vauvan hoitopöytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Triinu

Jäsen
21.12.2007
936
0
16
Miten olette vauvan hoitopöytä- systeemin toteuttaneet? Mikä mahtaisi olla käytännöllisin tapa? Meillä kun on niin pieni tuo vessa ettei sinne mahdu ainakaan pöytää..ja se on harmi kun vesipiste olisi hyvä olla vieressä pientä kakkapyllyä varten :) olisiko sellanen siirreltävä hoitotaso minkä voi laittaa mm. pinnasängyn päälle käytännöllinen..kaikki tarpeelliset tavarat pitäisi kuitenkin olla heti käden ulottuvilla?

Niin ja vielä vauvan jumppamatosta, onko tarpeellinen? Olen vertaillut hintoja ja aika kalliita ovat nuo fisher pricen jumppamatot, mutta jos semmoseen sijoittaisi niin olisiko kannattava ostos, vaiko ennemmin sitteri? :whistle:

jumppa matto on ainakin tarpeeton. joku huopa tms. sellainen ajaa saman asian. hoitopöytä meillä oli käytössä 2kk. sen jälkeen hommat hoidettiin lattialla ja sängyn päällä.

Esikoisella käytin hoitopöytää tällä kakkosella en... vaipan vaihto yms. tapahtuu yleensä sängyllä, sohvalla tai lattialla. Ostakaa joku taso pesukoneen päälle. Siis jos on edestä täytettävä. Minä sijoittaisin mielummin jumppamattoon... Varsinkin jos on turvakaukalo, missä on helppoa sitten syöttää, kun on vielä pieni.
Jumppamatto on minun mielestä ollut hyvin mieluinen noille minun lapsille. Ovat viihtynyeet hyvin katsellen leluja ja ite ei tartte koko ajan viihdyttää... :whistle:

Tosta jumppa matosta. Ei tarvi olla mikään erikoinen Vaikka joku peitto tai makuupussi. Mukavampi laittaa vauva jonkun puhtaan peiton päälle mitä johonkin matolle. Sit ne voi pulautella niin helpompi pestä sitä peittoa kuin mattoa. Sit ku ne on isompia niin sittenhän ne ei pysy minkään peiton päällä.

meillä oli hoitopöytä pinnasängyn vieressä. (näppärä kun siinä samalla on laatikot jossa vaatteet) matkaa vessaan oli noin 5metriä, mutta ei se ollut paha matka kävellä vessaan pesulle:) meillä oli jumppamatto, kyllähän se siinä tykkäs ihmetellä ja heilutella leluja kun rapisivat, en nyt tiedä oliko niinkään tarpeellinen.. sitteri on kiva mun mielestä kun vauva saa siinä olla vähän enemmän pystyssä ja kattella kun tekee esim ruokaa tai jotain muuta:) mut jos teil vähän tilaa niin ei se jumppamatto mikää must juttu mun mielestä ole..

Mul ois sulle Triinu joutava jumppamatto, jos haluut... Mutta ei se kyllä musta kovin tarpeellinen oo, riippuu varmaan aika paljon vauvasta että missä viihtyy.

Hoitopöytä oli meillä toteutettuna makkariin ihan itse kyhättynä sellasesta leivintasosta ja oli käytössä ehkä just 2 kk, helpoin oli vaihtaa sängyllä ja lattialla sellasen irrallisen muovialustan päällä. Kestovaipat oli kahdessa pokupyörän korissa kiinni patterissa siinä vieressä ja muut tilpehöörit pienessä korissa ikkunalaudalla.Meillä ei ollut suurempaa pyllynpesurumbaa kun vauva teki kakat kerran viikossa/kahdessa =)

Meillä hoitopöytä oli kans käytössä vaan pari kk, sen jälkeen vaipat vaihdettu lattialla. Minusta hoitopöytä on turha, ellei se ole vesipisteen vieressä. Kokonaan olis jääny käyttämättä, jos se olis ollu vaikka makuuhuoneessa.

Pojal hommattiin hoitopöytä. Jäi lähes käyttämättömäksi. Vaihdoin vaipan sängyn päällä, lattialla, sylissä. Meil ei ollu sitteriä. Leikkimatto käytössä, eikä sielläkään viihdytty enää 4kk eteenpäin.

meillä on päältätäytettävä tuo pesukone joten ei oikein voi sitä tasoa senkään päälle laittaa.. :( ja kun makkariin ei hoitopöytä mahtuisi niin se sitten pitäisi toiseen huoneeseen sijoittaa ja olis se vähän tympeää toiseen huoneeseen unenpöpperössä lähteä vaippaa vaihtamaan keskellä yötä :p hehe kyllä meni vaikeaksi.

Minkäs ikäisenä vauvat sitten alkaa viihtyä itsekseen, esim tämmöisellä jumppamatolla? =)

meillä hoitopöytä on lipasto jonka päällä tuli irrotettava hoitoalusta.kun ei enää hoitopöytää käytetty niin jäi pojalle lipastoks.
Sitterissä poika ei istunut kertaakaan ja jumppamattookaan ei ollut...lattialla tosin huopa ja kirpparilta löydettiin se jumppalelu vai mikä lienee jossa niitä leluja roikkuu.

