Milloin lapsesi on lähtenyt liikkeelle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti85"

Vieras
Meidän 7,5kk ei vielä ryömi, eikä konttaa. Myöhään myös kääntyi selältä vatsalleen (7kk ikäisenä). Touhuaa kyllä kovasti lattialla. Liikkuu akselinsa ympäri, työntää itseään taakse päin. Istuu myös hyvin tukien. Pitäiskö tuosta liikkeelle lähtemisestä olla huolissaan?? Neuvola on vasta parin viikon päästä, mutta sielä viimeistään otan asian puheeksi.

6,5kk iässä lähti ryömimään, toiset lähtee aikasemmin, toiset myöhemmin, ei tuosta minusta tarvi huolissaan olla! :) Se on yks kaunis päivä kun huomaat et se on sun jaloissa keittiössä vaikka olohuoneeseen sen jätit... :D

Huoli pois! Meidän kaksi ekaa lähti konttaamaan 5kk iässä, tämä kuopus 9kk iässä. Sitä ennen ei ryöminyt, työnteli mahallaan hiukaan taaksepäin ja istui lattialla. 8kk iässä alkoi kokeilla konttaamisasentoa, kuukauden teki tätä.
Hiljaa hyvää tulee:)

Eka lähti puolen vuoden iässä liikkeelle, käveli 9 kuisena... Toka läks liikkeelle myöhemmin, muistaakseni 8-9 kuisena, alotti kävelyn 1v5viikkosena... Älä sie huoli, mitä pisempään pysyy paikallaan sen parempi ;)

Oletko tarkkaillut itseäsi? Minun keskimmäinen nimittäin ei liikkunut mihinkään vielä 10kk iässä. Neuvolassa oltiin niin kovin huolissaan ja minä tietenkin itkien kotiin :( Olin palkannut jo ennen kakkosen syntymää lastenhoitaja/kodinhoitaan ja hän sitten sanoi minulle, että ei kai lapsi liiku kun hän hiukan älähtää niin minä juoksen paikalle. Lopetin sen ja viikossa lapsi ryömi, konttasi ja nousi seisomaan.
En tarkoita sitä, että sinä teet samoin mutta joskus voi seurata sitäkin. Voi olla vain, ettei lapsellasi vain ole mihinkään kiire vielä.

1. lapsi ryömi 4 kk:n ikäisenä, konttasi 6 kk:n iässä
2. lapsi ryömi 6 kk:n ikäisenä ja konttasi pari viikkoa ryömimisen oppimisesta. Näitä ennen kieri paikasta A paikkaan B
3. lapsi ryömi 6 kk:n ikäisenä ja konttasi 8 kk:n vanhana
4. lapsi oppi 7,5 kk:n iässä ryömimään ja harjoittelee parasta aikaa konttausasentoa, ikää 8kk ja 1vk

Jokainen oppii aikanaan, ei siis tarvitse olla huolissaan liikkeellelähdön suhteen. Meillä istuminen itsekseen on mennyt aina myöhempään kuin muilla, mutta istumaan ovat oppineet aikaa myöten.

Yhteistyössä