Vauvan kanssa lentokoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lentoemo

Vieras
Onko joku joka on matkustellu paljon vauvan kanssa lentokoneessa? Itsellä on edessä kotimaan lento joka kestää ilmassa tunnin..onko jotain käytännön juttuja tai vinkkejä millä helpottaa kentällä ja koneessa olemista?

Mina olen matkustellut paljon vauvan kanssa. Olen juottanut vauvaa aina nousun ja laskun aikana, ettei paineen vaihtelu ota korviin ja vaihtanut vaipan juuri ennen lentoa, koska lentokoneessa se on hankalampaa. Vauvan kanssa lentaminen on kuitenkin helppoa verrattuna taaperoikaisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mina olen matkustellut paljon vauvan kanssa. Olen juottanut vauvaa aina nousun ja laskun aikana, ettei paineen vaihtelu ota korviin ja vaihtanut vaipan juuri ennen lentoa, koska lentokoneessa se on hankalampaa. Vauvan kanssa lentaminen on kuitenkin helppoa verrattuna taaperoikaisiin...

Juu,mitenkähän ku oon puolloruokkija niin saako koneessa lämmitettyä maitoo vai miten?

menimme pari kk. sitten etelän lomalle, mukana vauva ja taapero, meni tosi helposti, kumpikaan ei itkeny nousussa/laskussa. viereisessä penkissä istui pari jolla oli lähes saman ikäinen vauva, hän itki lähes koko lennon.. ja yrittivät tehdä kaikkensa, antoivat pulloa, tuttia ym.

Mä olen antanut pulloa/tuttia nousujen ja etenkin laskujen aikana. Pullon saa kyllä lämpimäksi kun pyytää. Just vaipattomaksi ryhtyneen kanssa sit joutuukin ravaamaan vessassa mut vauvana meillä ollut helppoa. Paitsi kerran yksi sai just kentälle mennessä oksutaudin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:

Juu,mitenkähän ku oon puolloruokkija niin saako koneessa lämmitettyä maitoo vai miten?

Meillä on aina matkustamista helpottanut se että olen opettanut lapset rinnan lisäksi pulloon ja pullosta olen antanut lämmittämätöntä maitoa ( huoneen lämpöistä).

Menin puolivuotiaan kanssa Manchesteriin, koneen vaihto Kööpenhaminassa. Se koneenvaihto oli karmein, koska lapsi ei vielä osannut istua ja jouduin siis kantamaan häntä, reppu selässä, jossa varavaatteet, vaipat, lompakot ynnä muut vermeet ja sitten yli 10-kiloinen lapsi sylissä. Köpiksessä oli pisin mahdollinen vaihtoetäisyys ja meinasi voimat loppua kesken siihen ravaamiseen. Takaisintullessa vaihto oli Oslossa, jossa oli pienemmät etäisyydet. Ainoastaan vessassakäyminen (oma) oli hankalaa, mihin laittaa lapsi siksi aikaa. Ratkaisinkin asian niin, että kävin koneessa vessassa ja matkustamohenkilökunta sillä aikaa hoiti lasta.
Nousut ja laskut menivät helposti, imetin. Lapsi oli todella rauhallinen mennen tullen. Oli siis helppo matka! Lentokentällä Mansessa ystävälliset ihmiset auttoivat matkalaukkuni ja lapsen kärryt hihnalta ja yksi täti piti lasta silläaikaa kun kokosin kärryt menokuntoon. Ystävällisten ihmisten avustuksella siis homma hoitui.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Meillä on aina matkustamista helpottanut se että olen opettanut lapset rinnan lisäksi pulloon ja pullosta olen antanut lämmittämätöntä maitoa ( huoneen lämpöistä).

Mutta eikö matkustaessa se tissi just oo helpoin... mitä en nyt tajunnut??

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:

Mutta eikö matkustaessa se tissi just oo helpoin... mitä en nyt tajunnut??

No sit kun lapsi osaa itse pitää pulloa on paljon helpompi antaa kiireisellä lentokentällä pullo käteen ja itse jatkaa matkaa varsinkin jos lennon vaihto väli on pieni. Imettäessä kuitenkin joutuu pysähtymään ja en viitsi lentokentillä vetää tissä esille.

Kotimaan lennoilla ei välttämättä saa lämmitettyä pulloja, riippuu lentoyhtiöstä tai pikemminkin konetyypistä. Ota yhteyttä lentoyhtiöön, jos tää on trkeä juttu. :)

Yhteistyössä