Vauvan kaa kotona :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tylsääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27178824]Mä en taas voi ymmärtää miten jollain voi olla tylsää kotiäitinä!!
Asenteesta ja itsestä kiinni, miten ne päivät kuluu![/QUOTE]

Kyllä mä päivät kuluun saan, yksinäisyys tässä se ongelma on.

Mulla ei onneksi oo tylsää. Vähän liiankin kiireistä, mutta ei se mitään, se on vaan hyvä :) Ekat kk pyörittelin peukaloita, mutta sitten tein asialle jotain! Hankin harrastuksia ja etsin mammaseuraa sekä opiskelen.

[QUOTE="aloittaja";27178836]Eli esim reissutyötä tekevät ei saisi perustaa perhettä?[/QUOTE]

No sitähän te kotiäidit toitotatte meille työssäkäyville äideille päivät pitkät, että jos meillä ei ole aikaa kasvattaa omaa lasta, niin ei kannata lasta edes tehdä. Isänkö rooli ei sitten ole yhtään merkityksellinen?

Minusta parempi olla vaikka molempien töissä normaalin päivän verran ja olla illat ja viikonloput ja lomat yhdessä kotona, kuin että äiti on kokoajan lapsen kanssa ja iskä näkee ehkä kerran pari viikossa.

[QUOTE="vieras";27178877]No sitähän te kotiäidit toitotatte meille työssäkäyville äideille päivät pitkät, että jos meillä ei ole aikaa kasvattaa omaa lasta, niin ei kannata lasta edes tehdä. Isänkö rooli ei sitten ole yhtään merkityksellinen?

Minusta parempi olla vaikka molempien töissä normaalin päivän verran ja olla illat ja viikonloput ja lomat yhdessä kotona, kuin että äiti on kokoajan lapsen kanssa ja iskä näkee ehkä kerran pari viikossa.[/QUOTE]

No mä en ainakaan toitota, kun en itsekään ole kotiin moneksi vuodeksi jäämässä... Teen muuten vuorotyötä joten en mäkään tuu aina iltaisin ja viikonloppuisin oleen kotona...

[QUOTE="aloittaja";27178904]No mä en ainakaan toitota, kun en itsekään ole kotiin moneksi vuodeksi jäämässä... Teen muuten vuorotyötä joten en mäkään tuu aina iltaisin ja viikonloppuisin oleen kotona...[/QUOTE]

No se on ollut yks kestoargumentti kun aletaan miettiä lapsen parasta, alkaa tulla jo vähän korvista...

Ja tarkoitin normaaleja työpäiviä, pituuden puolesta, oli se sitten vuorotyö tai päivätyö. Kunhan jää aikaa joka päivä sille lapsellekin, molemmilla vanhemmilla.

[QUOTE="vieras";27178915]No se on ollut yks kestoargumentti kun aletaan miettiä lapsen parasta, alkaa tulla jo vähän korvista...

Ja tarkoitin normaaleja työpäiviä, pituuden puolesta, oli se sitten vuorotyö tai päivätyö. Kunhan jää aikaa joka päivä sille lapsellekin, molemmilla vanhemmilla.[/QUOTE]

Juu huomannut saman.. Ne paasaajat ei ymmärrä että perheitä ja tilanteita on erilaisia...

Mä oon miehelle sanonut että olis ihanaa kun tekis normaalia työtä, mutta eipä voi mitään. Tiesin kyllä mihin ryhdyin kun naimisiin hänen kanssaan menin :P

Rohkeesti vaan liikkumaan kauppoihin yms, huolehdi ettei lapsella ole liikaa päällä niin viihtyy paremmin. Kantoreppu voi olla parempi kuin rattaat kaupoissa liikkuessa. Eihän se lapsi koskaan totukkaan missään käymään jos ei opettele.
Menkää johonkin äiti-vauvaryhmään?

[QUOTE="Vieras";27179010]Rohkeesti vaan liikkumaan kauppoihin yms, huolehdi ettei lapsella ole liikaa päällä niin viihtyy paremmin. Kantoreppu voi olla parempi kuin rattaat kaupoissa liikkuessa. Eihän se lapsi koskaan totukkaan missään käymään jos ei opettele.
Menkää johonkin äiti-vauvaryhmään?[/QUOTE]

Tosiaan käydään kyllä, mutta ei se mukavaa ole... Kantoreppu ei oikein tolla toimi kun pulauttelee niin paljon. Olis sit vaatteet aivan puklussa molemmilla.

[QUOTE="aloittaja";27178980]Juu huomannut saman.. Ne paasaajat ei ymmärrä että perheitä ja tilanteita on erilaisia...

Mä oon miehelle sanonut että olis ihanaa kun tekis normaalia työtä, mutta eipä voi mitään. Tiesin kyllä mihin ryhdyin kun naimisiin hänen kanssaan menin :P[/QUOTE]

Eipä ne ymmärrä.

Mutta itsekin sanoisin, että ala liikkua ihan reippaasti sen vauvasi kanssa. Mitä enemmän liikut, sen varmemmaksi se liikkuminen lapsen kanssa menee ja lapsikin tottuu. Huudot ja kiukuttelut ei haittaa yhtään mitään, ne kuuluu elämään ja sun vaan täytyy päästä niiden miettimisen yli.

Onhan kotiäitiys aika tylsää. Ei sitä joka päivä ole edes varaa käydä shoppaamassa tai jossain tapahtumissa. Eikä siivottavaakaan riitä joka tunnille. Suosittelen kyllä avointa päiväkotia, kerhoja, ja muskaria yms. On edes jotain hommaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia