Vauvan kipulääkkeestä.

  • Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailee"
Vauvalla korvatulehdus ja olen nyt tänään antanut puolikkaan Burana-supon,josta osa tuli pois kakan mukana. Tuon supon annoin hiukan ennen kolmea. Annoin myös Panadol-mixtuuraa 8ml tuossa kuuden maissa. Nyt mietin antaisinko vielä yöksi Buranaa vai mitä tekisin? Vauva vaikuttaa nyt kivuttomalta kyllä,normaalia väsymiskitinää vaan on. Vai kokeilisinko pärjäisikö noilla yön ja anataisin sitten tarvittaessa lisää?
 
"vieras"
Molemmissa taitaa olla ohjeena, että korkeintaan 3 kertaa päivässä eli n. 8 tunnin välein. Jos vuorottelee, n. 4 tunnin välein voi siis antaa jompaa kumpaa. Itse antaisin vielä yötä vasten ibuprofeenia ja yöllä tarvittaessa sitten parasetamolia.
 
neljän äiti
Voit hyvin antaa sen supon vielä. Korvtat voi olal todellaä kipeät jos on tulehdus. Ja toisaalta taas tilapäisestä lääkityksestä eiole vauvalle haittaakaan enämmä kuin hyötyä. Vastaisuuden varalle kannattaa hankkia nestemäistä buranaa. Pystyy annostelemaan tarkemmin ja imeytyy paremmin. Supot ei ole hyviä muulloin kuin silloin jos lapsi oksentaa.
 
"vierailee"
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23704152:
Voit hyvin antaa sen supon vielä. Korvtat voi olal todellaä kipeät jos on tulehdus. Ja toisaalta taas tilapäisestä lääkityksestä eiole vauvalle haittaakaan enämmä kuin hyötyä. Vastaisuuden varalle kannattaa hankkia nestemäistä buranaa. Pystyy annostelemaan tarkemmin ja imeytyy paremmin. Supot ei ole hyviä muulloin kuin silloin jos lapsi oksentaa.
Jäi maintsematta,että hain iltapäivällä sitä nestemäistä Buranaa ja ajattelin sitä yöksi antaa nyt sitten. Esikoista lääkitsin aina supoilla ja koin sen parhaimmaksi hänen kohdallaan. Tämä poika tosiaan punnaa supot pois,joten niiden käytöstä aion nyt luopua. Kiitos vastauksista :)
 
Riippuu aika paljon myös vauvan painosta.. Meillä annettiin hiukan alle 9kg painavalle max 3xpvässä 125mg panadol suppo+ pronaxenia x2(nestemäinen kipulääke, eri vaikuttava aine kuin panadolissa). Suppojakin on eri vahvuuksilla... Minkäköhän annoit? Just sanoivat lastenpolilla kun sinne soitin sillon ku oli kuumetta lähes 40 ja molemmis korvis just todetti tulehdus että panadolia annettaessa on tärkeää ettei anna liian vähän eikä myöskään liikaa.. Vaan juuri oikea määrä. Meillä ihan tarkka määrä oli 127mg..
 
