Vauvan kaa kotona :/

  • Viestiketjun aloittaja Tylsääää
  • Ensimmäinen viesti
Tylsääää
Onko muita vauvojen äitejä, joilla todella tylsää? Mies paljon töissä/harrastuksissa joten ei siitäkään seuraa ole joten ainoat juttukaverini ovat vauva ja koira. Eipä ton vauvan kaa mihinkään viitti lähteä kun huutaa kuitenkin. Lauantaina olin kaverin kaa syömässä, no joo maistuuhan se ruoka kylmänäkin... Päätettiin poiketa pikaiseen viereisessä vaatekaupassa, poika alkoi huutaa kurkku suorana ja myyjät katsoi kiukkuisena. Ihanan rentouttavaa siis <3

Huoh, voisiko toi jo kasvaa että pääsisi liikkumaan ihmisten ilmoilla ja pääsisi myös töihin...
 
poika 1,5 kk
Täälläkin opetellaan elämää rääkykaulan kanssa. :) tylsää mulla kyllä ei ole, mutta omaa aikaa ei paljoakaan. Kyllä mäkin vähän nolostun kun vauva rääkyy esim. kaupassa ja kaik tuijottaa, mutta olen ottanut asenteen että minkäs teet. Usein kyllä rauhoittuu kun otan syliin ja saa katsella maailmaa silmät suurena <3
 
"aloittaja"
[QUOTE="joo";27178181]Sitä saa mitä tilaa :) oma valinta tehdä lapsi.
Hanki hoitaja (jos sulla ei ole miestä) jotta pääset joskus vapaalle .[/QUOTE]

No juu en välttämättä olis lasta halunnutkaan (on toi silti rakas). Äidilläni on pari kertaa ollut hoidossa mutta en häntä viitsi enää vaivata kun palaa pian töihin vuorotteluvapaalta.
 
"aloittaja"
Täälläkin opetellaan elämää rääkykaulan kanssa. :) tylsää mulla kyllä ei ole, mutta omaa aikaa ei paljoakaan. Kyllä mäkin vähän nolostun kun vauva rääkyy esim. kaupassa ja kaik tuijottaa, mutta olen ottanut asenteen että minkäs teet. Usein kyllä rauhoittuu kun otan syliin ja saa katsella maailmaa silmät suurena <3
Ei mua se haittaa et mitä muut ajattelee, mut ei oikein innosta mennä esim syömään kun koko aika menee vauvan hyssyttelyyn.
 
Onhan tää vähän tylsää. Mun vauva (pian 3 kk) ei ole mikään rääkykaula kylläkään, vaan hyvinkin salonkikelpoinen yksilö jonka kanssa voi käydä kaupoissa jne. Mutta nukkuu paljon. Ja mä en jaksa joka päivä lähteä minnekään kaupoille jne. Aika käy pitkäksi usein.

Isommat lapset on päivisin koulussa ja eskarissa. Heidän ollessaan pieniä käytiin paljon esim. perhekerhoissa, mutta ei sinne vauvan kanssa viitsi mennä. Mun kavereista ei yksikään ole kotona päivisin, minä oon ainoa äitiyslomalainen. Sitä se teettää, kun tekee vauvan mummoiässä :D
 
"aloittaja"
Onhan tää vähän tylsää. Mun vauva (pian 3 kk) ei ole mikään rääkykaula kylläkään, vaan hyvinkin salonkikelpoinen yksilö jonka kanssa voi käydä kaupoissa jne. Mutta nukkuu paljon. Ja mä en jaksa joka päivä lähteä minnekään kaupoille jne. Aika käy pitkäksi usein.

Isommat lapset on päivisin koulussa ja eskarissa. Heidän ollessaan pieniä käytiin paljon esim. perhekerhoissa, mutta ei sinne vauvan kanssa viitsi mennä. Mun kavereista ei yksikään ole kotona päivisin, minä oon ainoa äitiyslomalainen. Sitä se teettää, kun tekee vauvan mummoiässä :D
Mulla taas ikää "vasta" 26v, mutta kaikki kaverit viettää villiä sinkkuelämää ja käyvät töissä. Veljeni vaimokin just palas hoitovapaalta töihin :/
 
