vauvan jatkuva itku

  • Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
tuore äiti
Sellasta vaan aattelin kysellä, kun mulla on vähän yli viisi viikkoinen rakas poika vauva ja musta tuntuu, että viimepäivät poika on vaan kitissy ja itkeny aina kun se on hereillä, paitsi syödessä. Rakastan omaa poikaani enemmän kuin elämää, mutta välillä väsyttää ihan tavattoman paljon se jatkuva kitinä/itku. Sitten kun mieheni on rekkakuski ja sen takia aika vähän kotona, niin välillä on sen takia tosi raskasta. miten muilla? Kitiseekö tai itkeekö teidän vauvat paljon? Ja te joilla on jo vähän vanhempi taapero, niin millon nämä kitinät on vähentynyt. Kiitos jos viitsitte vastata! :flower:
 
eikö ole ihanaa olla rekkakuskin vaimo.. ;) olen siis kohtalon toverisi.. meillä on 6 viikkonen tyttö ja olo on ollut kyllä todella epätoivonen ja väsynyt välillä tuon tytön kanssa, välillä tuntuu että kitinää riittää koko valveilla olo ajan mutta välillä tääs hän on todella iloinen ja juttelevainen.. meillä siis tämä kitinä on sellaista "kausi" luontoista enkä tiedä mistä johtuu.. :/ koitetaan siis vain jaksaa =)
 
tuore äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 13:01 minde1984 kirjoitti:
eikö ole ihanaa olla rekkakuskin vaimo.. ;) olen siis kohtalon toverisi.. meillä on 6 viikkonen tyttö ja olo on ollut kyllä todella epätoivonen ja väsynyt välillä tuon tytön kanssa, välillä tuntuu että kitinää riittää koko valveilla olo ajan mutta välillä tääs hän on todella iloinen ja juttelevainen.. meillä siis tämä kitinä on sellaista "kausi" luontoista enkä tiedä mistä johtuu.. :/ koitetaan siis vain jaksaa =)
Eihän tässä auta ku jaksaa.. täytyy vaan ajatella niin, että pian se poika kasvaa, ja luultavasti ne kitinät vähenee iän myötä. Jaksamisia sullekkin! =)
 
:kieh:

minulla on ihana poikavauva, ikää 10 päivää.
Sairaalassa oli kuin enkeli. Söi, kakkasi ja nukkui 3-4 tuntia.
Juo äidinmaidonkorviketta, koska en saa imettää oman lääkitykseni takia. ( se tosi surullista- tippa tullut silmään- vaikka tiedän että vauvalle turvallisempaa näin- maitoa tulee niin että voisi eteläsuomen lapset ruokkia)
No, tultiin kotiin niin vähitellen vauvan tuskaisuus kasvoi. Tuskasta ähellystä joka äityi sydäntäraastavaksi itkuksi. Tilanne pahentunut joka päivä. Korvikkeita olen vaihdellut. Nyt 5-10 min rauhallinen ja sitten alkaa huuto. Raskasta vauvallekin- käy sääliksi. Itse olen ihan loppu- onneksi mies vielä tän viikon isyyslomalla- en tiedä miten tulen sitten selviytymään yksin...pelottaa.
Vauvan suoli ei ole toiminut 4: ään päivään.Soiteltiin jo Jorviinkin- sanoivat että ihan normaalia- voi olla viikonkin toimimatta. Esikoinen kakkasi aina maidon jälkeen...

Apua ! Neuvoja vinkkejä että mikä auttaisi !!!???
 
kovasti koliikilta kuulostavat, tai voi myös olla maito allergii, mut ainakin koliikki vaivoihin meillä apua toivat cuplaton-tipat ja sen jälkeen jumpattinn pojan jalkoja nostamalla vatsan päälle,jotta pierut pääsi helpommin ulos. kyllä se itkuisuus helpottaa siinä kolme-neljä kk:n iässä. ja muistakaa pyytää omia vanhempia ja tuttavia vauvan ja kodin hoitoon avuksi niin voitte itse levätä.

paljon voimia! :hug:

t: koliikki vauvan äiti (poika nyt 1 v)
 
Hei vaan !

Laitan tähän nyt joitakin vinkkejä joista itse koin apua 5 vuotta sitten kun ensimmäinen lapsi syntyi eli esim. en itse älynnyt että on röyhtäytettävä kunnolla tai muuten se kitinä alkaa jonkin ajan kuluttua sängyssä (ja sitten kun nosti ylös tuli sellanen mega-röyhtäys). Vatkasin välillä poikaa oikeen kunnolla että saatiin se röyhtäys ulos hänestä.

