Vauvan korva rutussa, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan korva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan korva

Vieras
Meidän vauvalla on ollut syntymästään korva rutussa.
Laitoksella eivät saaneet toisesta korvasta kuuloa, koska kuulemma korvakäytävää myöten rutussa. Sanoivat, että oikenee kyllä kasvun myötä ja seuranta siirtyy neuvolaan.
Neuvolassa käydessämme ei reagoi vieläkään (1kk) torven töräykseen tuolla korvalla. Neuvolatäti vaan hoilotti, että ompa niin erimuotoinen tuo toinen korva, mutta ei sanonut mitään mihinkään suuntaan, vaan totesi, että ei kuule tuolla korvalla nyt.

Mitenkähän käy? Jääköhän tuo korva kuuroksi?

Neuvolalääkäri ensikuun alussa.

Ei kokemusta siitä että syntymästä asti. Meillä heti alkuun alkoi nukkua pää kallellaan toiseen suuntaan ja sen puolen korva sitten rutistui. Olin täysin varma että jää semmoseksi ja aivan murheen murtama siitä kun olen niin päästänyt käymään ja miksi tästä ei varoiteta jne.
No, siitä se vain oikesi ja nyt on niin söpöt korvat että <3

Minun tytölläni oli nenä rutussa. Ihan toisella poskella. Saatiin ohjeeksi sitä hellästi taivutella oikeaan suuntaan ja muutamassa kuukaudessa oli ihan normaali, söpö nenä. Korvan kanssa luulisi käyvän samalla tavalla. Voithan varata yksityisen korvalääkärin, joka tarkistaa että vika ei ole korvakäytävän epämuodostumassa, vaan juuri tuosta painumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Ei kokemusta siitä että syntymästä asti. Meillä heti alkuun alkoi nukkua pää kallellaan toiseen suuntaan ja sen puolen korva sitten rutistui. Olin täysin varma että jää semmoseksi ja aivan murheen murtama siitä kun olen niin päästänyt käymään ja miksi tästä ei varoiteta jne.
No, siitä se vain oikesi ja nyt on niin söpöt korvat että <3

Ei nuo korvat niin eriparia omasta mielestä ole, mitä nyt toisen korvan korvanlehti siis taittunut (ja varmaankin oikenee, uskon niin).
Huolena siis tuo kuuleminen tuolla korvalla.

Kaverin vauvalla oli korva "rutussa". Sai siihen laitettavan lastan. Sellainen pieni pehmea muovinen kaari joka laitettiin korvan ulkokaareen ja sitten koko korva teipattiin siististi paata myoten. Pois sai ottaa pariksi tunniksi paivassa jos halusi mutta ei se lasta kylla vauvaa haitannut mitenkaan. Muutama viikko ja korva suoristui kauniiksi.
Kuulon puolesta niin kauan kuin se korva oli kasassa niin korvakaytavakin siita kuulemma karsi mutta suoristumisen myota kuulo tuli normaaliksi.

Tytöllä oli oikea korva rutussa, tai siis taittunut ja sen takia korvakäytävä myös hieman "kasassa", korvalehti suoristui, vaikka aluksi pelkäsinkin että siitä jää ihan ruttana.
Kuuloa ei korvassa ollut aluksi, tai ei ainakaan reagoinut mitenkään, nyt 2v tyttö kuulee korvalla hyvin, joskin ehkä hieman heikommin kuin toisella.'
Olisiko kuvaa tästä "ruttaantuneesta" korvasta? kiinnostaisi nähdä, kun muiden lapsilla sitä en ole nähnyt kun meidän tytöllä.
Voin itse laittaa kuvan myös, kunhan arkistojen kätköistä löydän..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Tytöllä oli oikea korva rutussa, tai siis taittunut ja sen takia korvakäytävä myös hieman "kasassa", korvalehti suoristui, vaikka aluksi pelkäsinkin että siitä jää ihan ruttana.
Kuuloa ei korvassa ollut aluksi, tai ei ainakaan reagoinut mitenkään, nyt 2v tyttö kuulee korvalla hyvin, joskin ehkä hieman heikommin kuin toisella.'
Olisiko kuvaa tästä "ruttaantuneesta" korvasta? kiinnostaisi nähdä, kun muiden lapsilla sitä en ole nähnyt kun meidän tytöllä.
Voin itse laittaa kuvan myös, kunhan arkistojen kätköistä löydän..

Olen niin huono laittamaan kuvia (en siis ole mikään tekniikan ihmelapsi).
Korva on kovastikin oiennut siitä, mitä syntyessä oli, lapsi nyt 1kk.

Ja joku kysyi, että missä vielä torvella töräytellään, niin täällä keski-suomessapa hyvinkin ja varmaan kuules muuallakin.

Yhteistyössä