Vauvan kakasta edelleen...Mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja teppis
  • Ensimmäinen viesti
teppis
Kyselin syitä muutama päivä sitten vauvan oranssille limakakalle, jota kakkasi n. 5-6 krt päivässä. Noh, nyt on menossa 7 päivä ja olen tähän mennessä aamusta vaihtanut tytölle jo 8. puhtaat vaipat. Kakka on muuttanut väriään mustaan ja vetiseen olomuotoon mutta on samalla limamaista. Aamukakka on normaalia vihertävää.

Ilmeisesti ei ollut niitä hampaita, koska ei vieläkään yhtään ole läpi puhjennut. Tänään oli hiukan lämpöä, ei muita oireiluja. Kakka on tosi ärtsäkkää ja polttaa pepun ihan karrelle.

Mistä tämä johtuu? Ei mitään uusia ruoka-aineita ole listassa.

teppis
Juu mä ajattelin huomenna päästä puhelintunnilla läpi neuvolaan.

Syö hyvin ja halukkaasti, juokin ihan ok. Ainoa mikä muutos on tullut, niin päiväunet ovat muuttuneet noin 30 min pätkiin joita nukkuu noin 3-4 päivässä. Mikään mahti ei saa vauvaa nukkumaan noita putkeen :( Mutta tätä oli jo hiukan ennemminkin kun alkoi ripulointi.

teppis
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Se vihertävä, kun ei ole sitä normaalia. oiskohan allerginen jollekin.
No tuo vauva on kakannu aina vihertävää kakkaa. Aluks sen takia että kakkas vain kerta viikkoon.

Sitä allergiaa mäkin oon pohtinut, mutta kun ei ole muita oireita.. toivottavasti ei ole allergiaa koska ollaan edetty ruoka-aineissa jo niin pitkälle että vaikeata ruveta testaamaan mikä saa aikaan mitäkin. Vauva on siis 6kk.

Yhteistyössä