Vauvan kanssa seurustelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa äitinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa äitinä

Vieras
Pitäiskö vauvan kanssa koko ajan seurustella sen hereillä olo aikana? Mulla on kohta kolme kuinen pienokainen jonka kanssa asutaan kaksin. Mulle tulee huono mieli nytkin kun tässä naputtelen läppärillä sohvalla ja toinen ähkii tossa lattialla puuhamatolla. Kyllä mä sille välillä juttelen, mut en koko aikaa. Onneks on tämmönen pikku kaksio joka on avara, ni vaik käyn tossa keittiössä touhuumassa, ni olen muutaman metrin päässä ja näköetäisyydellä. Tuli nyt vaan mieleen kun luin et toiset kantaa vauvan vessan ovellekin. Itse käyn kyllä hädällä ihan itekseni, mahdollisimman pikaiseen toki :) Mun äiti vaan ei ymmärtäny kun kävi mun luona, et miksi mä netissä oon, et lapsen pitäs olla koko aika etusijalla. Ihan kuin ei sais olla mitään muuta elämää... Tuntuu et äidin pitäis olla vaan äiti, tiskata ja pyykätä sillon ku lapsi nukkuu, ja hereillä ollessa vaan leperrellä taukoamatta. Minä tarvin omaakin aikaa, ja tuossahan tuo näyttää tyytyväisenä jokeltelevan :) No, ehkä joku käsitti mitä mä ajoin tällä takaa...

Hmm... Ei kai lapsen kanssa tarvitse koko ajan touhuta:) Mutta suurimman osan ajasta kuitenkin! Mä vaan ihmettelen, miksi asut noin pienen vauvan kanssa kahden...?

Kun vauva on kerta tyytyväinen , niin ei sen tarvii koko ajan sillon saada seuraa sinusta. Ihan hyväkin, että osaa olla itsekseen hetken lattialla. Tietysti eri asia, jos joku roikkuu tunti kausia netissä, ja vauva on suunnilleen oman onnensa nojassa sen ajan, mutta sulla tuo kuulostaa ihan järkevälle, et vauva on siinä nökösällä, ja jutustelet sille välillä. Elä pode huonoa omatuntoa moisen takia.

enpä mie oo koko vauva-aikaa istunu vällöttämässä lapselle. hommailin normi kotihommia ja vauva keikku millo lattialla, millo sitterissä, millo käsivarrella.
ja ku laps nukku, mieki oikaisin. (siis esikoisen kohdalla, kuopuksen kans ei enää toiminu..) en näe syytä miks vauvalle pitäis koko ajan olla seurana tai ohjelmajärjestäjänä.

No saathan sinä tässä istua. Ei se vauva ihan koko aikaa kaipaa seuraa, jos on sellainen vauveli, että yksinkin viihtyy. Kunhan ei koko päivää yksinään siellä lattialla puhki :) Kyllä pitää olla "omaa aikaa" äidillä kanssa välillä, josko se sitten on vaikka hetki koneella. Auttaa jaksamaan sitä arkea, joka varsinkin yksin vauvan kanssa on varmasti välillä aika raskasta.

Mä olin paljon kaksin vauvan kanssa, kun mies oli työreissussa. Vauva oli ihan innoissaa just sellasesta puuhamatosta, missä räpiköi ja ähki itsekseen. Mulle jäi hyvin aikaa touhuta omia juttuja tai ehti vaihtaa kuulumisia puhelimitse kavereiden kanssa. En tuntenut huonoa omaa tuntoa, nyt kun poika on reilun vuoden niin vaatii huomiota 100% hereilläolonsa aikana.. Nauti.. :)

Ei tarvii koko ajan viihdyttää.
Ihan hyvä että viihtyy vähän itsekseenkin.
Mäkään en sais yhtään mitään tehtyä jos koko ajan istuisin vauvan vieressä irvistelemässä sille :)

Yhteistyössä