Sitten ostin niitä Cuplaton-tippoja ja vaihdoin d-vitamiinimerkkiä Jekovitista (josta lapsi huusi 3h putkeen) Deetippaan.

Meidän poika oli ihan pullolapsi koska minulta ei vaan maitoa tullut millään. Ostin koliikkituttipullon jollon juominen helpottu huomattavasti (venttiili pohjassa) ja vaihdoin korvikemerkin kaikkein vatsaystävällisimpään Nan-merkkiseen.

Kaikkea tällaista siis kokeilin ja näistä tuntui olevan apua. Kävimme myös vyöheketerapiassa mutta se ei tuntunut auttavan erityisesti.

Joku sanoin minulle että lapsen itkut oikeen kulminoituu siihen 6vk ikään eli sillon itkee eniten. koittakaa jaksaa luovia eteenpäin kun se aika sitten auttaa kaikkein parhaiten eli meilläkin 2-3kk vanha lapsi oli jo suht tyytyväinen elämäänsä.

Toivottavasti joku saa näistä vinkeistäni jotain apua ja pikkuisten olo helpottuu.

Itsellä tuo on varmaan kohta edessä sillä sektioaikani on viikon päästä. Tälläkertaa olen varautunut kaikella tuolla yllämainitulla arsenaalilla jo etukäteen.

Jaksamisia teille kaikille
 
VAATIVAN VAUVAN ÄITI
heippa,
mulla on nyt 5kk 1vko tyttövauva. ihan vaavina meillä oli koliikkia, joka alkoi sairaalasta pois päästyämme.
tässä jotain vinkkejä, jotka itse havaitsin hyviksi:

*AVENT:in TUTTIPULLOT (www.vauvatar.fi) nämä ovat koliikkipulloja ja huippuhyviä sellaisia.

*NAN maitokorvike (jos ei imetä) olen kokeillut myös jauheita: TUTTELI OMNEO+, soijatutteli ja peptiditutteli-apteekista saa näitä.

*VYÖHYKETERAPIAA, se auttoi meillä- ei kovin halpaa ja yksi,kaksi päivää sen jälkeen karmeaa huutoa, mutta sitten meidän vauva oli ihan erillainen; iloinen ja nukkui hyvin. pikkuhiljaa itkut väheni. ilmat tuli masusta ja suoli alkoi toimia. SUOSITTELEN!!!!
Muistathan käydä enemmän kuin 1 kerran. 3 kertaa auttaa, mutta n. 7kertaa tuo lopullisen tuloksen.

*KAPALO, osta valmiskapalo tai kääri itse lakanasta. Googlettamalla löytyy varmasti ohjeita.

*MUISTA AINA RÖYHTÄYTTÄÄ!!! Anna syödä vaikka eka alle puolet, röytäytä-ja loput sen jälkeen. Mitä vähemmän ilmaa masussa=sitä parempi!!! röyhtäytä vaikka 5 kertaa yhdellä syötöllä, itse tein niin ja toimii!

*MAITOHAPPOBAKTEERIT KÄYTTÖÖN: relatipat tai DDS junior jauhe. Itse käytin jauhetta ja meillä toimi paremmin. saman hintaisia.

*D-VITAMIINI TIPAT: itse jätin ekoiksi 3kk pois, sitten aloitin 1tipalla ja lisäsin tippoja pikkuhiljaa. Jokaisen oma päätös, mutta hengissä tuo meidän tyttö on! ;) en halunnut suotta tuottaa lisää masuvaivoja.

*PIERUJUMPPA: joka aamu,päivä ja ilta. Jalkoja pumppaamalla ja polkemalla. Pidä masullaan välillä ja hiero hellästi mahaa.

Tässä nyt jotain, mitä itse sovelsin. meillä edelleen vaativa vauva, ehkä hiukan arki helpottanut, nyt vaan pukkaa hampaita. :eek: joten yöt yhtä huutoa.... \|O

tiedän tunteenne, kun vauva vaan huuta. ilo nauttia vauvasta meni itselläni ainakin väkisinkin. se harmittaa....mutta ehkä seuraava vaavi ois helpompi....toivossa on hyvä elää.

Jos itse väsyt MUISTA PYYTÄÄ APUA!!!!!!
 
VAATIVAN VAUVAN ÄITI
JA VIELLÄ LISÄYS:
Jos imetät vauvaa, muistathan tarkistaa oman ruokavalion!
Välttele näitä (saattaa käydä vauvan masuun)

maitotuotteet
kaali, herneet, sipuli
voimakkaat, mausteiset ruuat
suklaa
ruisleipä


Lisää imettäjän ruokavalioon liittyvistä suosituksista löytyy varmasta netistä....

TSEMPPIÄ! aikansa kutakin.... :hug: :hug:
 

Yhteistyössä