön hyvin, kooko päivän oli kätynen.

Eli epäilen et taas korvat vaivaa. Meil ois Pe meno lääkäriin putkitus arvioon. Nyt mietin et käyttääkkö tänään yksityisellä (ei vakuutusta, vai odottaa huomiseen ja omalle lääkärille tai soittaakko korvs pkl ja kysyä onko peruutus aikaa.

mä veisin tänään yksityiselle, sillä perjantaille kuitenkin aikaa. Tai viimeistään sit huomenna soittaisin terv.keskusaikaa, mutta yksityisellä saisit heti korvalääkärille ajan joka voisi tehdä putkituslähetteen. Me käytiin pari viikkoa sitten helsingissä pikku-jätissä, 20min arkiaika maksoi sillon meille 64e. Sunnuntaina taitaa olla vähän kalliimpi. mutta kyseessä oli korvaälääkäri jolla oli kunnon välineet ja mm. imi korvasta vaikut pois, mitä ei koskaan aikaisemmin oltu tehty tk:ssa.

mä mietin et jos odotettas kuitenki huomiseen ja soitan korva pkl:lta ohjeet.. jos päästäs sinne vaik peruutusajalle jos ei ni saisin ainaki ohjeet et syödäänkö taas kuuri vai odotellaanko särkylääkkeiden voimin.

Mä veisin ehdottomasti yksityiselle heti huomenna ja ottaisin sen kuurin jos taas on tulehdus. kyllä se lääkäri tekee sitten tarvittaessa kiireellistä lähetettä tai kirjottaa mukaan epikriisiä jos tarvitsee. Meillä esikoinen oli reilun vuoden vanha kun oltiin menossa putkitusarvioon, ja just muutamaa päivää ennen sai sitten tulehduksen molepiin korviin. Käytin yksityisellä (ja ei meilläkään mitään vakuutuksia ollut tai ole) ja saatiin kuuri joka oli päällä kun mentiin sinne arvioon. (tällä oli eka tulehdus jo 6 vkon vanhana ja niitä kerkesi olla tohon vuoden ikään mennessä n. parikymmentä...)
putkituksen jälkeen tulehdukset jäi siihen eikä niitä vieläkään (muksu reilu 3 v) ole tullut yhtäkään.

Yhteistyössä