vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylpylään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kylpylään?

Vieras
Oletteko käyneet minkäikäisen vauvan kanssa kylpylässä? Miten on sujunut ja mitä olisi hyvä ottaa huomioon? Itse olen lähdössä 4kk vanhan vauvan kanssa kylpylään yöpymään, mutta nyt alkoi jo mietityttää josko vaikka voisi vauvankin kanssa käydä vähän kylpemässä.

Meille neuvolassa ei suositeltu viedä vauvaa 6kk uimaaltaisiin. Kysyttiin kun ollaan lähdössä etelään ja hotellissa on sekä ulko että sisäallas niin sanoi että ei varsinkaan sisäaltaaseen kun vesi täyttä pöpöjä tuon ikäiselle. Merivesialtaat kuulemma ok. Elikkä en veisi vauvaa kylpylän altaisiin.

Me olimme kylpylässä 3 vuorokautta kun kuopuksemme oli 4 kk. Varmistimme jo etukäteen, että altaissa vesi on 30 asteista, sekä allasosastolla ilma lämmin. kävimme joka aamu koko porukalla uimassa. Vauvan uittaminen oli meille jo tuttua, koska kävimme esikoisen kanssa vauvauinnissa. Pidimme tarkkaan huolen, että vauva ei päässyt vahingossakaan sukeltamaan. Homma meni 100% lasten ehdoilla, koska kaikki 3 lastamme olivat alle 4 vuotiaita. Minä olin vauvan kanssa altaassa vain puoli tuntia, ja mieheni oli isompien kanssa pikkuisen pidempään.

(Huhhuh, oli se varmaan rankka reissu, mutta oli se kotona oleminenkin rankkaa siihen aikaan. Ainakin meille jäi mukavat muistot siltä lomamatkalta.)

Kannattaa kysyä sieltä kylpylästä, mitä he ovat mieltä vauvan uittamisesta. He joko kieltävät tai sanovat, että jos on asianmukainen uikkari, saatte omalla vastuulla viedä vauvan uima-altaaseen.

Yhteistyössä