Kuinka nopeasti hemoglobiini nousee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jii"

Vieras
Mulla oli keskenmeno joulukuussa, jota aluksi yritettiin hoitaa lääkkeillä, loppujen lopuksi jouduttiin kaavintaan komplikaatioiden vuoksi.

Menetin reilusti lääkkeillä yritettäessä verta ja olin osastolla 3 päivää ja sain punasoluja pussista suoraan suoneen 4 pussia.

Mulla normaalisti tosi hyvä hemoglobiini, 139 oli ekassa neuvolassa, joss ehdin käymään 2 viikkoa ennen km toteamista.

Sairaalassa alimmillaan oli 76 ja kotiin lähtiessä 91, punasolujen ansiosta.

Söin rautakuurin pois päästessä, mutta esim.ruokavalioon en ole erityisesti huomiota kiinnittänyt.

Nyt mulla on alkanut toiset menkat km jälkeen, runsaamman puoleiset niinkuin mun kuukautiset yleensä on.

Nyt vaan huolestuttaa, kun väsyttää koko ajan, päässä on sellainen tunne kuin olis paineessa, vähän huimaa ja välillä kuvottaa.

Voiko olla että hemoglobiinit on vieläkin liian alhaalla? Ja varsinkin että nää kuukautiset vielä laskee sitä?

Minusta kyllä kuulostaa että hb olisi vieläkin alhainen. Kannattaa ehkä syödä rautaa vielä.

Jaksamista, fyysisesti ja psyykkisesti. :hug:

Kiitos vastauksestasi :)

Pitää kokeilla sitä rautaa uudestaan kuurina, tntuu tyhmältä nyt etten osannut yhdistää ajtkuvaa väsymystä siihen, että ei ole hb ihan normaalitasossa vieläkään.

Osaako joku antaa pikavinkkiä tän olon helpottamiseen, kun pitäisi huomenna töihin selvitä? Olo on aika kaamea tällä hetkellä :(

Yhteistyössä