vauvan ilmavaivat + imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sr

Vieras
Osaisko kukaan neuvoa tälläsessa ongelmassa...

Vauva on 2 viikkoa ja itklee selvästi masuunsa. Alkaa huutamaan selkä kaarella aivan yks kaks ja huuto lakkaakin yhtä nopeasti. Kunnon kakkaa ei tule, pelkkiä pikkusia löräyksiä.

Nyt neuvolan ohjeen mukaan aloitin ruokavalion josta on karsittu pois kaikki mikä yleisimmin saa vauvan masun paukkumaan. Mutta kysymys kuuluukin, kuinka kauan vaikuttaa esimerkiksi jos olen eilen syönyt jotakin vauvalle sopimatonta? Voinko jo tänään imettää??

Unohdin neuvolassa kysyä eikä siellä ole enää ketään paikalla.

En osaa vastata sillä itse en ole jättänyt imettämättä vaikka vauvalle on ilmavaivoja tullutkin. Omaa ruokavaliota olen karsinut yleisimpien ilmavaivojen aiheuttajien osalta (mulla vauva nyt 3 viikkoa ja ilmavaivoja tullut nt parin viime päivän aikana).

Mitä d-vitamiinivalmistetta annat? Kuulemma Devitol (soijaöljypohjaisena) voi aiheuttaa joillekin vauvoille ilmavaivoja.

Kokeile myös Disflatyliä/Cuplatonia.

Ei tartte olla mitään vakavaa vaivaa, totuttelee vain suolisto maitoon. Meillä auttanut Cuplaton, joskus voi tietty olla koliikkivaivaa, siihen ei ikävä kyllä oikein auta mikään. :hug: Toivottavasti helpottaa kun ikää tulee lisää. Jaksuja! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Ei tartte olla mitään vakavaa vaivaa, totuttelee vain suolisto maitoon. Meillä auttanut Cuplaton, joskus voi tietty olla koliikkivaivaa, siihen ei ikävä kyllä oikein auta mikään. :hug: Toivottavasti helpottaa kun ikää tulee lisää. Jaksuja! :hug: :hug:

meillä auttoi ainoastaan vyöhyketerapia... 8 kertaa käytiin. Kaikista relatipoista, cuplatonista, disflatylistä jne tuli vaan enempi vatsavaivoja.

Mä olin ilman kaikkea hyvää :snotty: mutta jos kokeilin välillä jotain herkkua, niin en kyllä ollut imettämättä. Ja sitten käytiin vyohyketerapiassa, auttoi!!

Melkeinpä kaikki lapset itkevät vauvana jonkun verran tai enemmän vatsavaivoja,Se nyt vaan on sitä vauvan elämää.Mieti,ei koskaan ole suolistoon laittanut mitään,ja nyt syö kymmenenkin kertaa päivässä...kyllä se siitä helpottaa.Rela-tippoja annoin minä muksuille.
Ja joillekin vauvoille sit koliikkia pukkaa...mul oli periaate,et joka itkuun ensin tissiä,ja vauva kieltäytyi jos ei ollut nälkä.Mitä annat,jos et imetä???Onhan se korvikekin lehmänmaitoa,vielä vieraampaa vastasyntyneelle...

Alkuperäinen kirjoittaja sr:
Vauva on 2 viikkoa ja itklee selvästi masuunsa. Alkaa huutamaan selkä kaarella aivan yks kaks ja huuto lakkaakin yhtä nopeasti. Kunnon kakkaa ei tule, pelkkiä pikkusia löräyksiä.
Maitokakka on vetelää ja saattaa tulla pieninä määrinä kerrallaan. Kiinteemmäks se muuttuu vasta kiinteiden myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja sr:
Mutta kysymys kuuluukin, kuinka kauan vaikuttaa esimerkiksi jos olen eilen syönyt jotakin vauvalle sopimatonta? Voinko jo tänään imettää??
Viikonkin verran saattaa vaikuttaa, mut ei sun imettämättä tarvi olla. Ei se sun syömä ruoka sentään myrkkyä ole. Cuplaton tms, relatipat ja öljyttömään D-vitamiinivalmisteeseen siirtyminen vois olla avuks, kuten muutama jo kirjottikin.

Normaalisti vauvalta tullut ihan normaalia löysää vauvankakkaa, mut nyt tullut ihan vaan pikkurillin kynnen kokonen löräys.

Ruokavaliosta karsin omenan, sipulin, suklaan, kahvin, herneet, pavut, ruisleivän, makeutusaineet jne.

Mä en vaan anna anteeksi itselleni sitä että vauva itkee mun syömisteni takia. Toinen kattoo suoraan silmiin ja huuto särkee mun sydämeni. Ihan kuin pikkunen ajattelisi "äiti, miksi minuun koskee niin, miksi et auta"

Mielummin tämän parin päivän ajan annan korviketta sillä vauva on paljon tyytyväisempi. Ei itke, nukkuu paremmin ja kakkaa tulee taas "normaalisti"

Yhteistyössä