[QUOTE="aloittaja";27178260]Mulla taas ikää "vasta" 26v, mutta kaikki kaverit viettää villiä sinkkuelämää ja käyvät töissä. Veljeni vaimokin just palas hoitovapaalta töihin :/[/QUOTE]
Kun vauva kasvaa, ja alatte puistoilemaan ja kenties käymään perhekerhoissa, niin saat varmaan uusia kavereita muista äideistä :). Niin kävi ainakin minulle esikoisen ollessa pieni.
Meilläpäin on myös joku vauvakahvila srk-talolla, mutta se on esikoisen vanhemmille, eli mulla ei ole sinne asiaa. Jos teilläpäin on jotain tuollaista, niin käy kurkkaamassa :)
 
"hih"
Onhan tää vähän tylsää. Mun vauva (pian 3 kk) ei ole mikään rääkykaula kylläkään, vaan hyvinkin salonkikelpoinen yksilö jonka kanssa voi käydä kaupoissa jne. Mutta nukkuu paljon. Ja mä en jaksa joka päivä lähteä minnekään kaupoille jne. Aika käy pitkäksi usein.

Isommat lapset on päivisin koulussa ja eskarissa. Heidän ollessaan pieniä käytiin paljon esim. perhekerhoissa, mutta ei sinne vauvan kanssa viitsi mennä. Mun kavereista ei yksikään ole kotona päivisin, minä oon ainoa äitiyslomalainen. Sitä se teettää, kun tekee vauvan mummoiässä :D
pylly ylös ja lenkille! :)
 
"vieras"
Järjestääkö teillä seurakunta vauvaolkkareita? Meillä päin järjestää ja sinne voi mennä alle vuoden vanhan kanssa. siellä sit tapaa niitä muita äitejä ja voi tutustua. Mä oon käynyt vauvan kans myös perhekerhossa.
 
äippä x2
Mää kävin vauvan kans vauvajumpassa ja toisena päivänä meillä oli muskari missä sitten tutustu muihin äiteihin. Ja heti kun alko konttaamaan niin alettiin käymään perhekerhossa (meillä päin se on x 3/vko, joka päivä ei aina mennä sinne kun se olis auki). Sit kävin paljon lenkeillä. Kaupoillakin kävin kuopuksenkin kanssa vaikka hällä oli koliikki ja huusi ekat kuukaudet koko ajan, siis KOKO PÄIVÄN kun oli hereillä. Mut ei siitä jaksanu välittää mitä muut ajattelee, usein suunnittelin kauppareissut niin, et osan ajasta varmasti nukku niin ei jatkuvasti huutanu. Mulla tietty helpotti se et mun paras ystävä oli äippälomalla samaan aikaan vaikka asukin 30 km päässä niin nähtiin joka viikko.
 
"aloittaja"
Muskarissa käydään kerran viikossa. Nyt alotin jumpassa käymisen, haluaisin käydä useemman kerran viikossa mutta 2 kertaakin on suuren järjestelyn tulos. Harmittaa myös kun koirapuistoileen ei enää oikein pääse :/ Seurakunnan juttuihin en mene, mutta noita perhekerhoja jne oon vähän katsellut.

Mieluiten sitä kavereitaan näkis rauhassa ilman vauvaa, mutta vähän vaikea toteuttaa :/
 
---
Ymmärrän miltä sinusta tuntuu ja muistan hyvin tuon tunteen. Mutta lohdutuksen sanana: Meillä nyt 1,5v ja jo muutamia kuukausia on elämä ollut todella touhukasta ja kivaa. Tänäänkin olemme askarrelleet, käyneet kerhossa jne. Vuoden ikäisenä aloitimme puistoilun ja silloin tuntui helpottavan, kun sai sisältöä päiviin. Vauva-aikana vauvakerho oli myös itselleni henkireikä. Voimia! Se vauva on vain hetken pieni :)
 
"aloittaja"
Ymmärrän miltä sinusta tuntuu ja muistan hyvin tuon tunteen. Mutta lohdutuksen sanana: Meillä nyt 1,5v ja jo muutamia kuukausia on elämä ollut todella touhukasta ja kivaa. Tänäänkin olemme askarrelleet, käyneet kerhossa jne. Vuoden ikäisenä aloitimme puistoilun ja silloin tuntui helpottavan, kun sai sisältöä päiviin. Vauva-aikana vauvakerho oli myös itselleni henkireikä. Voimia! Se vauva on vain hetken pieni :)
Kiitos tsempistä :) Kyllähän aika nopeaa menee ja tässä yrittää vauva-ajasta nauttia. Välillä vaan ärsyttää ja turhautuu kun on tylsää. Ens vuonna varmaan palkataan sillon tällöin hoitaja niin pääsee helpommin harrastuksiin jne. Poika nyt vasta 3,5kk joten äitini on ainoa kenelle hänet "uskallan" jättää.
 
