Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:Hmm.. ajatuksena pitää vauva äitinsä lähellä mahdollisimman paljon varsinkin öisin on hyvä, mutta ei aina toteutettavissa.
Monesti vain mietin jos on öisin paljon liikkeessä oleva äiti (vaihtelee asentoa useasti, kääntyilee, levittelee käsiään ja jalkojaan ympäriinsä yms) niin voiko vauva musertua äidin alle?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joku väitti tuossa toisessa ketjussa että NinaTT:llä on niin huono omatunto siitä että veti raskausaikana röökiä, että nyt kaikki 'lapsen parhaaksi'-ajatukset on menneet ihan överiksi. Parhaimpana esimerkkinä se napanuoran leikkaamattomuus ja istukan mukanaraahamis-ketju :
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1203709
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:esimerkkinä se napanuoran leikkaamattomuus ja istukan mukanaraahamis-ketju :
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1203709
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:Hmm.. ajatuksena pitää vauva äitinsä lähellä mahdollisimman paljon varsinkin öisin on hyvä, mutta ei aina toteutettavissa.
Monesti vain mietin jos on öisin paljon liikkeessä oleva äiti (vaihtelee asentoa useasti, kääntyilee, levittelee käsiään ja jalkojaan ympäriinsä yms) niin voiko vauva musertua äidin alle?
Mä en usko että kukaan terve äiti rusentaisi lapsensa, kyllä siinä on kokoajan tietoinen että lapsi on vieressä. Mä olen ollut kova kääntyilijä, mutten ollut kun vastasyntynyt siinä vieressä oli.
Alkuperäinen kirjoittaja siperia:En mäkään kyllä oikein usko, että äiti pystyy rusentamaan lasta, jos ei ole kännissä tai ottanut unilääkkeitä.
Traagisin tilanne mitä meillä on sattunut, oli se kun unenpöpperössä peittelin taaperon peiton alle, ja silitin päätä sen jälkeen. Siinä vaiheessa tajusin, että se ei ollut pää vaan peppu, joka oli tyynyllä, ja muksu oli pää oman peittonsa alla:ashamed:
Mutta siis joo, se on ihan totta, että elämässä on joskus sellaisia tilanteita, jolloin vauvan pitäminen ei ole mahdollista vaikka äitikin niin haluaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:No kylläpä taas oikein reilu-kerho kokoontuu, voisko hoitaa tän sortin jauhannat vaikka yksärein? Ja sanoa suoraan kyseiselle hlölle?
Juu, en oo itekkään usein samaa mieltä k.o. henkilön kanssa, mut tää on jo aika ala-arvosta täällä haukkua.
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:Kävin tos katsoon nina tt profiilin, niin mitä tarkoittaa vaistovanhemmuus(luinkohan edes oikein)?
Alkuperäinen kirjoittaja siperia:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:Hmm.. ajatuksena pitää vauva äitinsä lähellä mahdollisimman paljon varsinkin öisin on hyvä, mutta ei aina toteutettavissa.
Mä en usko että kukaan terve äiti rusentaisi lapsensa, kyllä siinä on kokoajan tietoinen että lapsi on vieressä. Mä olen ollut kova kääntyilijä, mutten ollut kun vastasyntynyt siinä vieressä oli.
En mäkään kyllä oikein usko, että äiti pystyy rusentamaan lasta, jos ei ole kännissä tai ottanut unilääkkeitä.
Traagisin tilanne mitä meillä on sattunut, oli se kun unenpöpperössä peittelin taaperon peiton alle, ja silitin päätä sen jälkeen. Siinä vaiheessa tajusin, että se ei ollut pää vaan peppu, joka oli tyynyllä, ja muksu oli pää oman peittonsa alla:ashamed:
Mutta siis joo, se on ihan totta, että elämässä on joskus sellaisia tilanteita, jolloin vauvan pitäminen ei ole mahdollista vaikka äitikin niin haluaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:No hyvä tietää, että siinä on joku "vaisto", että se vauva on vieressä. Aina olen sitä niin pelännyt, koska olen yleensä melko levoton öisin, että mitä jos siinä sattuisi vauvalle jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja siperia:Tosin sitten vähän isompina vastaavissa tilanteissa saattoivat kiivetä isänsä yli, ja äidin päälle nukkumaanEn tiedä mikä into pienillä oikein oli siihen, että piti tunkea se vaippapeppu äidin nassulle.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1224741,125
Tuolla vain tuli esille tällainen asia ninaTT:n kirjoittamana.
Siis :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Kaikki eri tavalla tekevät ovat väärässä, hoitavat vauvansa huonosti ja ovat sitten psykopaatteja. Voi luoja tuota aivoitusta! |O :headwall:
Kyllä mun likka ainakin on rakkautta ja hellyyttä saanut vaikka kuinka paljon, vaikka onkin nukkunut omassa sängyssä aivan pienestä asti (jo laitokselta lähtien) eikä edes laitoksella ollut koko aikaa mun kanssa samassa huoneessa nukkumassa. Likan tarpeisiin on kyllä vastattu heti, kun hän on yöllä herännyt. Ja kun yhdessä vaiheessa likalla oli pitkä valveillaoloaika keskellä yötä, niin kyllä mä hänen kanssaan olin olkkarissa koko ajan eikä toinen siellä pinnasängyssä yksin kuuhkinut.
Että silleen. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:NinaTT puhuu vaistovanhemmuudesta, äidin vaistoista lapsen hoidossa. Toimia lapsen parhaaksi. Minusta se on nimenomaan vaistojen kuuntelemista ja toteuttamista, kun antaa lapsen nukkua yksinään jos se kerran niin nukkuu paremmin.
Alkuperäinen kirjoittaja siperia:Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:Ainoa mikä voi olla, on se että jotkut äidit eivät pysty rauhoittumaan yhtä hyvin jos nukkuu ihan kiinni vauvassa, kun varoo häntä kuitenkin unissaankin.
Meillä kolme lasta ja kaikki nukkuneet perhepedissä. 2 vanhempaa siirrettiin omiin sänkyihin nukkumaan vähän ennen kuin kolmas syntyi. Aikanaan esikko laitettiin omaan sänkyyn nukkumaan, vauva nukkui pari tuntia ja äiti valvoi, jolloin päätettiin, että nukumme kaikki yhdessä niin saa äiti paremmin nukuttua ja vauva ei ehdi itkeä vain vähän ynistä kuin tissiä tarvitaan. Samoin päiväunet olleet vaunuissa tai sylissä. Vaikka lapsia on useampi voi vauva hyvin nukkua sylissä, onhan silloin vielä toinen käsi vapaana. Näin ollaan meillä toimittu ja isommat lapset vaativat mielestäni vähemmän syliä nyt kun vauvana saanut paljon.
Toistan vielä että näin meillä toimitaan, ei tartte vetää hernettä nenään, kukin toimii kuten parhaakseen näkee.