Meillä hoitopöytä ollut aina makuuhuoneessa, ja nyt kun lapsella oma huone niin siellä, poika siis vuoden ikäinen. Ehkä se on nykyään vähän turha, mut lähinnä on vaan sen takia et vaatteet on siellä laatikossa kunnes saadaan kaappi ostettua.
Mut toi on ihan kätevä, kun sen hoitotason saa sit irti, nii jää vaikka laatikosto lelulipastoksi =)
Vielä vaihdetaan vaippa siinä, mut välillä missä sattuu...päälle ei enää siinä pueta, mut oli se vaan kyllä hyvä silloin kun oli vauva. Asioista voi olla erikin mieltä, kuka tykkää mistäkin.
Ja jumppamatosta, meillä on sellanen tiny love, mihin tulee kaaret ja sinne lelut roikkumaan, musiikkiakin soittaa, vauvana vaan makas siinä, mut nykyään kovin kiinnostaa se musiikki, vaikka olen jo kertaalleen sen maton pois laittanut :laugh:
Mut antaa nyt leikkiä jos tahtoo, ja ei ole kyllä ollenkaan pakollinen hankinta, sekin makuasia, saahan sellaiseen rahaa laittaa, mut luulisin et viihtyy ihan vaan peitonkin päällä.
Ja sitteriä ei voi verrata jumppamattoon, sellainenkin oli käytössä, siitä oli hyvä ainakin syöttää kiinteitä aluksi kun ei osannut istua, muuten oli vaan "seurustelutuoli"

Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
meillä on päältätäytettävä tuo pesukone joten ei oikein voi sitä tasoa senkään päälle laittaa.. :( ja kun makkariin ei hoitopöytä mahtuisi niin se sitten pitäisi toiseen huoneeseen sijoittaa ja olis se vähän tympeää toiseen huoneeseen unenpöpperössä lähteä vaippaa vaihtamaan keskellä yötä :p hehe kyllä meni vaikeaksi.

Minkäs ikäisenä vauvat sitten alkaa viihtyä itsekseen, esim tämmöisellä jumppamatolla? =)

Meilläki on päältätäytettävä pesukone ja ostin siihen sellasen hoitoalustan. Ja toimi ihan hyvin, ainakin paremmin mitä esikoiselle hommattu hoitopöytä.

En oo tarvinnu sen paremmin jumppamattoa kuin sitteriäkään. Mulla neljä lasta ja kaikki alkaneet liikkua aikas aikaisin. Jumppamatto on niin lyhytikäinen ja sitterikin vaan passivoittaa lasta.

Meillä hoitopöytä oli alkuun makkarissa... Nyt ollaan muutettu kaksiosta isompaan, ja pöytä on sijoitettu vauvan omaan huoneeseen, vaikkei hän siellä nukukkaan. Hoitopöytä on edelleen käytössä joka päivä useita kertoja, useammin tulee siinä vaihdettua vaippaa yms. kuin sylissä tai jossain muualla. Varsinkin synnytyksen jälkeen oli loistavaa, kun ei tarvinnut kumarrella matalalle sängyn päälle vaippoja vaihtaessa :x

Jumppamatto oli tosi hyvä kapine, vauva viihtyi siinä alkuun selällään kun siinä meni ne lelukaaret, että sai katsella leluja ja tavoitella niitä. Myöhemmin viihtyi tosi hyvin myös mahallaan, kun matossa oli paljon aktiviteetteja niinkin päin ollessa, ääniä, valoja, rapisevia juttuja yms. :)
Ostin käytettynä huuto.netistä tiny love merkkisen jumppamaton, eihän sen pakko ole uusi olla. Me ainakin tykättiin, kun vauvalle oli siinä paljon virikkeitä ja kehittäviä sellaisia...

Sitteri jäi vähemmälle käytölle, oli sellainen Fisher Pricen hyrisevä, jossa oli irrotettava lelukaari. Syöttö"tuolinakaan" meillä ei sitä tarvittu kun alettiin antaa kiinteitä vasta 6kk ikäisenä, alkuun syötettiin sylissä ja sit syöttötuolissa. Tietty oli joitakin tilanteita, joissa sitteri oli hyvä apu, eli kyllä hankkisin toisellekin lapselle molemmat. Mutta jos pakko olisi valita jumppamaton ja sitterin välillä, niin kyllä se matto meillä tärkeämpi oli. Ja tietysti tää riippuu paljon vauvasta että viihtyykö kummassakaan ;)

Jos mulla olisi vähän tilaa hoitopöydälle, niin ostaisin sellaisen seinään kiinnitettävän jonka voisi sitten sijoittaa vaikka niin, että avataan pytyn päälle vessassa ja kun ei sitä tarvita niin nostaa tason ylös. Hoitopöytä on mielestäni varsin kätevä kun alussa saa vaihtaa vauvalta vaipan useita kertoja päivässä ja kaikki kakkavaippoja... tässä yksi esimerkki hoitopöydästä. Ikeakin vissiin myy jotain vastaavaa...
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/hoitopoydat/brioveggahoitopoytaseinaankiinnitettava/

Yhteistyössä