"Ami"
Ensimmäisen lapsen kanssa vietin kotona 3 ensimmäistä kuukautta, kun pidin liikkeelle lähtöä hankalana ja pelkäsin lapsen huutavan. Kun vihdoin lähdin liikkeelle yksin vauvan kanssa, kaupungille, ostoskeskukseen, tms.
Se olikin tosi helppoa. Jos vauva huutaa, sitten vain pieni vaunukierros väliin tai imettämään, ja kaupoilla kiertely jatkukoon.

Toinen lapsi on nyt 6 viikkoa ja on ollut ekan kerran kaupassa mukana alle viikon iässä ja kulkee nyt jokapaikassa mukana, perhekerhossa jo 3 kertaa, kaupoilla monta kertaa..

Jos lapsi huutaa, sitten vain hoidat sen. Ei siinä mitään noloa, tai hankalaa ole.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Ami";27178591]Ensimmäisen lapsen kanssa vietin kotona 3 ensimmäistä kuukautta, kun pidin liikkeelle lähtöä hankalana ja pelkäsin lapsen huutavan. Kun vihdoin lähdin liikkeelle yksin vauvan kanssa, kaupungille, ostoskeskukseen, tms.
Se olikin tosi helppoa. Jos vauva huutaa, sitten vain pieni vaunukierros väliin tai imettämään, ja kaupoilla kiertely jatkukoon.

Toinen lapsi on nyt 6 viikkoa ja on ollut ekan kerran kaupassa mukana alle viikon iässä ja kulkee nyt jokapaikassa mukana, perhekerhossa jo 3 kertaa, kaupoilla monta kertaa..

Jos lapsi huutaa, sitten vain hoidat sen. Ei siinä mitään noloa, tai hankalaa ole.[/QUOTE]

Kyllä mäkin oon alusta asti pojan kaa ollut liikenteessä, mutta ei se kovinkaan nautinnollista ole kun koko ajan saa olla hyssyttelemässä jne. Eipä siinä paljon syödä/vaatteita katota samalla. Ja kun saattaa huutaa sen pari tuntia putkeen ja syö parhaimmillaan 45min välein. Lisäksi poika pulauttelee todella paljon, sitä pelkään et oksentaa pitkin ravintolan pöytää tmv...
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27178467]Minkähän takia mun lastani pitäisi sääliä?[/QUOTE]

No ainakin sen takia, ettei iskä näytä olevan liiemmälti kuvioissa, jos kokoajan olet lapsen kanssa kahdestaan.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27178727]En lukenut kovin tarkkaan, mutta siis kuinka usein mies jää lapsen kanssa kotiin, että pääset vaikka kaverin kanssa syömään?[/QUOTE]

No tähän mennessä oon ollut 2 kertaa päivällä, kerran illalla ja kerran yöllä pois. Sit välillä käyn kaupassa tai koiran kaa lenkillä niin että mies on kotona vauvan kaa.

Mies on yrittäjä ja tekee normaalia pitempää työviikkoa, yleensä on yksi vapaapäivä ja pari vapaata iltaa viikossa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="aloittaja";27178785]No tähän mennessä oon ollut 2 kertaa päivällä, kerran illalla ja kerran yöllä pois. Sit välillä käyn kaupassa tai koiran kaa lenkillä niin että mies on kotona vauvan kaa.

Mies on yrittäjä ja tekee normaalia pitempää työviikkoa, yleensä on yksi vapaapäivä ja pari vapaata iltaa viikossa.[/QUOTE]

Niin ja esim maanantaina miehen piti vahtia poikaa että pääsisin jumpalle mutta joutuikin töihin. Onneksi äitini sit otti pojan hoitoon :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27178737]No ainakin sen takia, ettei iskä näytä olevan liiemmälti kuvioissa, jos kokoajan olet lapsen kanssa kahdestaan.[/QUOTE]

Eli esim reissutyötä tekevät ei saisi perustaa perhettä?
 

Yhteistyössä