Vauvan huudatusunikoulun aloitus, aikoo huudattaa yksin vaikka aamuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oli kyllä aivan tosissaan. On muutenkin sellaisen jämäkän ja periksiantamattoman tuntuinen ihmisenä. Eli uskon tosissaan, että aikoo tehdä tämän. Mutta kannattaako sille mitään sanoa?? Ja mitä?
Anna tuo linkki kaverillesi.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Tuttuni kerhosta sanoi, että aikoo aloittaa 8 kk vauvalleen perinteisen huudatusunikoulun, koska vauva herää syömään öisin 2 h välein.

Kun kysyin, mitä hän tarkoittaa, hän vastasi, että aikoo laittaa vauvan pinnasänkyyn, lähteä huoneesta ulos ja ovi kiinni ja antaa huutaa yksin vaikka aamuun. Ja ei aio mennä välillä käymään huoneessa, sillä yksikin käynti pilaa koko unikoulun siltä yöltä ja sitten täytyy aloittaa taas lähtöruudusta, koska käymällä huoneessa vauva saa tahtonsa läpi, eikä opi nukahtamaan yksin. Hän aikoo tehdä sitä ainakin kolme viikkoa.

Kun sanoin varovaisesti (hän ei kuitenkaan ole kuin tuttu kerhosta), että eikös nykyään tassutella, niin vastasi, ettei tassuttelu auta, ovat kokeilleet pari viikkoa. Ja ruokaa haluaisi, muttei jaksa enää imettää ja tuon ikäinen pärjää ilman syöntejä. Eli lopettaa imetyksen ja tassuttelun kertaheitosta ja nyt alkaa perinteinen huudatusunikoulu, jonka aikana missään nimessä ei saa mennä käymään luona koko yönä.

Kyselisin, kuinka haitallista tuollainen tuntikausien huudatus on? Onko se haitallisempaa, mitä pidempään sitä jatkaa? Onko ok, että vauva tosiaan on sitten ypöyksin ja nukahtaa aina omaan itkuun? Onko teillä jotain faktaa tästä huudattamisesta, linkkejä??

Mitä tuolle voi sanoa enää, vai olenko puhumatta aiheesta, kun näemme seuraavan kerran? Kuten sanoin, hän ei kuitenkaan ole mikään hyvä kaverini, joten en varmaan kehtaa puuttua niin paljon heidän asioihinsa.

Kun hän noin selkeästi sen ilmoittaa, uskoisin että asia on oikeasti harkittu. Lisäksi, se on äidille niin RAASTAVAA, että ei sitä kukaan tee muuta kuin aidosta "rakkaudesta". Äidin ON SAATAVA NUKKUA. Ilmeisesti keinot ovat vähissä. Ja noita KEKSINTÖJÄ tulee jatkuvasti uusia!! Toki tassuttelu on mielestäni hyvä keksintö, mutta taatusti tuo huudattaminenkin taas joskus tulee muotiin...

Älä huolestu. Kyllä lapsi pärjää. Itse en pystyisi, muuta kuin ehkä oikein pahassa tilanteessa, joka tutullasikin ilmeisesti on. Älä arvostele, ymmärrän toki huolesi.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minä olen huudatusunikouluttanut vauvan kahdessa yössä.
Tosin, kummallakin kerralla isä oli saatavilla samassa huoneessa.
Minun tarvitsi vain yksi yö viettää sohvalla nukkuen, kun vauva jo tajusi, ettei yöllä ole erityispalveluja.
Kas kummaa että sen jälkeen nukkui yöt läpeensä heräämättä enää vaatimaan mitään.
Imetys jatkuu edelleen päivällä.

Tää kuulostaa hyvältä idealta. Itse 9kk ikäisen (joka 2 tunnin välein tissillä) vieroitin tutilla. Tutti suuhun ja hyvin kelpasi.

Meillä sama juttu ja toinen että annoin illalla vauvan syödä niin paljon kuin tahtoi ennen nukkumaan menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oli kyllä aivan tosissaan. On muutenkin sellaisen jämäkän ja periksiantamattoman tuntuinen ihmisenä. Eli uskon tosissaan, että aikoo tehdä tämän. Mutta kannattaako sille mitään sanoa?? Ja mitä?

Eikös tässä jo linkkejä ja vinkkejä ollut. Tilaa vaikka MLL:stä esite, jos haluat tarjota jotan luettavaa jämäkälle.

Nyt en välitä vaikka bannia tulis, mutta ihan SAIRASTA käytöstä äitiltä (tai isältä ) jättää vastaamatta lapsensa itkuun ja antaa itkeä vaikka koko yön.

Tuosta pitäisi jo tehdä lastensuojeluilmoitus ja vanhemmille sakkoja (+ muutama käynti perheneuvolassa juttelemassa), jos luulevat tuollaisen olevan hyväksyttävää.

Hyi. Kaikenlaisille sitä lapsiakin suodaan.

Meillä ollaan sitten varmaan käytetty tätä huudatusunikoulua.Ollaan viimeiseen asti oltu menemättä vauvan luokse.Väitän,että kenelläkään normaalilla vanhemmalla ei ole sydäntä jättää lasta huutamaan ihan täydessä paniikissa,silloin mennään luokse.Mutta harvalla lapsella ihan paniikkiin asti nuo yöhuutelut menee,ovat vain semmoista "palvelunvaatimisitkua".Ja siitä lapsi oppii hyvin pian pois,jos ei palvelu pelaa.Nykyään sanotaan,ettei saa jättää yhtään yksin huutamaan lasta,vaan heti pitää itkuun vastata.Lähipiirissäkin on tästä esimerkki,kun lapsen luokse hypätään useita kertoja yössä kun lapsi vähän kätisee,minun mittapuulla normaaleja unikätinöitä (ollaan oltu samassa paikassa yötä,siksi tiedän).

Kiitos linkeistä. Poimin sieltä jotain ja kun näen hänet niin sanon jotain, täytyy vain opetella ulkoa noi faktat. Kun ei olla muussa yhteyksissä kuin nähdään vain, en tiedä hänen mitään sähköpostiosoitteitaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Nyt en välitä vaikka bannia tulis, mutta ihan SAIRASTA käytöstä äitiltä (tai isältä ) jättää vastaamatta lapsensa itkuun ja antaa itkeä vaikka koko yön.

Tuosta pitäisi jo tehdä lastensuojeluilmoitus ja vanhemmille sakkoja (+ muutama käynti perheneuvolassa juttelemassa), jos luulevat tuollaisen olevan hyväksyttävää.

Hyi. Kaikenlaisille sitä lapsiakin suodaan.

Tiedätkö, minä olen samaa mieltä. Banaania tai ei.

Yhteistyössä