vauvan kaa käytiin eilen tk:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
kun siis itkee koko ajan.. niin lekuri käski mut maidottomalle ruokavaliolle ja antamatta korviketta ollenkaan... korviketta olen välillä antanut koska luulen että mun maito ei ihan riitä yksikin päivä istuin melkein 8 tuntia ttä vauva söi tissiä ja sen takia myös että mies voi vauvaa syöttää..eli meinas myös jos vauvalla maitoallergiaa tai sit tosi paha koliikki tai muita allergioita.. minkalaisia oireita teidän vauvoilla ollut jos ollut maitoallergiaa esim alle 3kk vauvoilla... eihän siitä ole hyötyä jos mä olen maidottomalla koska välillä joutuisin kuitenki korviketta antamaan ettei vauva itkisi nälkäänsä...

mietinki että pitäisikö yrittää huomenna viedä vauva yksityiselle näissä asioissa?

Just tuollainen itkijä oli meidän koliikki neidillä. Ei auttanut mun maidottamat tai muut ruokavaliot vaan vyöhyketerapia. Kannattaa kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.

Onko vauvallanne itkuisuuden lisäksi muita oireita? Esim.iho kuiva, mahd.läikkiä iholla... kuivia punertavia karheita kohtia? Meillä menee korvantaukset helposti huonoon kuntoon jos on syönyt jotain sopimatonta... tulee sellaset haavaumat korvien taakse. Maito usein tuon ikäisellä syynä, koska ei vielä muuta ruuaksi syö. Oletko kokeillut cuplatonia? tai vastaavia... me saatiin lääkäriltä joku reseptilääke joka auttoi... oli siis vastaava kun cuplaton... mitenköhän toi kirjoitetaan =) mutta vahvempi/tehokkaampi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just tuollainen itkijä oli meidän koliikki neidillä. Ei auttanut mun maidottamat tai muut ruokavaliot vaan vyöhyketerapia. Kannattaa kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.

joo ensi viikoksi varattu kolme käyntiä

Apteekista saa nutrisoija korvikejauhetta myös ilman reseptiä, sitä voi antaa tuttelin sijasta. Meillä poju tosin sitäkään ei suostu syömään... ei syönyt kyllä tutteliakaan... nyt maitoaltistukset menossa. Voi olla että on tuolle soijamaidollekkin allerginen =(

Alkuperäinen kirjoittaja 2 allergisen äippä:
Onko vauvallanne itkuisuuden lisäksi muita oireita? Esim.iho kuiva, mahd.läikkiä iholla... kuivia punertavia karheita kohtia? Meillä menee korvantaukset helposti huonoon kuntoon jos on syönyt jotain sopimatonta... tulee sellaset haavaumat korvien taakse. Maito usein tuon ikäisellä syynä, koska ei vielä muuta ruuaksi syö. Oletko kokeillut cuplatonia? tai vastaavia... me saatiin lääkäriltä joku reseptilääke joka auttoi... oli siis vastaava kun cuplaton... mitenköhän toi kirjoitetaan =) mutta vahvempi/tehokkaampi.

punaisia läikkiä on päänähassa mutta muualla en ole humannut...cuplatonia ollaan kokeiltu.. sitten saatiin eilen jotain vatsansuoja lääkettä kun usein nousee ruoat takasin suuhun :/

meillä oli pelkkää itkusuutta vihreää kakkaa. pahimmillaan jätkä huusi lähes putkeen 4 vuorokautta ja prick testit oli negoja joten ei altistukseen laittanu sitten vasta 1v 3kk verikokeista todettiin maitoallergia ja vihree kakka ja itkut loppu siihen

Alkuperäinen kirjoittaja 2 allergisen äippä :
Apteekista saa nutrisoija korvikejauhetta myös ilman reseptiä, sitä voi antaa tuttelin sijasta. Meillä poju tosin sitäkään ei suostu syömään... ei syönyt kyllä tutteliakaan... nyt maitoaltistukset menossa. Voi olla että on tuolle soijamaidollekkin allerginen =(

niin jotenkin en viittis noin pienell aloittaa ilman esim lastenlekurin suositustaq

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olethan varmaan jo kokeillut eri korvikemerkkejä. Meillä ei nuorimmalle sopinut kuin Nan, kaikista muista huusi kurkku suorana!

nannia ja tuttelia.. mutta saa tosi harvoin pääasiasas imetän, ainakin toistaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja 2 allergisen äippä :

niin jotenkin en viittis noin pienell aloittaa ilman esim lastenlekurin suositustaq

Annat sopimatonta korviketta vaikka lekuri kielsi, mutta et anna maitoallergisille sopivaa korviketta?

jotkut sanoo että niistä jauheista jotka ite sekottaa tulis vähemmän oireita... miedompia???

Nutrisoijaa saa syöttää jo tuon ikäiselle... kannattaa kysyä apteekista.

Alkuperäinen kirjoittaja 2allergisen äippä:
jotkut sanoo että niistä jauheista jotka ite sekottaa tulis vähemmän oireita... miedompia???

Nutrisoijaa saa syöttää jo tuon ikäiselle... kannattaa kysyä apteekista.

mä yritän huomenna hemoon tai mehiläiseen aikaa.. että onko lekuri sitä mieltä ett'ä olis koliikkia vai allergiaa

Olisko kyse takaisin virtauksesta, meillä huusi poika jatkuvasti, paitsi öisin. Söi maidon, kitisi hetken, saatiin röyhtäytettyä, meni vartti ja alkoi huuto, huutoa kesti mitä tahansa puolesta tunnista tuntiin, sitten tuli tavaraa ylös ja kas taas olikin jo nälkä, uusi kierros käyntiin. Pahimmillaan tuli maito takaisin ihan semmoisen akuin se sinne menikin, eli olis melkein voinut laittaa pullon alle ja käyttää uudestaan. vähän vaihteli, että tuliko ensin heti maidot ja sitten huuto, vai ensin huutoa ja sitten maidot, pikkasen auttoi vellin anto ruoan päälle, koska on vähän paksumpaa, eikä noussut niin helposti takaisin ylös.
Meni ohi itsestään, huudot loppui, mutta puklasi vielä lähellä vuoden ikää. Vaunuissa ei viihtynyt ollenkaan, ellei sitä nostanut koholle.

Rintaruokitut välillä tankkaavat rintaa enemmän, on mullakin ollut päiviä että on saanut imetellä noin kymmenen tunnin ajan. Vauva kasvaa -> tarvitsee lisää maitoa ja tilaa sitä syömällä enemmän rintaa. Jos vauvan itku johtuu suolistovaivoista/mahavaivoista, sun oman ruokavalion muutos on paras siihen.

Nukkuuko vauva yhtään paremmin esim. pystyasennossa eli olkapäällä/rintakehääsi vasten? Ne asennot helpottaa masuvaivoja ainakin..

Yhteistyössä