Vauvan kanssa reissaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Kuinka pian olet tehnyt pidemmän matkan vauvan kanssa?
Minkäikäisen vauvan, ja kuinka kauas?

Itse olen lähdössä Etelä-Viroon muutaman pv päästä, vauva on nyt 9 viikkoa. Ihan ensimmäinen reissu vaavin kanssa.

Elät ja oot ihan samalla tavalla kuin täälläkin:) Itse oon reissannut, jo työnikin (yrittäjä) puolesta paljon lasten ollessa vauvoja. Jos imetät, ruoka on koko ajan lähellä, muuten tarvii vaan varautua hyvin. Mulla on aina ollut vauvalla reissukassi valmiina missä on ollu vaihtovaatteet, vaippoja, maitoa, yms. vauvan iän huomioon ottaen.
Ensimäisen työmatkan jouduin tekee kolmannen lapsemme ollessa 1 viikon ikäinen, tosin 200km päähän. Olin työmatkalla 2 yötä ja vauva meni hyvin mukana. Isommat lapset isän kanssa kotona.
Älä turhaan stressaa matkasta, tää on nyt sun elämää ja pienokainen kuuluu siihen. Kaikki menee just niin helposti tai vaikeesti miten asian ottaa;)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Elät ja oot ihan samalla tavalla kuin täälläkin:) Itse oon reissannut, jo työnikin (yrittäjä) puolesta paljon lasten ollessa vauvoja. Jos imetät, ruoka on koko ajan lähellä, muuten tarvii vaan varautua hyvin. Mulla on aina ollut vauvalla reissukassi valmiina missä on ollu vaihtovaatteet, vaippoja, maitoa, yms. vauvan iän huomioon ottaen.
Ensimäisen työmatkan jouduin tekee kolmannen lapsemme ollessa 1 viikon ikäinen, tosin 200km päähän. Olin työmatkalla 2 yötä ja vauva meni hyvin mukana. Isommat lapset isän kanssa kotona.
Älä turhaan stressaa matkasta, tää on nyt sun elämää ja pienokainen kuuluu siihen. Kaikki menee just niin helposti tai vaikeesti miten asian ottaa;)

Juuri oikea asenne. =) Me tulemme reissaamaan lapsemme kanssa aina varmaankin suht paljon, kesäpaikka tuolla Etelä-Virossa, ja tulevaisuudessa siitä varmaan eurooppaa kiertämään, muttei nyt ihan ensi vuonna ehkä vielä kuitenkaan. B)

Kyllähän tuo eka matka jännittää, toivottavasti kaikki menee hyvin. Onneksi koliikki loppui kolmisen viikkoa sitten. =)

Tyttö oli parin kuukauden ikäinen ku mentiin muutaman sadan kilometrin päähän maakuntamatkailee. Sitten seuraava reissu olikin Viro, Tallinnassa käytiin sukulaisen häissä. Sittemmin Amsterdam tytön ollessa 7kk ja nyt kesällä USA, viikon reissu, tyttö oli siis 11kk. Ihan hyvin on menny. Paljon riippuu asenteesta. Suosittelen myös pitkää imetystä... ;)

parin kuukauden iässä kotimaassa parisataa kilometriä yhteen suuntaan (oli jatko-opiskelujuttu jonne oli puolittain pakko mennä), puolivuotiaana laivalla ja junalla Ruotsiin, mutta parivuotiaita ovatkin sitten olleet jo pidemmillä matkoilla. En usko että on menetetty mitään vaikka välillä pari kolme vuotta on vähemmälläkin matkustelulla eletty, nyt on kiva matkustaa isompien lapsien kanssa ja matkat ovatkin sitten muuttaneet luonnettaan. atlantin yli taisi yksi olla 5 v ja toinen abt 6 v ja hyvin meni ilman pahempaa jetlagia tai hermostumista koneessa.

meillä on kesäpaikka 200km päässä siällä alettin kulkemaan kun tyttö oli 3viikkoa,hyvin matkat meni noin pieni kun yleensä nukkuu matkat.

mutta nyt 1v kanssa on vähän hankalempaa ,nukkuu matkasta 1h loput matkasta onkin viihdytettävä et jaksaa istua turvaistuimessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

Itse olen lähdössä Etelä-Viroon muutaman pv päästä, vauva on nyt 9 viikkoa. Ihan ensimmäinen reissu vaavin kanssa.

Lentomatkailemaan esikoinen pääsi eka kerran 9-kuisena (Espanjaan) ja kuopus 3-kuisena (Irlantiin).

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

Lentomatkailemaan esikoinen pääsi eka kerran 9-kuisena (Espanjaan) ja kuopus 3-kuisena (Irlantiin).

lisäys, 6-8 viikkoisia ovat olleet molemmat kun käyty sukulaisissa autolla n. 300km suuntaansa.

Yhteistyössä