Vauvan ensimmäinen kaurapuuro Muksua vai Elovenaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauvaa siis täysimetetty 6kk ja sen jälkeen syöty soseita. Nyt ikää jo lähemmäs 7kk ja otetaan kaurapuuro ohjelmistoon. Ootteko antaneet ihan tavallista puuroa vai vauvojen puuroa ja miksi?

Onko kaikki vauvojen puurot tällaisia että "lämmitä maito/vesi ja sekoita jauhe joukkoon ja valmis"?

Kiitos!

Aloitin noilla muksupuuroilla kun eivät ole niin karkeaa kun tavalliset puurot.On olemassa myös Muksu valmispuuroja tetrassa,ne vain lämmitetään.Meillä puurot aloitettiin jo 5kk iässä.

Ihan tavallista Elovenaa tms. on molemmille lapsille aikoinaan vauvana annettu, ei mitään Muksuja tai muita valmispuuroja. Vinkki: hienonna tehosauvalla puurohiutaleet kuivina pienemmiksi ennen keittämistä, niin tulee oikein hienoa vauvanpuuroa. Itse tein puuron aina lautasella mikrossa.

Oon antanut kaikille kolmelle tavallista kaurapuuroa, mutta oon sen alussa survonut sauvasurvimella (joko valmiin puuron tai sitten hiutaleet ennen puuron tekoa), niin on ollut yhtä "hienojakoista" kuin jotkut vauvoille tehdyt erikoispuurot.

Ihan tavallista kaurapuuroa, jota aluksi vielä hienonsin sauvasekoittimella, kun ei meinannut muuten mennä. Toiset kyllä syövät sitä alusta asti suoraan ilman hienontamista. Muksu jauheet ovat yksi vaihtoehto, mutta eivät ole kotimaisia.

[QUOTE="äiti";23403414]Ihan tavallista kaurapuuroa, jota aluksi vielä hienonsin sauvasekoittimella, kun ei meinannut muuten mennä. Toiset kyllä syövät sitä alusta asti suoraan ilman hienontamista. Muksu jauheet ovat yksi vaihtoehto, mutta eivät ole kotimaisia.[/QUOTE]

ovat suomessa valmisetettuja
Muksu-tuotteet

Elovenaa tietty! Tai mitä vaan tavallista puuroa. Ensin sauvasekottimella hiutaleita vähän hienommaksi niin ei tule ongelmaa.
Meille ainakin jo neuvolasta suositeltiin tavallisia hiutaleita. Vauvapuurot ja -puuroainekset on paljon kalliimpia ja saattaa sisältää sokeria ym. Ekat puurot voit tehdä vaikka äidinmaitoon, tai keittää veteen ja lisätä äidinmaitoa niin ravinteet säilyy paremmin.

ihan tavanpuuroa vaan kehiin! riisihiutaleistakin tulee oikeen hyvää, samoin ohra (on tosin vähän isompirakeista). aivan turhaa noi vauvapuurot. meillä vauvat olleet keskosia, tarjottiin parina päivänä jauhepuuroa, ei kelvannu alkuunkaan. kun saivat "oikeeta" puuroa niin jopas rupes maistumaan

Ihan perinteisestä Elovenasta tein, ei tarvitse välttämättä edes pieniä niitä hiutaleita, kun käyttää vettä vähän ohjetta reilummin.

Noissa valmispuuroissahan on mukana myös maitoa ja rasvoja, kannattaa pitää mielessä se, jos alkaa oirehtimaan puurosta.

[QUOTE="vieras";23404661]Näin myös minä.

Ne vauvapuurot tekee vaan vauvasta isomman sihtikurkun.[/QUOTE]

Ettet ihan pikkasen yleistäisi?

Mä alotin muksupuurolla, helppouden ja nopeuden vuoksi. Plus että alussa ne määrät oli niin pieniä että hermohan sellasta määrää keitellessä olis menny :) Eikä tullut sihtikurkkua, eiköhän tuo aika lapsikohtaista ole.