vauvan katsekontakti imetyksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie"

Vieras
Sitä kun sanotaan noissa kaiken maailman oppaissa että katsekontakti imetyksen aikana olisi tärkeää, niin onkohan se nyt haitaksi vauvalle jos meillä ei sitä kontaktia imetyksen aikana ole?

En vaan tajua miten se muka onnistuu. Mulla on kai liian pienet tissit kun vauva tulee tavallaan "liian lähelle" vartaloani. Yritän siis selittää, että mun pitää tyyliin taivuttaa pää kainaloon asti että saamme vauvan kanssa katsekontaktin. Vauva siis imee tissiä kyljelleen. En nyt kuitenkaan viittis pää kainalossa imettää.

Vauva on 2kk.

[QUOTE="Mie";28906858]Sitä kun sanotaan noissa kaiken maailman oppaissa että katsekontakti imetyksen aikana olisi tärkeää, niin onkohan se nyt haitaksi vauvalle jos meillä ei sitä kontaktia imetyksen aikana ole?

En vaan tajua miten se muka onnistuu. Mulla on kai liian pienet tissit kun vauva tulee tavallaan "liian lähelle" vartaloani. Yritän siis selittää, että mun pitää tyyliin taivuttaa pää kainaloon asti että saamme vauvan kanssa katsekontaktin. Vauva siis imee tissiä kyljelleen. En nyt kuitenkaan viittis pää kainalossa imettää.

Vauva on 2kk.[/QUOTE]

Hei kaikkea ei kannata ottaa ihan kirjaimellisesti!
Mitäs jos joku vitsillä heittää että suositeltavaa olisi roikottaa lasta vauvaiän ajan jaloista...niin tekisitkö?

Tai jos nyt välttämättä haluat herutuksen aikana katsekontaktin, niin isommat tissit!

Meillä katsekontakti ei toimi ollenkaa, ku vauva lopettaa heti syömisen ja alkaa nauramaan tai hymyilemään, varsinki iltasin/öisin ei sit nukahtas mitenkään..
Joten meillä on "älä katso silmiin" taktiikka käytössä, eipä näytä pilalle menneen

Meillä alussa vauva tuijotteli kaikkialle muualle paitsi minuun ja hyvin nopeasti silmät muljahtivat kiinni kun nukahti. Sitten kun alkoi olla enemmän seurustelevampi niin eihän siitä syömisestä tullut mitään jos silmiin katsoi. Surffailen siis netissä imetyksen ajan ja välillä vilkaisen, että kaikki on ok. Ja pitäähän minunpysyä myös kärryillä mitä esikoinen tekee hilluessaan ympäri taloa.

Nytkin makailen sängyssä imettämässä.. Tai siis poju nukkuu tissi suussa. Esikoinen on päikkäreillä ja olen netissä surffaillut kännykällä reilun tunnin verran :D

No ei sillä ole mitään merkitystä, jos lapsi saa kasvaa vanhempien kanssa niin ihan sama katsooko syödessä silmiin vai ei. Meillä on lapsi joka on ekan vuoden ollut muualla kun vanhempien kanssa ja hänen kanssaan on yrittämällä yritetty pitää katsekontaktia syöttäessä, mutta ei sekään aina onnistu.

Yhteistyössä