Vauvan kansas reissuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Hei,
Antakaas vinkkejä ja kertokaas kokemuksia vauvan kanssa matkustelusta.
Kuinka olette hotelleissa pärjäneet, jos huoneessa ei ole mikroa tai muuta ruoan lämmitysmahdollisuutta? Onko löytynyt yleensä esim. asiakasmikroa, pinnasänkyä/matkasänkyä yms.

On pärjätty. Poika oli 2kk eka hotellireissullaan. Huoneessa oli pinnasänky (jos ei perhehuone niin pyytää varatessa sängyn), pullon lämmitin lavuaarissa. Tosin nukkui sitten mun vieressä eikä sängyssään. Nyt on 11kk ja reissannut useamman kerran laivalla+muuten ja aina selvitty tavalla tai toisella.

Mulla ei oo vielä kokemusta, kun ollaan vasta joulukuussa lähössä Lanzarotelle vauva mukana. Mun mielestä noi vauvan sängyt on ihan vakiokamaa hotelleissa. Kantsii ottaa vaikka oma vedenkeitin mukaan niin voi lämmittää vesihauteessa. Kannattaa opettaa vauva juomaan maito huoneenlämpösenä.

Mihin ootte lähdössä, ja minkä ikänen vauva?

Enemmän mä jännitän tota lentojen sujumista kuin hotellissa pärjäämistä...

Mä olen imettäny kaikkia niin pitkän, etten ole mikroa kaivannu. Hedelmiä ja ja vaikka majapuuroja voi antaa kylmänäkin välipalaksi ja sitten kun aikuistekin syö, niin valitaan ruoka ravintolassa listalta niin, että siitä löytyy jotain vauvalle annettava myös.
Jos on viellä vaunu iässä ei tarvi pinnasänkyäkään ja myöhemminkin mahtuu kyllä tarvittaessa vanhempien kanssa samaan sänkyyn.

Ulkomailla saattaa olla maksullinen lastensänky jos ollenkaan. Riippuu kohteesta. Me ei olla vielä lennetty pojan kanssa,mutta en muista että yhdelläkään lennolla missä vauvoja olisi kukaan huutanut kauheasti, eli eiköpähän sekin suju.

hyvin sujuu vauvan kaa reissut. meillä on semmonen pullonlämmitin, jolla voi lämmittää autossa tai missä vaan on pistoke. siinä voi lämmittää siis ruokia, puuropurkkeja ja maitoa. ja lennot sujuu muuten sitä paremmin, mitä pienempi matkustaja. viimeksi meillä murkur valitti lennolla koko ajan...

En mä kyllä enää uskalla ottaa samaan sänkyyn, tää lähtee heti liikkeelle kun herää ja tekee sen niin hiljaa etten edes huomaa ennenkun tippuu ja huutaa. Myös pyörii niin paljon että pakko olla oma vuode. Tavalla tai toisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Hyvin on selvitty matkoilla vauvojen kanssa :) Mita pienempi vauva, sen helpompaa. Meidan vauvat ovat tosin syoneet huoneenlampoista ruokaa ja tottuneet nukkumaan milloin missakin.

Toi on niin totta! Varsinkin täysimetysaikana kun ei tartte mitään eväksiä pakata mukaan... Niin ja taaperolle tarttee jo keksiä tekemistäkin, kun se ei enää "vaan syö ja nuku", vaan tarttee virikettä reissuun

Yhteistyössä