Vauvalle korvikset.. eilen Ruotsin miljonääriäideissä..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olipas karua katsottavaa, äiti sanoi, että saattaa mennä ulos siksi aikaa kun vauva itkee. Ja antoi vauvan istua hoitajan sylissä toimenpiteen ajan jotta vauva yhdistäisi kivun hoitajaan. Sitten äiti tulee pelastamaan lapsen kivulta.. Eikö sille lapselle olisi voitu laittaa vaikka emlaa tms. korvanlehtiin jos pitää noin pientä kiduttaa. Lapselle pitäis sallia korvikset vasta sitten kun hän ymmärtää, että ottaminen sattuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
"vieras"
[QUOTE="vieras";25649619]Olipas karua katsottavaa, äiti sanoi, että saattaa mennä ulos siksi aikaa kun vauva itkee. Ja antoi vauvan istua hoitajan sylissä toimenpiteen ajan jotta vauva yhdistäisi kivun hoitajaan. Sitten äiti tulee pelastamaan lapsen kivulta.. Eikö sille lapselle olisi voitu laittaa vaikka emlaa tms. korvanlehtiin jos pitää noin pientä kiduttaa. Lapselle pitäis sallia korvikset vasta sitten kun hän ymmärtää, että ottaminen sattuu...[/QUOTE]

Aha, koskas se on? Siskoni ekan reiän jälkeen pyörtyi ja meinasi jäädä toinen laittamatta. Ikää oli yli 10v.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25649631]Aha, koskas se on? Siskoni ekan reiän jälkeen pyörtyi ja meinasi jäädä toinen laittamatta. Ikää oli yli 10v.[/QUOTE]

No varmaan siinä 10 ikävuoden jälkeen. Kai se rei'itys sattuu aikuisenakin, mutta edesvastuutonta pistää lapsi kärsimään omien halujen ja mieltymysten vuoksi. Eilisessä kökkösarjassa äiti vielä sanoi vauvalle, että näytät sitten oikealta tytöltä. Reilua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25649651]No varmaan siinä 10 ikävuoden jälkeen. Kai se rei'itys sattuu aikuisenakin, mutta edesvastuutonta pistää lapsi kärsimään omien halujen ja mieltymysten vuoksi. Eilisessä kökkösarjassa äiti vielä sanoi vauvalle, että näytät sitten oikealta tytöltä. Reilua.[/QUOTE]

Miksi katsot sarjaa, jota pidät kökkönä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25649631]Aha, koskas se on? Siskoni ekan reiän jälkeen pyörtyi ja meinasi jäädä toinen laittamatta. Ikää oli yli 10v.[/QUOTE]
Vauvallehan korvikset laitetaan, kun ÄITI haluaa. 10 v varmaan jo osaa itsekin ymmärtää, että korviksien laitto tuo kipua. Mä sain korviksen 10 v ja tiesin että laittaminen sattuu. Oksensin sen jälkeen mutta en katunut päätöstä.
 
KS
Isabel Adrian on provosoiva tyyppi ja laukoo provoisivia juttuja varmasti ihan tietoisesti.

En minäkään laittaisi vauvoilleni korvakoruja, mutta tuo Monday on selvästi rakastettu lapsi ja voi hyvin. Minusta hänen korvakorujaan on turha kauhistella, kun maailmassa on paljon lapsia jotka ihan oikeasti kärsivät kauheista asioista.
 
"äiti"
täälläkin tuppukylässä yksi äiti laittoi hyvin pienelle korvikset , olisiko ollut 3kk. Hirveän näköinen vauva.
Omani ´6v pitää teko korviksia. Haluaa kuulemma vasta 10v oikeat.
 
"eee"
[QUOTE="vieras";25649631]Aha, koskas se on? Siskoni ekan reiän jälkeen pyörtyi ja meinasi jäädä toinen laittamatta. Ikää oli yli 10v.[/QUOTE]

Ehkä sitten siskosi oli vieläkin liian nuori ottamaan korvikset? Itse sain omat korvareikäni vuosien vinkumisen jälkeen 16-vuotiaana.
 
"vieras"
Isabel Adrian on provosoiva tyyppi ja laukoo provoisivia juttuja varmasti ihan tietoisesti.

En minäkään laittaisi vauvoilleni korvakoruja, mutta tuo Monday on selvästi rakastettu lapsi ja voi hyvin. Minusta hänen korvakorujaan on turha kauhistella, kun maailmassa on paljon lapsia jotka ihan oikeasti kärsivät kauheista asioista.
Onhan maailmassa hirveitä asioita joo. Siltikään en ymmärrä tuota äitiä, että oman pinnallisuuden vuoksi satutetaan viatonta vauvaa.
 
