Vauvan kanssa Turussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iris

Vieras
Voisikohan joku turkulainen suositella kivaa kahvilaa/ruokapaikkaa keskustassa, johon olisi helppo mennä vauvan+vaunujen kanssa ja mahtuisi sisään ehkä jopa joulukuisena ryysislauantaina. Eli ei mikään biletyspaikka vaan mieluiten joku avara ja viihtyisä mesta, jossa vaunut voisi pitää syödessä oman pöydän vieressä. Ja mielellään siellä saisi myös hyvää ruokaa...

Manselaiselle: järjen käyttö on sallittua. Eiköhän voisi asiallisesti vastata tai sitten pitää mielipiteensä omana tietonaan.

Mutta asiaan: eli itse emme ole käyneet vaunujen kanssa keskustassa (ai miksi sitten tähän vastaan...), mutta useassakin ravintolassa olen käynyt syömässä. Harald on oma suosikkini, mutta sinne vievät portaat ja kannattaa varata pöytä. Esim. Denniksen pizzeria Linnankadulla on ahdas, mutta taas Länsikeskuksen Citymarketin yhteydessä olevaan Dennikseen mahtuu hyvin vaunujen kanssa. Tavaratalojen kahvilat (esim. Wiklund ja Stockmann) ovat tilavia ja pääsee vaunujen kanssa helposti, ruokakin ihan ok. Hansakorttelista löytyy useita kahviloita, joissa ns. ulkoterassi. Sielläkin mahtuu hyvin olemaan vaunujen kanssa. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.

Mikäli käytte myös Turun keskustan ulkopuolella, kuten Raision Myllyssä, niin siellä on hyvät tilat sekä vaunuille että autollekin :)

Ihan torin lähellä olevista kahviloista tilavin lienee Fontana (aurakadun ja linnankadun kulmassa). Siellä ainakin usein näkee äitejä vaunujen kanssa. Hansakorttelissa on toki monta paikkaa poiketa kahvilla, mutta ostoskeskuksen käytävät eivät liene se viihtyisin paikka kahvitella.

Hyviä ruokaravintoloita löytyy keskustasta useita (Harald, Brahen kellari, Torre, miksei Fransmankin), mutta varsinkin näinä pikkujouluruuhkaisina lauantaina kannattaa varata pöytä vaikka olisi menossa syömään jo iltapäivästä. Kun varatessa pöytää mainitsee vaunut, niin varmasti saa sellaisen pöydän, jonka viereen vaunut mahtuvat! Portaissa kulkemiseen kannattaa varautua.

Hauskaa reissua tänne Turkuun, ei me ihan kamalia kaikki olla... :)

Ps: Korostan vielä: varaa pöytä, niin vältyt edestakaisin juoksentelemiselta!

Hei, tuohan oli vain hurttia huumoria, jota turkulaiset ja tamperelaiset keskenään heittelevät.

Ette viittis ottaa niin vakavasti.

Pyydän silti anteeksi, jos loukkasin. Voin kertoa, että minulla on kolme turkulaista ystävää isolla y:llä.

Mukavaa joulun odotusta kaikille.

on monia ruokapaikkoja. Ja juuri stocmann ja Wikken kahvilat. Ja todella kaikki hansan ruokapaikat ovat hyviä, myös kiinalainen, Rosso jne.. Foijassa on ollut hyvät ruuat mutta siinä on alakertaan portaat, joten :(

Myös Börsiin ja Ricoon pääsee hyvin vaunuilla, ihan ydinkeskustassa. Keskustassa on monia ruokapaikkoja, mutta nimet vaihtuvat tiuhaan =) Myös seurahuonella on hyvät ruuat ja mahtuu vaunuilla.

Oma ehdoton suosikkini on Amarillo, sinne pääsee myös vaunuilla. Mutta kannattaa pyytää/katsastaa ""nurkkapöytä"" savuttomien puolelta, sinne mahtuu hyvin vaunuilla.

jatkan vielä. Itse en oikein pidä noista ostoskeskusten ruokapaikoista esim. mylly. Siellä on vähän ""pikaruokalan"" tunnelma. Jos haluat syömään ""tunnelmallisemmin"" tai kahville kannattaa hakeutua keskustaan.

Niin ja ryysis on joka puolella, joulun lähestyessä! Etenkin Ostoskeskuksissa, erityisesti Myllyssä! Sinne ei ainakaan mahdu! Vaikka onhan keksustassakin paljon ihmisiä, niin ihmiset keskustassa jakautuvat niin moniin ruokapaikkoihin. Myllyyn ei todellakaan mahdu. Itse asioin ruuhka-aikoina juuri siksi keskustassa.

Yhteistyössä