vauvan kanssa pikajunassa/kiskobussissa

Moi,

Junamatkailusta vauvojen kanssa on puhuttu eri palstoilla paljonkin, mutta löytämäni keskustelut ovat käsitelleet pääasiassa IC-junilla tai Pendolinoilla matkustamista.

Mulla olisi suunnitteilla 3kk:n vauvan kanssa 5 tunnin matka junalla, matkalla on yksi junanvaihto ja toinen juna on tälläinen kiskobussi ja toinen perinteinen vanha pikajuna.

Onko kellään kokemuksia moisesta?
Vaunujen kanssa olisin yksin lähdössä ja vähän jännittää...

Pikajunassa vaunut olisi ilmeisesti nostettava konduktöörinvaunuun? Miten onnistuu vai eikö onnistu naisihmiseltä? Ilmeisesti konduktöörit auttaa vai miten?
Mites kiskobussiin päästään?

Miten olette pikajunassa pitäneet vauvaa, jos vaunut ovat säilytyksessä konduktöörinvaunussa? vaipanvaihdon pitänee tapahtua penkillä alustan päällä, sillä ei niihin pikkuvessoihin kannata mennä (en itsekään halua niitä käyttää ;)

Kaikki kokemukset otetaan mielellään vastaan!!
 
Itse en osaa sinua asiassa auttaa, mutta olisin myös erittäin kiinnostunut vastauksista =)

Olen nimittäin itsekkin vähän suunnitellut junamatkaa alle 4 kk:n ikäisen vauvani kanssa. Ja meillä junamatka kestäisi n. 7 tuntia, ei vaihtoja.

Mietin juuri samoja asioita, eli miten vaipan vaihto, syötöt, pärjäänkö yksin vaunujen kanssa?

Ja meneekö muuten vauvasta maksua, jos haluaa kuitenkin hänelle tyhjän paikan. Eli siinä voisi vaihtaa mahd. vaippaa ja muuta..

Siis junassa vauvan kanssa matkustaneet, vastailkaa =)
 
Kaikissa pitkänmatkan junissa on konduktöörit, jotka kyllä
auttavat vaunujen nostamisessa.
Eiköhön se syöttäminen ja vaipanvaihto onnistu ihan samalla tavalla kuin
kotonakin. Ei tuollaisesta kannata ottaa turhaa stressiä.
Itse olen kerran matkustanut junalla Helsingistä Turkuun ja hyvin kaikki sujui. Vaipan vaihto onnistui hyvin vaunuissa, kun oli asianmukaiset tavarat mukana. mm. matka-alusta ja kosteuspyyhkeitä.

Jos asia askarruttaa niin mikä estää soittamasta Vr:lle jä kysyä minkälaiset varustukset junissa löytyy. Ja henkilökunta auttaa aina.

Hyvää junamatkaa!!!
:attn: =)
 

Yhteistyössä