Vauvamasun koosta...

Hei!

Esikoista odottaessani vatsa alkoi näkyä vasta puolenvälin tietämissä. Nyt olen viikolla 12 ja masu pömpöttää jo melkoisesti, vaikka paino ei ole edes noussut! Olen hoikka ja palauduin ekan raskauden jälkeen pian vanhoihin mittoihin.

Miten teillä muilla? Näkyykö toka raskaus tosiaan näin pian? Enteileeköhän tämä julmettua painonnousua ja ties mitä...?

Kaikennäköistä sitä viitsiikin miettiä! Olin vain niin iloinen nopeasta palautumisestani, että surettaa, jos tässä yhtäkkiä paisuu tolkuttomiin!

Kiitos jo etukäteen ja ihanaa odotusaikaa kaikille!

no mulla kävi just samoin kuin sinulla. esikoisesta vatsa alkoi vähän näkyä puolenvlin jälkeen, ei kasvanut koko aikana isoksi. toisen kohdalla äitiyshousut piti kaivaa esille 12-13 viikolla. aluksi vatsa kasvoi nopeasti ulospäin mutta kyllä se siitä sitten hidastui eikä lopulta olut kovin paljon isompi kuin ekassakaan. paino mulla nousi jokusen kilon enemmän kuin ekassa, mut sillä tuskin oli mahan koon kanssa tekemistä, vaan liikkuminen oli mulle vaikeaa. itse ajattelen tuon mahan kasvun niin että esikoisen kohdalla on enemmän vastusta, ja maha alkaa näkyä myöhemmin, kakkosen kohdalla vatsa, lihakset, iho ovat jo kerran antaneet periksi eikä vastus ole niin suuri vaikka mittoihinsa olis palannutkin (ja varsinkin jos ei ole pitä väli raskauksilla) ja niinpä kohdun kasvu tulee helpommin esille. kyllä se siitä, nauti upeasta vatsastasi!

Samoin täällä ei esikoista odottessa vauvamasua huomannut kuin joskus puolivälin jälkeen muistaakseni.. nyt alkoi näkymään ennen kuin viikot oli 10 ja sf-mitta huitelee ihan omissa luokissaan.. viikolla 22 oli jo 31 cm kun esikoisesta viikot oli jo yli 30 kun 31 cm.
Painoa on tullut saman verran, vauva vastaa viikkoja, lapsivettä normaalisti eli kohtu vaan päätti tehdä kasvupyrähdyksen / asukas halusi kaksion.. =)

ihan normia on että uudelleensynnyttäjillä näkyy masu aiemmin... mulla kakkosesta ja tästä kolmosesta osa tutuista huomasi jo rv 8.... eikä enteile suurta painonousua... mulla nyt viikkoja tasan 30 ja paino noussut 7 kg alusta...

Täällä odottelen neljättä RV 15+5.
Jo ekassa odotuksessa on kasvava maha tullut ajoissa esiin.. :)
Ja olen pienikokoinen 165 cm ja lähtöpaino ollut siinä 50 kilon paikeilla.
Ei ainakaan mulle ole varhainen mahan kasvu tuonut kuin 12-15 kiloo per/raskaus.
Ja nopeesti oon palautunut entisiin mittoihin.. :D Älähän turhia murehdi... ;)

Tää ketju on oikeasti mulle sellainen "mielenhuojennusketju", kun olen ollut jo huolissani isosta mahastani. Viikkoja on vasta 9 ja kamalan iso on :ashamed: . Johtuu varmaan turvotuksesta, mutta tää on niin suuri, että ei kai kukaan enää voi olla huomaamatta. Olen ollut ihan varma, että jokin on vialla, ettei maha voi kasvaa näin äkkiä. Ehkä sitten syynä voi olla, että tuo kuopus on vasta 1 1/2 vuotias, niin edellisestä raskaudesta ei ole kovin kauaa... nyt siis kolmas raskaus. En tiedä.....
Tänään jo ensimmäinen töissä kyseli, tulenko vielä ensi syksynä töihin. Siinä mielessä kiusallista, kun on oikeasti näin alussa, ettei edes maagiset 12 viikkoa lähellekään täynnä.
Kiva kuulla muidenkin kokemuksia, jos jollain tosiaan näin aikaisin näkynyt selvästi.

Mä siirryin esikoisella äitiyshousuihin viikolla 11, toinen on nyt tulossa ja jo viikolla 6 piti kaivaa äippähousut esiin... Vauvamaha pullahti esikoisella joskus viikolla 14-15, nyt oli jo 11-12 viikolla. Ja hoikka olen normaalisti. Paino ei ole vielä noussut kuin muutaman sata grammaa, vaikka maha mieletön (rv 15+3), esikoiselta tuli kaikkiaan n.16kg.

Hei vaan!

En odota tällä hetkellä, mutta tulin kuitenkin kirjoittamaann. Minulla oli esikoisen kohdalla sen verran pieni maha, että sain sen hupparilla peitettyä eikä ihmiset uskoneet paria viikkoa ennen synnytystä, että olen raskaana. Sukulaiset näkivät erään tuttuni, jolla oli melkein sama määrä viikkoa ja kunnon kokoinen maha, että onko hänelle kaksoset tulossa. Eivät uskoneet, kun sanoin, että useasti synnyttäneellä ja hoikalla äidillä raskaus näkyy helpommin.

Saa sitten nähdä mikäli raskaudun millainen maha on sitten. Painan tällä hetkellä saman mitä ollessani viimeisilläni raskaana ja vanhat housut eivät mähdu millään päälle.

Yhteistyössä