Vauvan 8kk kakka vaalean harmaata!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Auttakaa, vauvalla tuli melkein valkoista, vaalean harmaata kakkaa, ei ollut ripulia, vaan sellaista "paperimassamaista" sitkeää. Ei ole ollut vatsatautia. Aamulla tuli vielä ruskeaa, ja nyt pelkään että maksa tams. hajoaa! Onko kellään kokemusta tällaisesta?
Lääkäriin soitin, jossa th käski seuraamaan kun ei tiennyt mistä kyse. Nyt vauva nukkuu niin vaikea seurata vointia tarkemmin.

Ainakin meidän tenavilla on ihan maidolla ollessaan ollut kakka jos jonkinlaista ja väristä.

En mä usko että mikään maksa on sentään hajoamassa.... mitä laps on tänään syönyt?
Jos on saanut jotain rasvaisempaa, niin sekin voi tehdä kakasta vaaleata.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tekiskö helle?

En tiedä, annoin ekstraa vettä vielä ruoan päälle, mutta tosiaan päivystyksessä ei osattu sanoa mitään ja googlesta löysin vaan kaikkia kauhujuttuja maksa sairauksista, vielä kun tolla vauvalla on aina ollut vähän oranssi iho. Ainakin kaikki aina kysyy onko saanut aurinkoa, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ainakin meidän tenavilla on ihan maidolla ollessaan ollut kakka jos jonkinlaista ja väristä.

En mä usko että mikään maksa on sentään hajoamassa.... mitä laps on tänään syönyt?
Jos on saanut jotain rasvaisempaa, niin sekin voi tehdä kakasta vaaleata.

Meillä on kanssa ollut, mutta ei koskaan tällaista ja olen niin panikoivaa sorttia, että täällä jo itkeskelen välillä. Puh.

Ei varmastikaan mitään hätää... Mun 4-vuotiaalla on kanssa tullut "valkoista" kakkaa, kun on juonut paljon maitoa.

Jos kakan väri johtuisi maksasta, olisi iho ja silmän valkuaiset keltaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja anna99:
Ei varmastikaan mitään hätää... Mun 4-vuotiaalla on kanssa tullut "valkoista" kakkaa, kun on juonut paljon maitoa.

Jos kakan väri johtuisi maksasta, olisi iho ja silmän valkuaiset keltaiset.

Toivotaan niin, maillä kakka on vähän sen näköistä ja tuntuista kuin olis syöny hesarin :O

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Et sä keksi mitään, mitä lapsi olisi voinut löytää ja syödä?

Ei oo voinu, on kokoajan ollu tossa silmän alla.

Te joilla on ollu vaaleeta kakkaa, niin onko se nimen omaan ollu sellasta harmaan sävystä, ei mitään vaaleeta maitokakkaa, vaan siis ihan reilusti sanomalehden harmaa-valkoista?