Vauvalle vakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenne89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nenne89

Jäsen
05.07.2011
642
0
16
Tampere
Olen tässä nyt katsellut tuolle meidän kolmiviikkoiselle neidille vakuutusta. Olisin kiinnostunut erityisesti sellaisesta, jossa nuo hoitokulut katettaisiin heti. Eli lääkärillä käydessä ei tarvitsisi maksaa itse mitään, vaan vuosittain maksettaisiin vakuutusmaksut ja lääkärikäynnit/lääkkeet veloitettaisiin suoraan vakuutusyhtiöltä. En tiedä tarkkaan, miten tuo käytännössä menee, mutta äidiltäni kuulin, että itselläni on ollut tälläinen vakuutus sillon parikymmentä vuotta sitten. Onko näitä vielä olemassa, vai oonko nyt ihan hakoteillä koko vakuutusasian kanssa? :D

Meillä on lapsille vakuutukset IF:stä ja siellä ainakin homma toimii niin että itse maksetaan lääkärikäynti ja sitten kirjataan se ifin sivuilla ja rahat tulee tilile 2 päivän kuluessa.

Meillä on Tapiolan vakuutus ja siellä menee kyllä kans niin että lääkäri-,lääke- ym kulut maksetaan itse ja ilmotetaan netissä,rahat tulee tilille parissa pankkipäivässä. Vakuutusmaksun lisäks on omavastuu 100e/vuosi mutta se nyt täyttyy aika äkkiä jos yksityisellä käy..

Sellasesta en oo kuullukaan että lääkäri,apteekki tms ei laskuttais asiakasta ollenkaan vaan suoraan vakuutusyhtiötä..

Oon selannutkin netin läpi, ja tutustunu ifin, tapiolan, lähivakuutuksen ja pohjolan tarjontaan. Mutta ilmeisesti tälläistä käytäntöä millään vakuutusyhtiöllä ei (enää) ole. Kaippa mä sitten keskitän kaikki vakuutukset samaan paikkaan, ja otan sieltä missä on meidän muutkin vakuutukset :)

Juuri tutustuin aiheeseen kun valitsin tulevalle vauvalle vakuutusta. Tuollaista vaihtoehtoa ei tunnu olevan, mutta syntymän jälkeen vakuutuksen saa ylipäätään yleensä vasta noin 2kk ikäiselle vauvalle. Toiseen viestiin jo kirjoitinkin, että Pohjolalla näyttää olevan kampanja, jossa saa alennusta tästä vakuutuksesta. Me otettiin sieltä.

Yhteistyössä