vauvan hidas liikkeelle lähtö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aappa-apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aappa-apina

Jäsen
01.04.2011
115
0
16
Eli meillä pian 8kk poika joka ei vielä ryömi.
Kääntyilee ja pyörii akselinsa ympäri mutta ryömi ei vielä...
Istu ei myöskään vielä ilman tukea.

Eli pitäskö jo huolestua?

En varsinaisesti ole huolissani mutta mietityttäähän tuo...

No meidän esikoinen oppi ryömimään 9kk vanhana, konttaamaan 10kk vanhana ja istumaan ilman tukea 10kk vanhana. Puhumaan oppi vasta 2,5vuotiaana, sitä ennen osasi vain pari selkeää sanaa. Nyt menee syksyllä kouluun, juoksee aamusta iltaan ja puhuu niin ettei muut saa suunvuoroa. Älä siis ole huolissasi :) teilläkin tulee vielä aika jolloin toivot että se joskus ois rauhassa paikoillaan.

Onko esikoinen?
Meillä esikoinen oli hitaasti liikkeelle lähtevä tapaus. Ei ollut mallia. Nykyään tuleva koululainen ja juoksee/kiipeilee/hyppii/pomppii mielestäni jo aivan liikaa..

Pikkuveli, jolla siis oli se isompi mallina, oli huomattavasti nopeampi liikkeelle lähdössä.

Ainiin, molemmat oppivat kävelemään n. vuoden iässä.

Meillä samanlainen 8kk tyttö. Istuu vähän aikaa ilman tukea, mutta ei ole noussut siis itse istumaan. Harjoittelee konttausasentoa, menee takaperin, pyörii ympyrää ja kääntyilemällä kierii. Ei ryömi. Ei mun mielestä ole syytä vielä olla huolissaan. Meillä keskimmäinen lapsista meni tässä iässä jo kovaa vauhtia, esikoinen oli samanlainen kuin tämä. Esikoinen kuitenkin sitten käveli jo hyvin 1v (myös mm. lumessa kaikissa talvitamineissa) ja keskimmäinen 1v "vasta" harjoitteli ekoja askelia (siis siihen asti vasta koska alunperin lähti niin aikaisin).

ei tarvii huolestua. meidän neiti ei 8 kk neuvolassa edennyt vielä mihinkään ja hädintuskin pysy omillaan hetken istumassa. sit parin päivän päästä kun oli ihan oikea 8 kk päivä niin neiti hokas kuinka ryömitään ja nyt reilu 9 kk iässä on jo hetken konttaillut ja nousee jo itse seisomaan ja leikkikehän laidoista kiinni pitäen kävelee pitkin poikin. Neuvolassa sanottiin tosta ryömimisestä et kyllä se varmaan 10 kk neuvolaan mennessä on liikkeelle lähtenyt (meillä vähäsen painon takia 10 kk käynti)

Yhteistyössä