vauvan koko rv29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitykkä"

Vieras
Heips!
Kävin rv 29+0 ultrassa ja sikiön painoarvioksi saatiin 1115g. Rakenneultrassa rv 20+0 painoarvio oli 270g. Ultraaja sanoi että vauva on melko pienikokoinen, mutta ei osannut arvioida minkä kokoinen vauva olisi lasketun ajan tienoilla. Minkä kokoiset vauvat muilla on ollut samoilla raskausviikoilla, ja minkä kokoisia ovat olleet syntyessään?

Mulla povattiin kanssa pienikokoista vauvaa koko raskauden ajan ja rakenneultrassa taisi olla samoja mittoja kuin sulla. Viimein synnytys käynnistettiin 10 päivää ennen la, koska erään lääkärin mielestä vauva ei ollut edelliseen äitipolin käyntiin verrattuna kasvanut yhtään, tästä olin kyllä toista mieltä, koska toisen lääkärin mukaan kasvua oli tapahtunut. Syntyessään rv 38+6 vauva painoi 2600g ja hänen arvioitiin edellispäivänä painavan noin 2200g. Hän kasvoi koko ajan omaa tahtiaan ja hän olisi syntynyt varmaan yli la, kuten edellisenikin.

Normi vaihteluväli painolle on noilla viikoilla 1000-1700g - eli hirmuisen suuri on jo yksilöllisen kasvun ero!

itselläni vauvan arvio oli 31 viikolla 1,5kg ja 34 2,1 kg, eli noiden mukaan n.3kg tai vähän yli laskettuna aikoina. Tuo taulukko mikä mulla on, on terveysportista. Googlella aikoinan löysin.

Yhteistyössä