Vauvan hankala syöminen

Meidän vauva 10kk ei oikein meinaa karkeaa syödä,eli näitä 8kk ruokia eikä oma tekemää pottua yms. jota haarukalla soseutan.. Mikäs tähän auttaisi, yökkää tosi helposti mutta maissinaksuja syö ja ruoka paloja pyörittelee käsissä ja pistää suuhun, silloin ei yökkää. Ihan pikku vauvana puklaili isossa kaaressa ja vieläki huomaa että ihan nousee ruoka välillä kurkkuun, kuin refluksia ois..?
 
ihan kuin meillä...
meillä on sama tilanne. Kuun lopussa täyttää jo 11kk, eikä mene yhtään karkeampaa ruokaa. Oksennus tulee heti jos yrittää liian karkeaa ruokaa. Syödään siis edelleen pienempien vauvojen soseita kun suurin osa 8kk on liian isopalaisia vaikka haarukalla yrittäiskin ensin isommat palaset pieniä.. Tosiaan kaivattais kokemuksia tännekin. OOnkin naureskellut, että syö varmaan soseruokaa vielä kaks vuotiaanakin. Johan sitä pitäs siirtyä normaaliruokaankin tossa iässä kohta, mutta ei mikää auta...
 
Alkaa vaan olemaan paineita, kun lapsi on aika pieni kokoinen ja anoppi varsinki höpöttää että kyllä se pitäisi jo kunnon ruokaa syödä.. mutta kun kaikkeni teen niin ei auta.. Anoppi viime viikolla pakotti lasta syömään tätä kunnon ruokaa ja lapsi oksensi :ashamed:
 
Kolmen äiti
Mulla on ollut kolme silokurkkua. Esikoinen oli ainoa jolle sain syötettyä oma tekemää ruokaa. Tämä kuopus on pari kertaa oksentanut kun olen yrittänyt, kun perunaan tahtoo pakosti jäädä vähän muruja. Tai sitten tulee ihan liisteriä.

Minä olen siis suosiolla antanut niitä ihan pienten lihapurkkeja isommallekin.

Toisaalta esim meidän keskimmäinen siirtyi sitten 11-kuisena syömään täysin samaa ruokaa kuin muu perhe. Ja se tapahtui hänen omasta halustaan. Kerran istuttiin pöydässä ja esikoisella oli lautasellaan paistettua lohta ja keitettyä perunaa. Keskimmäinen katsoi sitä ja katsoi omaa sosettaan ja näytti sitten sormellaan esikoisen ruokaa ja sanoi "tota".

Ja sitten siirtyi tosiaan kertaheitolla ns kunnon ruoan syömiseen enkä soseuttanut ruokia hänelle enää lainkaan. Eli tuo sose jossa on palasia jäi ikään kuin kokonaan väliin.

Näin toivon asian menevän myös kuopuksen kanssa, joka nyt 8,5kk ikäisenä ei syö mitään palasia, ei edes omasta kädestään.
 
terkkari
Voi pientä sihtikurkkua. Anna rauhassa vaan sitä sileää sosetta, kyllä se siitä ajan myötä. Pääasia että ettet tee ruokailuhetkestä kurjaa, ja lapsi yhdistää syömisen ja kurjan olon / yökkäilyn.

Ei kukaan enää koulussa perunanpaloja kako... :)
 
Tinii harmaana
Meillä oli aivan sama tilanne, vielä vuoden ikäisenäkin syötiin 8kk ruokia mutta siitä se sitten lähti hyvin kehittymään ja nyt tyttö on jo puol vuotta syönyt melkeen mitä vaan :)

Ihan normaalia tuollainen on, joillain vain on tarkempi sihtikurkku ja kyllä se siitä pikku hiljaa kehittyy kun vaan muistaa aina tarjota myös jotain vähän 'möykkysempää'!
 

Yhteistyössä