"vierailee"
Alkuperäinen kirjoittaja käsbe;23704179:
Riippuu aika paljon myös vauvan painosta.. Meillä annettiin hiukan alle 9kg painavalle max 3xpvässä 125mg panadol suppo+ pronaxenia x2(nestemäinen kipulääke, eri vaikuttava aine kuin panadolissa). Suppojakin on eri vahvuuksilla... Minkäköhän annoit? Just sanoivat lastenpolilla kun sinne soitin sillon ku oli kuumetta lähes 40 ja molemmis korvis just todetti tulehdus että panadolia annettaessa on tärkeää ettei anna liian vähän eikä myöskään liikaa.. Vaan juuri oikea määrä. Meillä ihan tarkka määrä oli 127mg..
Tuo Burana suppo oli vahvuudeltaan 125mg ja sen annoin siis puolikkaan,kuten pakkauksen ohjeessa sanottiin. Panadolia annoin siis sen 8ml ja vauva painaa reilu 10 kiloa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja käsbe;23704179:
Riippuu aika paljon myös vauvan painosta.. Meillä annettiin hiukan alle 9kg painavalle max 3xpvässä 125mg panadol suppo+ pronaxenia x2(nestemäinen kipulääke, eri vaikuttava aine kuin panadolissa). Suppojakin on eri vahvuuksilla... Minkäköhän annoit? Just sanoivat lastenpolilla kun sinne soitin sillon ku oli kuumetta lähes 40 ja molemmis korvis just todetti tulehdus että panadolia annettaessa on tärkeää ettei anna liian vähän eikä myöskään liikaa.. Vaan juuri oikea määrä. Meillä ihan tarkka määrä oli 127mg..
Pronaxenia ei vissiin saisi antaa alle vuoden ikäiselle tai alle 10 kilon painoiselle. Mä sain juuri nuhtelut hoitajalta, kun annoin vauvalle nestemäistä ibuprofeenia (kas, hän on vuodesta -76 ollut lastenpolin hoitajana, eikä ole KOSKAAN edes KUULLUT, että vauvalle olisi annettu buranaa... Olisikohan hänen aika päivittää tietonsa?)
 
Mulla on semmonen panadolin annostelu ohje kortti ni sen mukaan 10kg:lle saa antaa nestemäistä 6ml max 3x pvässä TAI 125mg supon max 3x pvässä. 11 kiloselle muuten sama mut nestemäistä sais antaa 6,5ml
 
[QUOTE="vieras";23704248]Pronaxenia ei vissiin saisi antaa alle vuoden ikäiselle tai alle 10 kilon painoiselle. Mä sain juuri nuhtelut hoitajalta, kun annoin vauvalle nestemäistä ibuprofeenia (kas, hän on vuodesta -76 ollut lastenpolin hoitajana, eikä ole KOSKAAN edes KUULLUT, että vauvalle olisi annettu buranaa... Olisikohan hänen aika päivittää tietonsa?)[/QUOTE]

muistaakseni siin oli et ei alle 10kg:lle mutta lääkäri määräs sitä meillä 7kk ikäselle lähes 9kg:lle.. Sano vielä että ei kannata pelästyä vaikka siin onki et ei sais antaa.. Mut siis ei mitää ongelmaa jos lääkäri määrää ja on oikea annos eikä anna tyylii viiko kaupal.. No ehkä tää hoitaja kaipais jotai lääkekoulutus päivitystä:D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja käsbe;23704306:
muistaakseni siin oli et ei alle 10kg:lle mutta lääkäri määräs sitä meillä 7kk ikäselle lähes 9kg:lle.. Sano vielä että ei kannata pelästyä vaikka siin onki et ei sais antaa.. Mut siis ei mitää ongelmaa jos lääkäri määrää ja on oikea annos eikä anna tyylii viiko kaupal.. No ehkä tää hoitaja kaipais jotai lääkekoulutus päivitystä:D
Joo, lääkärin määräämänä tietty eri juttu. Mutta en siis antaisi omin päin vauvalle esim. vanhemmalle lapselle määrättyä Pronaxenia.

Joo. Hoitaja oli niin järkyttynyt siitä Buranasta, että aloin jo ajatella, että hän tekee meistä lastensuojeluilmoituksen.
 
[QUOTE="Della";23704390]Annan aina minimimäärän lääkkeitä- jios vain pärjää niin parempi ilman, minä voin valvoa![/QUOTE]

Mä en ainakaa halua että mun lapsi kärsii kivuista ja ainaki meillä on nii rauhallinen lapsi että tuntuu että on vaikeaa arvioida kuinka kipeä on. Saattaa olla ihan ok tyytyväinen ja silti kauhee kuume ja molemmat korvat tulehtuneet. En tietenkää lääkitse turhaan mutta mielummin annan etukäteen kuin odotan et kipu menee pahimmilleen ja sit ei enää auta mikää.. Ja liian pieni annos on aika turha..
 

Yhteistyössä