Vauvalta hemoglobiini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä tilanteessa teidän vauvalta on otettu hemoglobiini? Mitä sen pitäisi muuten olla?

Olen alkanut miettiä, pitäisikö käydä neuvolassa mittauttamassa meidän 9-kuisen hemoglobiini, kun sitä väsyttää koko ajan. Koko ajan hieroo silmiään ja on tosi ärtynyt. Nukkui jo pitkään kaksia päiväunia, mutta nyt nukkuu taas kolmet-neljät. Ja valveillaoloajankin siis on koko ajan väsyneen oloinen.

Löysinkin tiedon, että pitäisi olla n. 110-120 tämän ikäisellä.

Todettakoon vielä, että olen lisäksi ihmetellyt kasvanutta mustelmaherkkyyttä. Olen kyllä laittanut sen konttaamisen ja seisomaan nousemisen piikkiin, mutta ehkä se riittää syyksi soittaa neuvolaan.

Jos jollain on kokemuksia, niin saa kommentoida.

eikös 10kk nlasa oteta automaattisesti hb? Meillä tuplilla oli syntyessään alhaset hbt ,heilä sit seurattiin tiheempään...kyllähän ne neuvolassa ottaa kun pyytää..voin olla väärässä mut eikös se pitäs olla n.120?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
eikös 10kk nlasa oteta automaattisesti hb? Meillä tuplilla oli syntyessään alhaset hbt ,heilä sit seurattiin tiheempään...kyllähän ne neuvolassa ottaa kun pyytää..voin olla väärässä mut eikös se pitäs olla n.120?

Ahaa, hyvä tietää. Meillä on 10kk-neuvola kolmen viikon päästä.

Yhteistyössä