vauvan istuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yap

Jäsen
25.08.2006
508
0
16
:headwall: :headwall: :headwall:

Meijän pojun serkkua 3kk istutetaan sylissä.
Kehtaanko sanoa että saattavat pilata lapsen selän.
Eikös neuvolassakin vielä sanota ettei lasta saa istuttaa alle 6kk!

:kieh: :kieh: :kieh:

sylissä voi istua kyllä, eihän tuon ikäinen usein edes suostu olemaan makuu asennossa. mutta lasta ei saa laittaa istumaan esim lattialle niin et jollain tyynyllä estää kaatumasta, sylissä istuminen on verratavissa bumboon jossa saa istua siitä lähtien kun jaksaa päänsä kantaa eli n. 3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Yap:

Sulla muuten taitaa olla yksi lapsi vasta...
Oon ennenkin aatellu noista sun vastauksista/kommenteista, että juu-u :)
Ekan lapsen kaa jotku on ihme hötkyjä ja turhan tarkkoja, mut ku lapsia tulee lisää, ni on jo vähän toista.

Tää nyt ei sinällään liittyny tohon istumisasiaan, mut kyllä lasta voi hyvin sylissä istuttaa ton ikäsenä, harvapa ton ikänen makuullaan viihtyy hereillä ollessaan, kun tekee jo mieli tutkia maailmaa. =)

Lapset on todellakin niin erilaisia...Jos noihin neuvolan suosituksiin olis uskomista niin minäkin olisin joutunut kieltämään tyttöäni istumasta itse.Tyttö istui itse ilman tukea reilun 5kk iässä..

Kysyin lastenlääkäriltä tuosta juuri 3kk neuvolassa kun neiti väkisin punkeeraa aina ylöspäin ja istuma-asentoon.

Sanoi,että on haittaa selälle jos istuu suorassa mutta pyöreä istunta ei haittaa eli jos lapsi nojaa vanhemman masuun selkä pyöreänä ni se on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lapset on todellakin niin erilaisia...Jos noihin neuvolan suosituksiin olis uskomista niin minäkin olisin joutunut kieltämään tyttöäni istumasta itse.Tyttö istui itse ilman tukea reilun 5kk iässä..

pakko nostaa tämä...

kun pähkäilen joko meidän 5kk ikäistä voi pikkuisen istuttaa? jämäkkä jäppinen ollu aina..

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

pakko nostaa tämä...

kun pähkäilen joko meidän 5kk ikäistä voi pikkuisen istuttaa? jämäkkä jäppinen ollu aina..

Meilä pönkes vajaa 4kk poika ite istumaan sylissä.. ja 5kk:n tienoilla otin sytötötuolin välipala käyttöön ja rattaissa jo istuu, kun ei muuten viihdy =)
Miule on kaikki neuvolantätskät sanonu et voipi istuttaa sitten kun ite pyrkii istumaan, mutta tuettuna niin kauan ennenkun osaa itse lattialla nousta istumaan =)

Meillä tyttö myös noin 3kk ikäsenä vaatinu että sylissä on istualteen ja 5kk nousee rattaissa ite istumaan, joten sittenpähän istuu. Muualla ei istu ilman tukea kuin rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yap:

Meillä poika konttas 6 kk joten aika lapsikohtasta on koska saa tehdä mitä ja joku kirjotti et bumbotuolissa saa istua kun osaa kannatella päätään itse. Sama poika kannatteli päätään parin sekunnin verran jo parin päivän iässä...

No sylissä on hieman eri asia. Kyllä meidän reilu 2kk:kin välillä jököttelee jo istuvassa asennossa sylissä. Sillä tarkoitetaan lähinnä sitä ettei lykätä istuvaan asentoon minnekään väkisin.

Yhteistyössä