Vauvan hoito isiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökyöpeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yökyöpeli

Jäsen
30.05.2004
447
0
16
Mä oon tässä miettiny et mikä tätä meidän perheidyliä vaivaa, kun meille syntyi kaksi kuukautta sitten mielestäni maailman ihanin poika vauva, jota oli odotettu kovasti, myös mieheni. Sitten kun tämä syntyi niin mies oli aivan myytyä miestä, hän jopa itki, vaikka itseäni ei. Sairaalassa ollessamme hän kovasti vannoi rakkautta meitä kohtaan jne jne, mutta sen jälkeen kun kotiin päästiin, niin tuntuu että vauva on sille vaan taakka ja kaikki pitää erikseen pyytää tekemään(syöttö, vaipanvaihto jne..) ja senkin se tekee valituksen kanssa!

Jos mä pyydän sitä hoitamaan ja olemaan seurana niin se vaan pistää sen sitteriin tai lattialle ja istuu itse koneella, eikä välitä seurustella yhtään! Hän käyttäytyy ihan totaalisesti niin kuin ei välittäisi koko lapsesta p....kaan!

Mä oon tässä itsekseni miettiny et sanon sille etten halua sen kanssa toista lasta, koska sitä ei ilmeisesti paljon kiinnosta olla isä tai jotain! Mä en ymmärrä! Kertokaa mulle isät ja äitit et mistä tässä kiikastaa ja pitäiskö mun jatkaa tätä lapsen kasvatusta ihan yksinäni, kun tuntuu että sitä ei kiinnosta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 00:29 yökyöpeli kirjoitti:
Mä oon tässä miettiny et mikä tätä meidän perheidyliä vaivaa, kun meille syntyi kaksi kuukautta sitten mielestäni maailman ihanin poika vauva, jota oli odotettu kovasti, myös mieheni. Sitten kun tämä syntyi niin mies oli aivan myytyä miestä, hän jopa itki, vaikka itseäni ei. Sairaalassa ollessamme hän kovasti vannoi rakkautta meitä kohtaan jne jne, mutta sen jälkeen kun kotiin päästiin, niin tuntuu että vauva on sille vaan taakka ja kaikki pitää erikseen pyytää tekemään(syöttö, vaipanvaihto jne..) ja senkin se tekee valituksen kanssa!

Jos mä pyydän sitä hoitamaan ja olemaan seurana niin se vaan pistää sen sitteriin tai lattialle ja istuu itse koneella, eikä välitä seurustella yhtään! Hän käyttäytyy ihan totaalisesti niin kuin ei välittäisi koko lapsesta p....kaan!

Mä oon tässä itsekseni miettiny et sanon sille etten halua sen kanssa toista lasta, koska sitä ei ilmeisesti paljon kiinnosta olla isä tai jotain! Mä en ymmärrä! Kertokaa mulle isät ja äitit et mistä tässä kiikastaa ja pitäiskö mun jatkaa tätä lapsen kasvatusta ihan yksinäni, kun tuntuu että sitä ei kiinnosta!
Vaikuttaisi siltä että teillä on keskustelun paikka...
Pistät kovan kovaa vastaan ja jos sillä ei ole vaikutusta täytyy sinun miettiä onko miehestä teille yhtään mitään hyötyä...
Todennäköisesti hän haluaa ainoastaan nauttia mukavuuksista ilman velvollisuuksia tai sitten hän on vain niin ajattelematon ettei tajua tilanteen kokonaisuutta...

Juu mä itseasiassa sanoin sille et jos homma ei muutu niin tää saa olla ensimmäinen ja viimeinen lapsi, jonka mä sen kans teen...Nyt on sit pari päivää osallistunut kiltisti, mut pahoin pelkään et ens viikolla se kaikki jo unohtuukin, niinkun aikasemminkin! :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2005 klo 19:59 Yökyöpeli kirjoitti:
Juu mä itseasiassa sanoin sille et jos homma ei muutu niin tää saa olla ensimmäinen ja viimeinen lapsi, jonka mä sen kans teen...Nyt on sit pari päivää osallistunut kiltisti, mut pahoin pelkään et ens viikolla se kaikki jo unohtuukin, niinkun aikasemminkin! :'(
Ei se välttämättä unohdu...
Riippuu vähän miehen luonteesta.
Saattaa olla että tottuu uusiin rutiineihin ja alkaa luonnostaan elää niiden mukaan...
Toivotaan parasta... Joskus sitä vaan tarvii potkun persiiseen...

Meillä isille oli pettymys kun ei se voinu tehdä sen vauvan kanssa mitään. Kyllä lasten kanssa leikkiä voi, mutta hoitaminen jäi minulle. Nyt kun lapset on kaksi ja kolme, vanhemman kanssa se käy ulkona ja liikkumassa, ja jää kotiin lapsen vahdiks. Kun yritin saada sitä pari vuotta takaperin, itse asiassa vuosikin riittää, jäämään kattomaan lapsia, lapset oli laitetava nukkumaan, ja silloinkaan ei saanut viipyä, ettei ne ehtii heräämään. Kun sitten hermot totaalisesti paloi, tuli ilmi, ettei se tiedä miten niiden kanssa olla, mitä ne haluaa, mitä niiden kanssa voi tehdä.. Sille oli ollut suuri pettymys kun yhteistä tekemistä ei ollutkaan niin paljon. Silloin joutu toteamaan, että Hei haloo, tekemistä on vaikka millä mitalla, mutta vaatii isiltä tulla lasten tasolle, sen ikänen ei vielä kiri vanhemman tasolle ja kykene toimimaan samoin. Tehkää asioita, joista koko perhe pitää.
Pienen tönimisen ja kannustamisen jälkeen, mies jää lasten kanssa yksin, jopa viikon lopuksi. Eikä tytöt ole kuin 2 ja 3 vanhat. Pientä ohjeistusta ja kannustamista, kyllä se siitä lähtee. Jos isi oikeasti haluaa.

Yhteistyössä