Vauvan kiinnittyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Moikka! Mulla on meneillään jo rv 37+4,eikä vauva vieläkään kiinnittynyt!! Esikoisen kuitenkin kuuluisi kiinnittyä jo näillä viikoilla! Miten muilla on kiinnittynyt?? En enää jaksaisi odottaa synnytystä! Kiitti!

No, täällä on nyt rv 41+2 ja vielä viime keskiviikkona lapsi ei ollut kiinnittynyt. Tosin en enää elättele isojakaan toiveita, että tämä lähtisi käynnistämättä syntymään. Ja esikoista odotetaan, joten ei ole todellakaan mitenkään tavatonta, ettei lapsi ole vielä kiinnittynyt. Yllättävän usein (ainakin jostain lukemani prosenttiosuus yllätti minut, en vain muista sitä) lapsi kiinnittyy vasta, kun synnytys on jo alkanut. Ja neuvolastakin sanottiin, ettei se kiinnittyminen mitään todista, joillain tosiaan kiinnittyy paljon ennen synnytystä, toisilla synnytyksen yhteydessä. Eli ei mitään hätää sinulla, synnytys voi alkaa koska vain - tai sitten mennä reippaasti yli lasketun ajan kuten täällä, huoh...

Juu Mimmu tuo luku oli muistaakseni lähes 40%!!:O

Meillä menossa 40+1 eikä ole kiinnittynyt, ja minäkään en usko että käynnistämättä syntyy mutta tuttavapiirissäni on monta tapausta että vauva on kiinnittynyt 2 tuntia ennen syntymäänsä.

Mulla on nyt kasassa viikkoja 40+5 ja eilisessä neuvolassa täti totetsi, että kun vauva ei vieläkään ole kiinnittynyt, niin pitää lääkärin ultralla tutkia, josko lantioni onkin niin ahdas, ettei vauva mahdu sieltä syntymään...
Kuulemma yleensä laskettuun aikaan mennessä on kiinnittynyt.

Nyt on sitten tietty jo mielessä kauhukuvia siitä, ettei vauva mahdukkaan normaalisti ulos ja joudun leikkaukseen... Voi kun olisivat voineet edellisellä lääkärikäynnillä jo tsekata sitä lantion kokoa niin ois sektio jo tehty hyvissä ajoin...

No, toivottavasti huomenna lääkärissä selviää, että kaikki onkin hyvin=)

Minulla vauva kiinnittyi vasta synnytyksessä ja hyvin mahtui tulemaan. Syntyi rv 40+5 ja supistuksilla käynnistyi. Synnytys kestikin vain 7h eli ei myöhäinen kiinnittyminen ainakaan edes hidastanut synnytystä. Nyt sylissä terve 5 viikoinen tyttö!

Mutta muistakaa, että jos lapsivedet menee eikä vauva kiinnittynyt niin silloin pitäisi soittaa ambulanssi. Koska ei ole hyväksi, että lapsi kiinnittyy ilman lapsiveden tuomaa pehmikettä.

hei, mitä tuo kiinnittyminen käytännössä tarkoittaa? ensisynnyttäjälle vielä uutta ja synnytykseen
vielä aikaa...mistä neuvolasta tietävät onko vauva kiinnittynyt vai ei? tsemppiä loppumetreilläolijiolle
26+4

Eli vauvan pää kiinnittyy synnytyskanavaan eikä pääse enää heilumaan eestaas.

Sitä aletaan sitten kokeilla ihan käsikopelolla jossain vaiheessa loppupuolta:)

aino 40+2

Esikoinen ei ollut kiinnittynyt vielä rv 41+4, kun käynnistettiin eli ennen tositoimia ei välttämättä kiinnitykään. Ja olen myös kuullut paljon niitä tarinoita, että lapsi on ollut kiinnittyneenä viikkoja ennen kuin mitään on tapahtunut.

Olisihan se mukavaa jostain merkeistä tietää, milloin lapsi syntyy, mutta lienee mahdotonta.... Selvä merkki on vasta ne synnytyssupistukset tai lapsiveden meno... valitettavasti!

Minulla kolme synnytystä, joista yhdessäkään ei ole tapahtunut kiinnittymistä ennen synnytystä. Riippuu jotenkin siitä lantion mallistakin... Mulla kaikki käynnistyneet ihan itsestään 40+2, 40+1 ja 40+6. Laskeutuminen ja kiinnittyminen tapahtuneet vasta siinä lapsiveden mentyä kalvojen puhkaisun jälkeen. (Viimeisessä ei puhkaistu, kun alkoi tiputella aikaisemmin.) Ja tosiaan kun se kiinnittyminen ei ole tapahtunut, niin saattaa vauveli vielä vapaasti kääntyillä. Tämä viimeinen kävi ensin perätilassa, kääntyi takaisin, sitten käväisi vielä viistossa. Päätti sitten kuitenkin ihan pää edellä syntyä;-)

Oli ihan pakko kirjoittaa, kun joku tämän viestin oli nostanut 1,5 vuoden takaa..
Kävin tuolloin lääkärissä, joka oli sitä mieltä että ihan hyvin vauva mahtuu syntymään, mutta niin vaan kävi että kiireelliseen sektioon päädyttiin 14 h synnyttämisen jälkeen, syynä mm se, ettei vauva mahtunutkaan alakautta tulemaan.

Että se siitä lääkärin luotettavuudesta, vaikka ultralla katsoi, ei tainnu ihan hommaansa osata=)

Pääasia että nyt on kaikki hyvin, tokaa odottelen ja toivotaan parasta...

Lness ja poika 1,5v

Alkuperäinen kirjoittaja Lness :
Mulla on nyt kasassa viikkoja 40+5 ja eilisessä neuvolassa täti totetsi, että kun vauva ei vieläkään ole kiinnittynyt, niin pitää lääkärin ultralla tutkia, josko lantioni onkin niin ahdas, ettei vauva mahdu sieltä syntymään...
Kuulemma yleensä laskettuun aikaan mennessä on kiinnittynyt.

Nyt on sitten tietty jo mielessä kauhukuvia siitä, ettei vauva mahdukkaan normaalisti ulos ja joudun leikkaukseen... Voi kun olisivat voineet edellisellä lääkärikäynnillä jo tsekata sitä lantion kokoa niin ois sektio jo tehty hyvissä ajoin...

No, toivottavasti huomenna lääkärissä selviää, että kaikki onkin hyvin=)

Yhteistyössä