Eevee
Kulttuurieroja.

Mitä oon youtubesta kattonut vauvojen korvien lävistämistä niin itku loppuu hyvin nopeaa. En pidä sitä niin kamalana vaikken omalle vauvalle korviksia laittaisikaan.
 
hyvä äiti
Mielestäni vanhemmalla ei ole oikeutta päättää lapsen kehosta, eli en hyväksy tuollaista toimintaa. Väkivallaksikin tuon voi laskea, eli pitäisi säätää laki asiasta, että teosta voitaisiin rangaista.
 
Mä puudutin lapseni (2,5 v tuolloin) korvalehdet Emlalla kun käytiin korvikset ottamassa.

En ymmärrä, miksi "lapsen pitää ymmärtää että korvien rei'ittäminen sattuu" tai miksi "korvikset voi ottaa vasta sitten kun lapsi tajuaa ja kestää sen kivun", kuten aina hoetaan. Mistä lähtien kipu on ketään jalostanut? Ja mistä lähtien on ollut joku tietty ikä jossa korvikset voi ottaa?

Kaverin vauva oli jotain 3-4 kk kun sai korvikset. Oli nukkunut isänsä sylissä koko sen ajan, Emlaa käyttivät hekin. En tajua, miksi pitää rei'ittää "luomuna" kun kipu (tai en mä sitä kivuksi ehkä sanoisi...kirpaisu?) on tosi helposti vältettävissä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
sillon kun mun tyttö sai korvikset ( n.1,5 v ) ei oltu kuultukaan mistään emloista,korvisten laitto sujui hyvin,tyttö itki huomattavasti vähemmän kun neuvolarokotusten aikana eikä ole jäänyt traumoja kipujen suhteen..on ottanut toisetkin reiät korviin eikä pelottanut tuon taaperoiän aikaisen korvisten laiton takia yhtään..
 
"EEE"
Kaverin vauva oli jotain 3-4 kk kun sai korvikset. Oli nukkunut isänsä sylissä koko sen ajan, Emlaa käyttivät hekin. En tajua, miksi pitää rei'ittää "luomuna" kun kipu (tai en mä sitä kivuksi ehkä sanoisi...kirpaisu?) on tosi helposti vältettävissä.
Mä taas en tajua, miksi ihmeessä 3-4 kk ikäiselle vauvalle täytyy laittaa korvareiät...?
 
[QUOTE="EEE";25649877]Mä taas en tajua, miksi ihmeessä 3-4 kk ikäiselle vauvalle täytyy laittaa korvareiät...?[/QUOTE]
Siksi kun lapsen äiti ja isä sitä halusivat.

Eipä siihen(kään) muuta syytä tarvita, ei mitään sen ylevämpää tai syvällisempää...eikä se suinkaan tarkoita sitä että kaikkien muidenkin pitäisi vauvansa korvat rei'ittää vaikka joku niin haluaakin tehdä.

Tässä tapauksessa kyse on kulttuurista ja perinteistä.
 
ei ymmärrä
Siksi kun lapsen äiti ja isä sitä halusivat.

Eipä siihen(kään) muuta syytä tarvita, ei mitään sen ylevämpää tai syvällisempää...eikä se suinkaan tarkoita sitä että kaikkien muidenkin pitäisi vauvansa korvat rei'ittää vaikka joku niin haluaakin tehdä.

Tässä tapauksessa kyse on kulttuurista ja perinteistä.
Jos äiti ja isä haluaa lapselle ruusutatuoinnin poskeen niin onko se ok? Tai muut lävistykset? Minne kaikkialle saa vauvaa lävistää, kun korviin on ok? Onko ok ottaa lävistys kieleen, kulmaan, nenään?
 
"äiti"
Siksi kun lapsen äiti ja isä sitä halusivat.

Eipä siihen(kään) muuta syytä tarvita, ei mitään sen ylevämpää tai syvällisempää...eikä se suinkaan tarkoita sitä että kaikkien muidenkin pitäisi vauvansa korvat rei'ittää vaikka joku niin haluaakin tehdä.

Tässä tapauksessa kyse on kulttuurista ja perinteistä.
Voi jeesus millasia putkiaivoja täälä oikee kirjottelee... -.-
Sunko mielestä vanhemmilla on oikeus muokata lapsen kehoa ja vieläpä SATUTTAA lasta? (Korvat voivat kipuilla kolmekin viikkoa lävistämisen jälkeen...)
Tuollaisesta pitäisi säätää laki ja rangaista noin vastuuttomia vanhempia.
 

Yhteistyössä