Vauvan aukile kuopalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
En ole koskaan ennen aukileeseen kiinnittänyt huomiota.
Nyt huomasin, että aukile oli kuopalla, siis sen tunsi hyvin kun silitti päätä.
Ikää on vajaa 3kk. Olen lukenut, että yleensä aukile on kuopalla kun on kuivumisen merkkejä.

Mutta poika syö hyvin, ei pulauttele, ei ole ripulia eikä muutenkaan mitään "epätavallista".

Onko se aukile normaalistikin kuopalla vai pitäisikö sen olla ihan tasainen?

mä kans kerran olin jo päivystkseen menossa kun kuumeen aikana huomasin aukileen olevan kuopalla. Muita kuivumisen merkkejä ei kuitenkaan ollut, eikä siis ollut kuivunut. Joillain vauvoilla se on luonnostaan vähän kuopalla, kuulema.

Meidän vauvalla se oli monta kuukautta vähän montulla, ja vauva oli kumminkin ihan terve. Mua kyllä joskus hirvitti se, kun sydämen syke näkyi siinä aukileen kohdalla. Jotenkin hurjan tuntuista.

Se vaihtelee, välillä on montulla hiukan ja välillä sitä ei juuri huomaakaan. Toisilla vauvoilla se näkyy tosi selvästi. Jos on kuivumista niin siinä on taatusti iha selvä monttu.

Meidänkin vauvalla oli aikoinaan aukile kuopalla, neuvolassa mainitsin asiasta mutta terkka sanoi että joillakin vauvoilla se on tuollainen. Jos vauva siis vaikuttaa virkeältä ja terveeltä noin yleisesti niin ei varmasti hätää ole. Mikäli asia sinua mietityttää kuitenkin niin ota asia puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä. :)

Mun vauvalla se oli kuopalla ihan normaalistikin. Eikä ollut kuivunut, kysyin siitä useammaltakin hoitajalta tai lääkäriltä, kun muusta syystä jouduttiin olemaan sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juu elikkäs aamulla kun kokeilin päätä niin se oli taas ihan tasainen. Tiedä sit miksi eilen oli kuopalla :o

Nyt kun mietin, mun vauvallani aukile oli kuopalla erityisesti vauvan ollessa määrätyissä asennoissa. En enää muista missä asennoissa. Mä siis olin yksi noista, jolla jonka lapsella aukile oli normaalistikin kuopalla.

Voi tietty olla, että lapsi oli eilen juonut huonosti tai jotain.

viras2, tuo kuulostaa ihan normaalilta. Usein vauvalla aukile korostuu pystyasennossa ja taas makuullaollessa kuin häviää. Minulla on molemmilla lapsilla ollut näin.

Itse kysyin asiaa neuvolasta ja siellä sanoivat että juuri näin aukile usein käyttäytyy.

Yhteistyössä