Vauvalle syntymälahja?!?

• Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
ihmeissään
Täytyykö vauvalle ostaa joku syntymälahja.. siis jos näkee ensimmäsitä kertaa??
Miten reagoit jos et ole lapsellesi mitään saanut vaikka kaveri on niin hehkuttanut että sitten ostaa kun syntyy..?

"silakka"
En kyllä oleta että ostetaan mitään syntymälahjoja. Vähän ehkä ihmettelisin jos kaveri tällaista hehkuttaa muttei sitten niin tapahdukaan, mut ei muuta. Materiaa se vaan on.

En tiedä mikä on oikea "tapa" mutta kyllä meidän molempien poikien kohdalla on ollut niin että läheiset ystävät kun ovat tulleet ensimmäistä kertaa tapaamaan vauvaa niin ovat tuoneet jotain kivaa vauvalle.

Toisaalta meillä on tapana, puolin ja toisin, ilahduttaa toisiamme aina kun menemme visiitille joten voi olla että siksi ovat "lahjoneet" vauvaa.

mä oon pitänyt sitä itsestään selvyytenä viedä vauvalle jotain pientä,vaikka vaippapaketin tai jonkun bodyn tms,kun olen mennyt uutta vauvaa katsomaan..

miks pitäis etukäteen mainostaa vievänsä jotain?

Ken guru
Ei täydy. Lahjat on aina vapaaehtoisia (paitsi vanhempien syntymäpäivä- ja joululahjat lapsille, ne on mielestänin pakollisia :D.). Mutta itse en kyllä osaisi olla viemättä mitään. Juuri n. kk sitten vein vauvalle asun ja lisäksi lelun. Kummallekin jotain, sekä äidille että vauvalle :D.

Aina meidän vauvat on jotain saaneet. En tosin pettyisi tai ihmettelisi vaikka tämä tuleva vaavi ei saisikaan - riittää, että tulee käymään & mun seuraksi, lahjat on toissijaisia.

Ja jos joku etukäteen hehkuttaisi että ostaa vauvalle sitten vaikka mitä kivaa kun tämä syntyy, eikä ostakaan, niin tottakai mä sellaista ihmistä hiukan vajaana pitäisin :D. Kuten "puhuu, lupaa, muttei tee"- ihmisiä ylipäätään.

Ainakin meillä vauvat ovat saaneet lahjoja vierailta jotka ensimmäisen kerran tulevat vauvaa katsomaan. Ja itsekin olen hommannut jotain pientä muiden vastasyntyneille. Ystäväni kävi viime viikolla kylässä ja kysyi nolona haittaako kun hän ei muistanut tuoda vauvalle lahjaa, noin vakava asia ei mielestäni ole kyseessä.

Tuota lahjojen hehkutusta ja mainostamista en ymmärrä ennenkuin on paketit pöydässä.

Kyllähän sellainen vähän tapana on mut ei se mikään ehdoton ole ollut. En siis ihmettelis jos vieraalla ei ole vauvalle lahjaa :) Noita lupaa sitä ja tätä-tyyppejä on maailma puolillaan enkä niihin pahemmin kiinnitä huomiota, koska näitä tulee ihan tasaisin välein vastaan. Oikeastaan oletan nykyään jo automaattisesti tuollaisten lupausten olevan ihan tyhjää puhetta vaan.

Kyllä munkin mielestä se kuuluu hyviin tapoihin, mutta ei ole toki pakollista. Meille on varmaan kaikki tuoneet jotain, tosin into kyllä hiipui toisen vauvan kohdalla :) Siis ekaa kävivät kaikki tutunkumminkaimatkin katsomassa, toista sitten huomattavasti harvempi. En oo ottanut nokkiini :)

..ei kait tuo mikään välttämättömyys taida olla, mutta toisaalta..en mä ainakaan osais lähteä tervehtimään uutta ihmettä ilman viemisiä :snotty:...ja minut on aikanaan perehdytetty niin yltäkylläisesti tähän rotina- perinteeseen että ihan ilolla aion olla omalta osaltani lähipiirilleni sitä ylläpitämässä :)!

57
Voihan sitä vastasyntyneelle tuoda jotain tarpeellista esim. vaatteen mutta ei kai se mikään sääntö ole...jos itse tietäisin että kaikkea tarpeellista on niin veisin kyllä ennemmin tuoreelle äidille jotain pientä :)

ihmeissään
Meidän vauva olisi saanut kaveriltani yhden heille ylimääräiseksi jääneen nyppyyntyneen vaipan joka oli seilannut hoitolaukun pohjalla jo jonkin aikaa, ei kuulemma muuta kerennyt hommaamaan, eikä ole tähänkään menessä hommannut vaikka niin puhui jo ennen vauvan syntymää.. vauva nyt siis 6kk.. Jätin tyynesti tuon vaipan vastaanottamatta ( minä kiittämätön sika :D :D :D )

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja miata
"Mona"
No ite kyllä aina vie jotain ainakin vauvalle. Mut jos soku ei meille tois (tähän asti on kaikki tuonut) niin en siitä mitään ihmeempiä ajattelis. Ehkä kävisi mielessä että unohti. Mut siis ei tietenkään täydy ostaa lahjaa. Teki tokan kohdalla, oli kivempi et ainakin esikoiselle tois jotain.

Yhteistyössä