vauvan kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadi

Uusi jäsen
11.08.2013
12
0
1
Olen 1kk vauvan äiti ja kysyisin onko normaalia ettei vauva ole kakannut 10pv. ?Vauva kasvaa hyvin,on täysimetyksellä,pissavaippoja tulee paljon eikä tunnu kärsivän vatsavaivoista.

Jos kakkaamattomuus häiritsee, voi ostaa Levolacia ja antaa sitä vauvalle. Ensin vaikka 2,5ml ja jos kakka ei tule niin vielä myöhemmin päivällä toinen samanlainen. Saa antaa vauvoillekin.

Meidän poika 4kk täysimetyksellä ja on ollut korkeintaan 2-3 päivää kakkimatta, mutta kyllä tuo normaalia taitaa olla.

Miten tota luumuvettä annostellaan?Vauva on tosiaan vasta 1kk...En tiiä ummettaako vai onko tosiaan vaan rintamaidon kehossaan hyvin hyödyntänyt.Jätti pöräytystä odotellessa.

Meillä kyllä tuo levolac auttoi, ja upposi hyvin vauvalle kun ruiskulla annettiin suuhun ja on makeaa. Sitä suositteli ihan terveyskeskuksen hoitaja meille ja hyvin toimi :) Niin kauan kuin vauva on muutoin tyytyväinen eikä kakkaamattomuus tunnu vauvaa haittaavan, en usko että on syytä sitä kakkaa väkisin koittaa ulos äheltää. Mutta toki jos näyttää siltä että vauvaa häiritsee se että kakkaa ei ole tullut, voi koittaa avittaa kakan tuloa.

Minulla poika oli myös jotain 1kk ikäinen kuin luumuvettä otettiin. (Nyt JO huimat 5kk.)Keitin itse luumuja vähässä vedessä ja se vesihän on sitten hiukka sellaista jäykempää kuin puhdas vesi. Ihan hörpyttämällä tai tuttipullosta muutama huikka, taikka ihan lusikalla tai ruiskulla. Mikä nyt tuntuu hyvälle tavalle. Ja antaa ensin vähän ja sitten seuraavana päivänä lisää, jos näyttää ettei masu toimi. Ja tietenkin kakka jumppaa.=) Mutta todella niinkuin miss_piggy sanoi, niin kauan kuin vauveli on tyytyväinen niin hätää ei ole avittaa kakkaa ulos :) Huoletta sen parikin viikkoa voit odotella.

Niin ja onnea vauvasta :flower:

Viimeksi muokattu:
Joo odotellaan rauhassa.Hyvä tietää vaan ,että jotain on tehtävissä jos alkaa näyttää vauva sen merkkejä.Esikoinen oli sellanen läpikakkija ettei tällasta ollut koskaan siksi asia huolettaakin.Eiköhän se ennemmin tai myöhemmin tule ja herkästi tulee myös lääkärissä käytyä jos tuntuu siltä.Kiitos hyvistä vinkeistä!

Yhteistyössä